Nem tudom érzéssel felengedni a kuplungot. Ti is így kezdtétek? 18/L
Nemrég kezdtem autóssuliba,de ott még csak elmélet volt eddig.
Úgy gondoltam,előtte elkezdek "vezetgetni" apával és a párommal.
Mikor be ültem a mi Ford Mondeonkba,maga a kanyarodást nagyon élveztem,jó volt kicsit érzeni a kocsit,de ami a legnagyobb problémát okoz az az elindulás.
Ha már megy a kocsi akkor már minden oké,mennek a váltások a megállás szépen,és jó vezetni (igaz még csak kis sebességgel).
A PROBLÉMA: elindulás előtt,a bal lábam olyan szerencsétlen,nem tudom érzéssel felengedni a kuplungot. Általában túl gyorsan engedem fel,szinte lerántom róla a lábamat (pedig tudom,hogy lassan kell)és bedöglik a kocsi,vagy rángat a kocsi.
Ritka mikor jól megy az elindulás...
Egyszóval a probléma,hogy ritka mikor érzéssel,finoman engedem fel a kuplungot.
Mit szóltok ehhez?
Mit tanácsolnátok?
Köszi előre is :)
10:43!
Én ugyanilyen vagyok. Ha 3óharmadszorra se sikerül szépen az elindulás,már robbanok és bénának érzem magam...
Jaj,bárcsak a parkolásnál tartanék már :D nem így szerencsétlenkednék...
Jobb, ha apuddal gyakorolsz, az oktatók sokszor kretének (az enyémnek nem hagytam, hogy hülyeséget tanítson, papámmal 14 éves korom óta jártam vezetni). A kuplungkezelést gyakorold egy emelkedőn: állj meg a közepén, és próbálj elindulni, de a fogáspontnál tartsd meg a kuplungot és csak így egyensúlyozd az autót, hogy álljon. Esetleg elindulhatsz picit/megállhatsz vele, nagyon hasznos gyakorlat. Fokozott kuplungkopással jár, de szerintem megéri.
Amúgy nekem nem volt gondom az elindulással soha, én is meglepődtem, hogy mikor 14 évesen először kocsiba ültem, egyből el tudtam szépen indulni. Igaz, azóta már sofőrként is dolgoztam, szeretem az autókat, másképp, mint mások.
Amúgy addig ne menj forgalomba semmiképp, amíg ez nem válik tökéletessé, így is ön- és közveszélyesek azok (az általában nők), akik nem érzik az autót maguk alatt.
Kitartást és sok sikert!
23/F
A válasz írója 72%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 11:58
Ez a lejtős gyakorlat valóban jó, de nem egy kezdőnek. Nagyon kell vigyázni, mert ha nagyon sokat gurul vissza az autó, és úgy engeded rá egyesben a kuplungot, akár még az egész hajtásláncot is tönkreteheti. Tehát kedves kérdező ezt én még a helyedben most nem próbálnám ki. majd ha kicsit gyakorlottabb leszel.
A kuplungra viszont van egy jó gyakorlat:
NEM járó motornál elkezded felengedni, és mondjuk centinként felengedve kicsit megtartod. Ezt így csinálod párszor, közben akár a lábad is nézheted.
Utána apud ül melletted, ő fogja a kormányt is, te pedig nézed a saját lábad és a pedált. Engeded fel nagyon finoman a kuplungot. Amikor elkezdene fogni, megtartod, és ott tartod. Gázt nem is adsz.
Mellesleg nem jó otthon gyakorolni ha már ilyen közel vannak a rutin órák, mert apud "keresztbe taníthat" az oktatónak, más autó, máshol van a holtpont, mások a méretei, stb... Annak idején sokat filóztam ezen, végül nem gyakoroltunk apummal és jobb is volt így. Egy jó oktatót kell választani és akkor elég a 10 rutin óra.
A lejtős gyakorlatot nem is próbáltam volna ki,egyrészt a félelmem miatt másrészt pedig akkor amiatt amit írtál,és gondoltam,hogy nem tesz ez jót egy kocsinak.
Már megfigyeltem,hogy ha van egy nagyon kicsi "emelkedő" (gyakoroltuk apummal,hogy a kis emelkedő előtt megállottam és úgy próbáltam elindulni),nehezebb volt elindulni.
De amit írtál kipróbálom.
Remélem használ valamit.
köszi :)
Oké :)
Köszönöm még egyszer :)
Szia!
Hogy megy most a vezetés, sikerült végül ráérezni? Én most vagyok kezdő, épp csak az első két rutinórán vagyok túl, és pont ugyanettől a kuplungfelengedéstől, elindulástól parázok én is állandóan :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!