Megszigorítanád a jogosítványhoz jutás feltételeit?
Ó, nem a vizsgát kellene szigorítani, hanem a gyakorlati órák számát megemelni, mert csak az ad némi rutint.
És bevezetném a közlekedésbiztonsági pályán való részvételt , a csúszást, kipördülést megtapasztalni.
Anyagilag éppen elég ezeket az órákat is kifizetni.
Pszichológiai teszthez lehetne kötni, váratlan helyzeteket jobban megismertetni akár még rutinpályán hirtelen eléd gördülő akadállyal.
Ahol én tanulok ott van vezetéstechnikai tréning, amivel pár dolgot kipróbálhatsz ingyen, pl. síkos úton való közlekedést.
De nem csak a tanfolyam a hibás. Ha a balesetek miatt kérdezed: igen elterjedt általánosítás, a fiatalok diszkós balesetei, és ezek kerülnek napvilágra inkább, de szerintem az is probléma, és abból is elég sok baj van, hogy sok az öreg az utakon. Nekik lassabbak a reakcióik, rosszul látnak, elnéznek valamit, helytelenül mérik fel a helyzetet, és nincsenek azért a mai rohanáshoz, sietéshez, száguldáshoz szokva talán. Rosszul lehetnek, szédülnek, magas vérnyomás vagy alacsony, gyógyszerek hatásai, nem tudnak annyira figyelmesek lenni - váratlan szituációkban sem. Lehet, hogy szemüveges, és hordja azaz elvileg nincs gond, de lehet hallása nem jó, vagy nem tudja úgy megosztani a figyelmét. De az ismerős doki ráírja az alkalmasságijára, hogy megfelel....
Szerintem nem kell szigorítani a 18 órás rutinpályás vezetés meg sztem elég, én már nagyon untam a végén már csukott szemmel is végig tudtam volna menni annyiszor ment már. Elindulás, megállás, fékezés szlalom, parkolás, tolatás, végig egyesben, már unalmas. Akinek nem megy az persze maradjon tovább, de amúgy felesleges emelni az óraszámot, a vizsgát lehetne max. szigorítani.
Egyébként nem a fiatalok a veszélyesebbek, hanem az öregebbek, aki alig lát ki kormány mögül, ráhasal a kormányra és a belső sávban 30-al araszol.
Ha rajtam állna a szigorítás lehetősége, akkor:
-21 év alatt se kismotor, se autó jogsi (mert a nagymotor 21 évhez van a kötve, akkor a többit is köthetnénk már oda!)
-a jogosítvány megszerzése után legalább 1 évig szülői felügyelet melletti vezetés (apa, anya, nagybácsi, idősebb testvér stb ülön az anyósülésen)
én 18 évesen szereztem meg, és még másfél évig drága jó apám ott ült mellettem és oktatott, segített, elmondta a véleményét. Ha elakadtam a váltás/kuplung forgatagában rögtön hideg fejjel tudta mondani, mit hova tegyek, hogy csináljam, és erre nagy szükségem is volt. Azóta felelősségteljes vezetővé váltam, balaesetmentes vagyok eddig, remélem így is marad örökre. És másnak is így kéne szerintem.
22L
17 évesen tényleg nem a legjobb, de 25 évesen is lehet valaki idióta vezető, és nagymenőzhet, illetve 18 évesen is felelősségteljes.
Nem általánosítani kell, hanem kis pszichot alkalmazni.
Érzék is kell hozzá. Öcsém 18 éves, egy éve vezet is kb, de soha nem nagymenőzne.
Régen egy évig nagy T betűt kellett hordani. Én ezt ma is elvárnám. 17-18 évesen egy évig felnőtt kíséretével vezetne, vagy esetleg az autó mérete szerint is korlátoznám.
Adhatna az oktató a jogsiba jegyzéket, ki az akinek még egy évig kíséret kell.
Inkább felkelek és elmegyek éjjel a gyerekért, minthogy felmásszon afára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!