Segédmotor muzeális minősítése?
Van egy smkp-om, amit még nagyapám adott apámnak, ő pedig nekem, de legutoljára 1996-ban volt használva (biztosítás matricája alapján).
Ebből adódóan csak és kizárólag egy adás-vételivel rendelkezem (az ajándékozás tényéről), semmi más papírom nincs, amivel igazolhatnám a motor gyári állapotát.
Ennek ellenére is tudnék szerezni muzeális minősítést?
Nagyon jó állapotban van egyébként, nem is restaurált, hanem gyári, csillogó a fényezése.
Valamint érdekelne még, hogy rendszámosítható-e (ugye OT rendszám érdekelne leginkább)?
Köszönöm előre is a segítséget!
"Ebből adódóan csak és kizárólag egy adás-vételivel rendelkezem (az ajándékozás tényéről), semmi más papírom nincs, amivel igazolhatnám a motor gyári állapotát"
Papír nem is kell. Nem adásvételivel kell igazolni, hanem el kell vinni szemlére, ahol az MMB (Muzeális Minősítő Bizottság) megmondja, hogy gyári-e vagy sem. Ha tudod igazolni a tulajdonjogodat az adásvételivel, az bőven elég.
Ha akarsz, OT-rendszámot is intézhetsz rá. Bár nem kötelező. Azt, hogy a jármű muzeális, a közkeletű tévhittel ellenttében nem az OT-rendszám jelöli, hanem a járműre ragasztott plakett, ami tartalmazza azt sorszámot, ami alatt felvették a muzeális járművek regiszterébe. Az OT-rendszám csak egy lehetőség: minősítés után ki lehet váltani, ha akarja a tulajdonos. De egyáltalán nem kötelező. Ha úgy döntesz, hogy szeretnél rendszámot, akkor először valahogyan rendszámossá kell tenni a motort, mert OT-rendszámot nem adnak ki olyan járműre, amire egyébként nem kell rendszám. Onnantól kezdve viszont nem SMKP a motorka.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!