Hogyan, milyen módszerrel tudnék fejlődni a vezetésben?
Miért váltana oktatót hiszen sehol nem írja hogy az lenne a hibás.
AZért ha valaki ennyi óra után se tud vezetni akkor elkellene gondolkozni hogy az lehet nem neked való.
Főleg a helyzetfelismeréssel van problémám. Például biciklis előzésekor bizonytalan vagyok, mikor kezdhetek bele. Van, hogy nem találom el a megfelelő haladási tempót (feloldódik a sebességkorlátozás, de nem gyorsítok kellően). Elsőbbségadás kötelező táblánál sokszor nem engedem ki az autót a szabad kilátásig stb. A parkolásokkal, y-nal bénázok még sokat.
Oktatóváltáson azért nem gondolkodtam eddig, mert én úgy látom, hogy elsősorban bennem van a hiba, és fejlődni szeretnék. Csakhogy nem tudom, mi mást tehetnék azon kívül, hogy beülök a tanulóautóba és levezetem az x időt. Próbálom kijavítani a hibáimat, de ha öt dologra figyelek oda, akkor a hatodikat rontom el.
#5-ös vagyok!
Tehát nem vagyok biztos magadban. A KRESZ-t hogyha megtanultad, akkor azt szabályosan tudod csak alkalmazni, nem pedig többféle, egyéni módon. Ezt kell tudatosítani magadban.
Ha látsz egy sebességkorlátozó táblát és tudod, hogy az útkereszteződés feloldja a tábla hatályát, akkor gyorsíts bátran. Például egy 30-as korlátozást követő útkereszteződés után, amennyiben nem helyezik ki ugyanúgy a sebességkorlátozó táblát, akkor gyorsíts bátran 40-45km/h-ig. Ezzel nem tartasz fel senkit, úgyis tanuló vagyok, nem kell feltétlenül 50-el menni, de menj 50 alatt határozottan.
A bicikli / akadályok kikerülése előtt pedig kellő időben, helyzetfelismeréssel (ez az ami sokaknak nem megy amúgy) úgy hogy a szemed ne az autó orra előtt legyen 10-20 méterrel, hanem járd végig a belátható útszakaszt teljes egészében ami előtted van, így fel tudsz időben készülni minden váratlan szituációra. Például közlekedési tábla, jelzőlámpa, útburkolati jel, gyalogátkelőhely és a körülötted lévő forgalmat is beleértve.
Az oktatók szokták magyarázni, hogy ha például egy kétsávos úton mész akár főútvonalon vagy mellékútvonalon, akkor ha jönnek szemből, időben kell jelezni a kerékpáros és / vagy az akadály kikerülését irányjelzővel és kellő lassítással és / vagy megállással.
Ezeket a helyzeteket határozottan kell tudni megoldani. Lassan, hiszen a jogosítvány megszerzése előtt állsz, de mégis magabiztosan.
Viszont ez mindenképp elismerésre és dícséretreméltó, hogy elismered azt, hogy benned van a hiba. Sokan ezt nem teszik meg, és bűnbakot keresnek.
Ha nem vagy biztos esetleg a KRESZ-ben, akkor nyugodtan ismételd át a tananyagot E-learningen, amennyiben még él a fiókod és nem telt le az időd. (Azt hiszem B kategóriánál is fél évig él a beiratkozástól számítva.)
De, ha esetleg neked motivációt ad, vagy jobban megérthető számodra a vizuális oktatás, akkor rengeteg YouTube videó oktató anyag is található a neten. Főleg autósiskolás videók. Esetleg még az is adhat némi ösztönzést.
Minden autó kezelése más, és nem csak a méretek szempontjából.
Nem éppen szabályos, de esetleg még az is nagy segítség lehet, hogy kimenni egy olyan placcra és gyakorolni, ami erre alkalmas lehet és a kutya nem jár arra.
Csak magát például a kuplung-gázt és a kormányzást gyakorolni például egy Y megforduláshoz.
Mondjuk ha a családban egy kombi autó van és te egy nagyon kicsi csapott hátúval mész forgalomban (ez most csak egy példa, csak mondtam valamit) akkor nyilván mások a méretek és másképp engeded előre az autó elejét illetve ugyanez hátra, de mégis a folyamatok talán így jobban berögződhetnek.
Akár egy kikerülést is illusztrálni. Felállítasz egy beton placcon (például egy közepes futtball pálya méretű helyen) egy bólyát vagy valami akadályt, és illusztrálod a kikerülést magadban. Elindulsz 1-2 esetleg 3-ig felkapcsolsz, majd gáz elenged, esetleg picit fék, közben már megy az irányjelző és a tükör (érdemes ezt is berögződtetni az agyadba) majd pedig finom kormánymozdulat balra majd jobbra, ismét tükör irányjelző vissza, és visszatérsz a menetirányszerinti jobb oldalra.
De lehetne még itt ezeket sorolni.
Figyi, én sem voltam profi a tanuló időszakban. Én apám 1.0 csapott swiftjén tanultam a tesco melletti parkolóban, ami valaha rutinpálya volt. Közben pedig egy 2.0 dízel citroen xsara-n tanultam a forgalomba vezetni. Az dízel és a benzin használata kezdetben furcsa volt.
Viszont én általános iskolás korom óta autób**i voltam, mindig is érdekeltek az autók és nem nagyképűségből, de volt érzékem a vezetéshez már az elejétől fogva. Ment a gépkocsikezelés, a közlekedés és a parkolás is, elég hamar ráéreztem, de nem voltam az első órától fogva profi. Rá kell érezni és hangolódni, oda kell figyelni gyakorlás közben.
És lám, azóta meglett teherautóra is a jogosítványom, és most csinálom autóbuszra is. Már szintén ezt is a forgalomban.
Próbálj feloldódni vezetés közben. Egyél szőlőcukrot, igyál egy teát (nem sparos meg xixo-s teára gondoltam) vagy egy jó hideg kólát, és ne úgy üllj be, hogy a szívroham kerülget az adott vezetési órától / naptól, hogy majd kiugrik a szíved a helyéről.
Viszont csak akkor bocsátkozz forgalmi vizsgára, ha úgy érzed hogy menni fog a dolog. Ez is nagyon fontos, hogy ne stresszelj be a vizsgán, hanem teljes mértékben úgy kezeld ezt, mintha egy szokásos vezetési óra lenne az oktatóddal, és a vizsgabiztosról tudomást se szerezz azután, hogy elindulsz az adott vizsganapon a vizsgaútvonaladon.
A vezetési kartonokat látják a vizsgabiztosok is, így azt is hogy hány óránál jársz és hogy voltál-e már korábban vizsgázni.
Mutasd meg az oktatódnak és a következő vizsgabiztosan is, sőt... nem, először magadnak mutasd meg azt, hogy igeni megy a vezetés és neked is meglehet a jogosítványod.
Annyi marha van az utakon, hogy hihetetlen, hát nehogy már neked ne legyen jogosítványod kedves kérdező. :) Ha másnak sikerült, neked is fog, ez jusson mindig az eszedbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!