A fűtött garázs csak a kényelemről szól vagy az
autónak is jobb?
Figyelt kérdés
Nekem garázsban van az autó, de nem fűtött. El van zárva, eső, pára nem éri. Viszont télen 4-6-8 fok van bent, kinti hőmérséklettől függ. A másik garázs, ami fűtött, ott meg ugye 20 fok van. Jól gondolom, hogy az autónak mindegy, hogy 5 fok vagy 20?
Azért az igazi ritkaságokat nemhiába tartják fűtött garázsban. :)
jan. 13. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
2/13 anonim válasza:
Persze hogy jobb az autónak is. Például nem mindegy hogy hidegindításkor az egész motor az olajjal együtt 20 fokos vagy hidegebb. 20 fokban könnyebben indul, hamarabb van megfelelő kenés mint hidegben, nem kell annyit melegíteni használat előtt stb. Mondjuk a plusz 5 fok fűtés nélkül is sokkal jobb mint a mínusz öt a csillagok alatt.
jan. 13. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
3/13 A kérdező kommentje:
Pfff, nekem is annyi eszem van, amennyi látszik 👍😃
Ez nekem is eszembe juthatott volna.
jan. 13. 10:13
4/13 anonim válasza:
#2 jól mondja, ezen kívül a műanyag és gumi alkatrészek sem preferálják a hideget (és meleget), azoknak is jobb egy normális átlagos hőmérséklet.
jan. 13. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
5/13 anonim válasza:
Plusz meg ugye minden forgó-mozgó alkatrésznél érvényesül a hőtágulás fizikája, ha melegebb a hőtágulás miatt kevésbé szorul ami egyenlő a kisebb súrlódással és kopással.
jan. 13. 11:56
Hasznos számodra ez a válasz?
6/13 T. Feri válasza:
A kocsinak szerintem teljesen mindegy, hogy fűtött, vagy nem fűtött a garázs. Sőt a gumi, és tulajdonképpen minden gyorsabban öregszik melegben. Ezt rosszul írják előttem, hiszen nem szétfagyasztásról van szó. Az indulásnál spórolhatsz néhány fillért a gyorsabb bemelegedésért a benzinen, hiszen 85-5 nagyobb mint 85-20 Celsius fok, de a fűtés többe kerül. És persze a meleg kocsi is otthonosabb, ha nem hordasz kabátot.
jan. 13. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
7/13 anonim válasza:
Az északi országokban, vagy pl. Jakutföldön mínusz 40 fokban ilyen kérdés fel sem merül...Mongólia, Szibéria is megvan valahogy fűtött garázs nélkül...
hideg autóba beülni igencsak sz@r érzés..
jan. 13. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
8/13 anonim válasza:
Fűtött garázsban hamarabb szárad a vas. Viszont meleg és nedves körülmények közt gyorsabb a rozsdásodás, mint hideg és nedves körülmények közt... A meleg levegő több vizet tud megtartani.
Úgyhogy igazából szerintem azon múlik, hogy télen, nedves körülmények közt napi szinten használod-e, vagy ilyenkor nem mész ki vele. (A százmilliós autókkal nem járnak esőben-hóban dolgozni, azoknál nyilván egyértelműen jó a fűtött garázs, páramentesítővel.)
jan. 14. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
9/13 anonim válasza:
#7 nem arról volt szó, hogy egy autó mit bír, hanem hogy jót tesz-e a fűtött garázs. Attól, hogy valami bírja a szibériai hideget, attól még fűtött garázsban jobb egy autónak. Utolsónak igaza van viszont, a páramentesítő egy plusz extra ilyen esetben.
Én voltam Mongóliában. -34 fok volt. A sima kabát konkrétan megfagyott. :) Viszont száraz hideg volt, kevésbé érezni, mint a nedves hideget. Az autók nagy része lelakott japán autó volt, többségében Toyota.
jan. 14. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
10/13 anonim válasza:
#7 Jó hát azért a Jakutföldön használt 50 éves UAZ meg a mai autók ég és föld.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!