Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hogyan, milyen módszerrel...

Hogyan, milyen módszerrel tudnék fejlődni a vezetésben?

Figyelt kérdés
Az oktatóm szerint gyakran hibázok, és előfordul egy órán belül, hogy hasonló helyzetet hol jól, hol rosszul oldok meg. Nem tudom, hogyan tudnék változtatni ezen, egyszerűen megrekedtem, és belefásultam az egészbe. 95 óra és 2 sikertelen vizsga van a hátam mögött. Jelenleg egy hónapos kihagyás után próbálom felvenni a fonalat, de azt érzem, hogy esélytelen, hogy valaha is olyan szintre fejlődjek, ami már elég a sikeres vizsgához.

szept. 25. 20:30
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
80%
A helyedben oktatót váltanék.
szept. 25. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
85%
Osztom az 1-es véleményét 👍
szept. 25. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
51%

Miért váltana oktatót hiszen sehol nem írja hogy az lenne a hibás.

AZért ha valaki ennyi óra után se tud vezetni akkor elkellene gondolkozni hogy az lehet nem neked való.

szept. 26. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
83%
95 óra? Az mondjuk már gáz. Én hagynám a fenébe, így is túl sok alkalmatlan van az utakon.
szept. 26. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
83%
Hm... Egészen pontosan mi nem megy? A gépkocsikezelés, vagy a közlekedés a KRESZ szabályai szerint? Csak mert nem mindegy. Összhangban kell, hogy legyen a kettő. 95 óra? És "csak" 2-szer voltál eddig vizsgázni? Szerintem nem (csak) veled van a baj, hanem az oktatóval is. Válts oktatót!
szept. 26. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

Főleg a helyzetfelismeréssel van problémám. Például biciklis előzésekor bizonytalan vagyok, mikor kezdhetek bele. Van, hogy nem találom el a megfelelő haladási tempót (feloldódik a sebességkorlátozás, de nem gyorsítok kellően). Elsőbbségadás kötelező táblánál sokszor nem engedem ki az autót a szabad kilátásig stb. A parkolásokkal, y-nal bénázok még sokat.

Oktatóváltáson azért nem gondolkodtam eddig, mert én úgy látom, hogy elsősorban bennem van a hiba, és fejlődni szeretnék. Csakhogy nem tudom, mi mást tehetnék azon kívül, hogy beülök a tanulóautóba és levezetem az x időt. Próbálom kijavítani a hibáimat, de ha öt dologra figyelek oda, akkor a hatodikat rontom el.

szept. 26. 17:09
 7/12 anonim ***** válasza:
Azért lenne jó kipróbálni egy másik oktatót, mert ő esetleg teljesen másképp magyarázna el dolgokat. Néha már attól egyértelműbbnek tűnik valami, ha tökugyanazt más szavakkal mondják el. Ahogy az sem mindegy, hogy a hibákra és hiányosságokra hogyan hívják fel a figyelmedet.
szept. 26. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%

#5-ös vagyok!


Tehát nem vagyok biztos magadban. A KRESZ-t hogyha megtanultad, akkor azt szabályosan tudod csak alkalmazni, nem pedig többféle, egyéni módon. Ezt kell tudatosítani magadban.


Ha látsz egy sebességkorlátozó táblát és tudod, hogy az útkereszteződés feloldja a tábla hatályát, akkor gyorsíts bátran. Például egy 30-as korlátozást követő útkereszteződés után, amennyiben nem helyezik ki ugyanúgy a sebességkorlátozó táblát, akkor gyorsíts bátran 40-45km/h-ig. Ezzel nem tartasz fel senkit, úgyis tanuló vagyok, nem kell feltétlenül 50-el menni, de menj 50 alatt határozottan.


A bicikli / akadályok kikerülése előtt pedig kellő időben, helyzetfelismeréssel (ez az ami sokaknak nem megy amúgy) úgy hogy a szemed ne az autó orra előtt legyen 10-20 méterrel, hanem járd végig a belátható útszakaszt teljes egészében ami előtted van, így fel tudsz időben készülni minden váratlan szituációra. Például közlekedési tábla, jelzőlámpa, útburkolati jel, gyalogátkelőhely és a körülötted lévő forgalmat is beleértve.


Az oktatók szokták magyarázni, hogy ha például egy kétsávos úton mész akár főútvonalon vagy mellékútvonalon, akkor ha jönnek szemből, időben kell jelezni a kerékpáros és / vagy az akadály kikerülését irányjelzővel és kellő lassítással és / vagy megállással.


Ezeket a helyzeteket határozottan kell tudni megoldani. Lassan, hiszen a jogosítvány megszerzése előtt állsz, de mégis magabiztosan.


Viszont ez mindenképp elismerésre és dícséretreméltó, hogy elismered azt, hogy benned van a hiba. Sokan ezt nem teszik meg, és bűnbakot keresnek.


Ha nem vagy biztos esetleg a KRESZ-ben, akkor nyugodtan ismételd át a tananyagot E-learningen, amennyiben még él a fiókod és nem telt le az időd. (Azt hiszem B kategóriánál is fél évig él a beiratkozástól számítva.)


De, ha esetleg neked motivációt ad, vagy jobban megérthető számodra a vizuális oktatás, akkor rengeteg YouTube videó oktató anyag is található a neten. Főleg autósiskolás videók. Esetleg még az is adhat némi ösztönzést.


Minden autó kezelése más, és nem csak a méretek szempontjából.


Nem éppen szabályos, de esetleg még az is nagy segítség lehet, hogy kimenni egy olyan placcra és gyakorolni, ami erre alkalmas lehet és a kutya nem jár arra.


Csak magát például a kuplung-gázt és a kormányzást gyakorolni például egy Y megforduláshoz.


Mondjuk ha a családban egy kombi autó van és te egy nagyon kicsi csapott hátúval mész forgalomban (ez most csak egy példa, csak mondtam valamit) akkor nyilván mások a méretek és másképp engeded előre az autó elejét illetve ugyanez hátra, de mégis a folyamatok talán így jobban berögződhetnek.


Akár egy kikerülést is illusztrálni. Felállítasz egy beton placcon (például egy közepes futtball pálya méretű helyen) egy bólyát vagy valami akadályt, és illusztrálod a kikerülést magadban. Elindulsz 1-2 esetleg 3-ig felkapcsolsz, majd gáz elenged, esetleg picit fék, közben már megy az irányjelző és a tükör (érdemes ezt is berögződtetni az agyadba) majd pedig finom kormánymozdulat balra majd jobbra, ismét tükör irányjelző vissza, és visszatérsz a menetirányszerinti jobb oldalra.


De lehetne még itt ezeket sorolni.


Figyi, én sem voltam profi a tanuló időszakban. Én apám 1.0 csapott swiftjén tanultam a tesco melletti parkolóban, ami valaha rutinpálya volt. Közben pedig egy 2.0 dízel citroen xsara-n tanultam a forgalomba vezetni. Az dízel és a benzin használata kezdetben furcsa volt.


Viszont én általános iskolás korom óta autób**i voltam, mindig is érdekeltek az autók és nem nagyképűségből, de volt érzékem a vezetéshez már az elejétől fogva. Ment a gépkocsikezelés, a közlekedés és a parkolás is, elég hamar ráéreztem, de nem voltam az első órától fogva profi. Rá kell érezni és hangolódni, oda kell figyelni gyakorlás közben.


És lám, azóta meglett teherautóra is a jogosítványom, és most csinálom autóbuszra is. Már szintén ezt is a forgalomban.


Próbálj feloldódni vezetés közben. Egyél szőlőcukrot, igyál egy teát (nem sparos meg xixo-s teára gondoltam) vagy egy jó hideg kólát, és ne úgy üllj be, hogy a szívroham kerülget az adott vezetési órától / naptól, hogy majd kiugrik a szíved a helyéről.


Viszont csak akkor bocsátkozz forgalmi vizsgára, ha úgy érzed hogy menni fog a dolog. Ez is nagyon fontos, hogy ne stresszelj be a vizsgán, hanem teljes mértékben úgy kezeld ezt, mintha egy szokásos vezetési óra lenne az oktatóddal, és a vizsgabiztosról tudomást se szerezz azután, hogy elindulsz az adott vizsganapon a vizsgaútvonaladon.


A vezetési kartonokat látják a vizsgabiztosok is, így azt is hogy hány óránál jársz és hogy voltál-e már korábban vizsgázni.


Mutasd meg az oktatódnak és a következő vizsgabiztosan is, sőt... nem, először magadnak mutasd meg azt, hogy igeni megy a vezetés és neked is meglehet a jogosítványod.


Annyi marha van az utakon, hogy hihetetlen, hát nehogy már neked ne legyen jogosítványod kedves kérdező. :) Ha másnak sikerült, neked is fog, ez jusson mindig az eszedbe.

szept. 26. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
Nagyon köszönöm, kedves 5-ös, igyekszem megfogadni a tanácsaidat!
szept. 26. 21:10
 10/12 zulu ***** válasza:
Hú baszod 95 óra akkor már több mint egymillióba került eddig a 'B' kat. mutatványod.Két dolog biztos az első hogy értékelendő hogy magadba keresed a hibát a 2. pedig hogy van kitartásod..
szept. 28. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!