Megszigorítanád a jogosítványhoz jutás feltételeit?
21 év alatt nem adnék jogsit az emberek kezébe: saját tapasztalatom, hogy tizenévesen az emberben nincs még meg az az óvatosság, ami okvetlenül kell ahhoz, hogy biztonságosan vezessen. Természetesen van, aki még ezek után is idióta, de a többségnek ekkorra már benő a feje lágya... :P
Aztán: megemelném a kötelező órák számát, mert ami most van, az nem elég semmire. Minimum még 20 órát hozzácsapnék a kötelezőhöz. Így talán kevesebb idióta száguldozna az utakon.
és ha még 20 óra kötelező lenne,akkor nem lenne annyi idióta? nem a vezetni tudással van a baj,hanem felelősségtudattal.Aki normális,az 18 évesen is tud biztonságosan közlekedni,azok az idióták,akik meg versenypályának használják az utakat,10 év múlva se fognak tudni rendesen közlekedni.én 19 vagyok,de már eddig is láttam annyi vadbarmot,hogy már most is tudom,h nem akarok úgy vezetni mint ők.arról nem is beszélve,h a jogsiszerzés már így sem olcsó mulatság,ha még ráhúzol néhány órát,csak azt éred el vele,hogy még drágább lesz.
az egyetlen használható dolog a büntetések szigorítása lenne.ha az ilyen száguldozó gyökerek nem úsznák meg sűrű ejnyebejnyével(már ha egyáltalán lebuknak),hanem minimum fél,de inkább 1 év múlva újra lehet próbálkozni a jogsiszerzéssel.
ami meg a rendőrség dolga lenne,hogy nem csak akkor kéne kivonulni,ha keresnek vkit,hanem általában gyakrabban kéne kimenni az utakra ellenőrizgetni,hogy kiszűrjék azokat,akik veszélyesek a többi közlekedőre
egyébként nincs jogsim,mert nem olcsó és egyelőre nincs is rá igazán szükségem,de azt hiszem én a 19 évemmel felelősségteljesebb vezető lennék,mint jónéhány 20-30 éves
láttam már olyat,aki ment(nem is lassan),meglátott vki ismerőst a járdán,és sz*rt rá,hogy mások is jönnek mögötte (ezek voltunk mi),satufék,bevágta hátramenetbe,és nekiállt tolatni (amúgy ránézésre 40 év körül lehetett az illető),szerencsére távolabb jöttünk,ugyh volt időnk lassítani,de nem rajta múlt h nem jött belénk.apa rá is dudált elég határozottan,de ez se hatotta meg,tolatott tovább,aztán nekiállt beszélgetni.hát azt hittem kiszedem a kocsijából,csak azzal nem oldok meg semmit (de azért jól esett volna:))
Én azt vezetném be, h a villanymotoros gépekre is kellejen jogsi, sőt biciklire is. Egy villanymotoros bicaj mehet akár 40-el is, és mivel jogsi sem kell rá olyanok is vezethetik, akiknek nem kéne, mert azt se tudja merre van az előre az egyensúlyát sem tudja tartani a KRESZT-t meg hírből sem ismeri és megy toronyiránt az orra után leszarva azt, h 4 sávos út meg STOP tábla meg piros lámpa meg álló autó van előtte. Nekik is kelljen jogsi és legalább egy rutinvizsga.
Idősebb korban pedig sűrűbben kéne orvosi felülvizsgálat. 5 év az sok idő, 1 év alatt is romolhat annyit a látás és a tájékozóképesség, h bár érvényes a jogsija életveszélyessé válik.
Egyébként szerintem egy kb. B-s jogsihoz való alap KRESZ tudást ( elméletről van szó) mindenkinek tudnia kéne gyalogosoknak is. Általános iskolákban kéne tanítani mint tantárgyat hátha ragadna mindenkire valami, mert amit egyes biciklisek meg gyalogosok, de akár autósok meg motorosok művelnek az katasztrófa. Igen is bírságolják szarrá azt, aki sötét ruhában kivilágítatlanul teker az országúton, mert az egy dolog h Darwin díj esélyes és az életével játszik, de ha egy autós vétlenül elüti őt is meghurcolják ha egyáltalán sikerül tisztáznia magát.
14:47, 15:51!
Megnyugodhadtok, tanítják. 7 éve voltam második osztályos, de már akkor is tanultuk, hogy hogyan kell átmenni az úton és egyéb ilyen alapokat. Máig is tanítják, csak sokan elfelejtik és nem alkalmazzák.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!