Megszigorítanád a jogosítványhoz jutás feltételeit?
Én elég radikális lennék e tekintetben.Ugyanis nemhogy a tapasztalat nincs meg az alacsony óraszámok miatt, de a kresz tudása is sokat számítana, ami pedig szintén a béka segge alatt van. Nem átbliccelni kellene, hanem csak azt átengedni aki tudja.
Felemelném a jogosultsági korhatárt, min. 21 éves kortól lenne célszerű, és folyamatosan felülvizsgálnám az idősebb korosztály vezetői képességét.Manapság csak az egészségügyi állapotot vizsgálják, nade mire elég az!A minap egy ladás papa úgy gondolta fittyet hány a telezöldben a kanyarodási szabályokra, és lesz ami lesz, elindul, kihagyva az elsőbbségadást nekem.Pipa voltam, mert ha nem vagyok körültekintő, ugrott a kocsim. És még nekem van T betű a kocsimon.(legszivesebben kiszálltam volna és udvariasan megkérdeztem volna hogy átragasszuk e az ő autójára)
Istenem... annyira hülyeség lenne ez a korhatár felemelős dolog...
Aki 17-18 éves korában "menőzni" akar, meg gyorsulni a Hungárián, az 22-24 éves korában is fog.. mert addigra valszeg még jobb kocsija lesz, még jobban feltuningolt.. stb.
És sztem ez a korhatáros dolog ( már elnézést, de ) kitolás lenne azokkal, akik felelősségteljesen, biztonságosan vezetnek /vezetnének.
semmit nem kéne szigorítani, jó így ez ahogy van. nem arról szól a jogosítvány megszerzése, hogy addig bukdácsolsz amíg tökéletesen nem tudsz minent..NEM!
az a lényege, hogy megtapasztald milyen forgalomban vezetni, a vizsga sikeres teljesítése csak a kezdő lökés, csak az alapokat adja. és ezzel a legtöbb vizsgáztató , és vezetés oktató is így van. azzal hogy megszerezted a jogsit korántsem vagy tökéletes sofőr, csak azt jelenti, hogy megtanultad a vezetési alapokat, és a forgalomban is el tudsz igazodni. de az igazi nagy helyzeteket úgyis csak több ezer levezetett kilóméter után fogod tudni megoldani, mert akkor már van kellő tapasztalat, és a tapasztalat jobban számít mint az, hogy ilyen vagy olyan szigorúak a vizsgakövetelmények.
előzö vok:
az már más kérdés, hogy sok a t ahó p*raszt aki megkapja a jogsit és rögtön egyedül száguldozik ide - oda 0 tapasztalattal, az ilyet olyan szigorúan kéne bünteni, hogy pl. rögtön be is vonnám fél évre a jogsiját...nem azért kapta hogy menőzzön hanem azért, hogy felelősségteljesen részt tudjon venni a forgalomban 4 keréken.
Egy kérdés: Miért van az hogy motornál vannak kategóriák autónál nem?
Kicsit érdekes hogy egy bibeb@szott B-s jogsival egyböl vezetheti az paraszt az 5000cc-s BMV-t, motornál meg 3 évet kell várni mert az A-s 21 éves kortól mehet csak.
Ezt magyarázza meg nekem valaki!
A másik meg: Nem kortól hanem szellemi érettségtől függ a dolog, hogy ki hogyan vezet. 22 vagyok 14 éves korom óta motorozom, nem szoktam áthágni a KRESZT és látok motoron/autóban olyan nálam sokkal öregebb embereket akik nagyívben sz@rnak az egészre...
nem érdemes szigorítani ,én ültem egy friss jogsival rendelkező kocsijában és elég jól megtanították vezetni pedig a 0-ról indult.
Óraszámot se kell emelni, így is elég drága a jogsi, régen anyám egy havi fizetésből tette le, ma már csak akkor egy havi fizetés ha legalább annyit keresel mint egy tanár
A szigorítgatásnak nem lesz semmi eredménye. Ha 17 évesen hülye valaki, akkor 21 évesen is fel tud csavarodni 180-al városban egy buszmegállóra.
Én amúgy egyetlen szigorításnak látnám értelmét: a 10 évenkénti felülvizsgálaton nem 5 perc alatt kellene a dokinak megnézni, hogy egyáltalán él-e a kuncsaft (nagyjából ez a tapasztalatom), hanem esetleg egy KRESZ-teszt, talán egy rutin-vizsga, neadjisten egy forgalmi vizsga. Tudom, hogy nálunk ez is csak pénzlehúzásból állna, és úgyis átmenne rajta mindenki, de másnak nem látom értelmét.
Így simán előfordulnak olyanok, akinek van 30 éve jogsija, de nem tud megállni két autó helyére sem, a szabályokkal meg már rég nincs tisztában, mert lehet hogy összesen nem vezetett 500 kilómétert.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!