E-rollerek? Hol tart a szabályozás ügye? Mi a véleményetek a zavaró lámpáikról?
Engem eddig nem zavartak, sőt, úgy voltam vele, hadd menjen, mindig segítettem is, ahol tudtam.
Viszont, most hogy kezd korábban sötétedni és hosszan egy kerékpárúttal párhuzamosan megyek, nagyon kiakadtam ezeknek a reflektorain. Persze ha a szembesávban jön az úton, még rosszabb a helyzet.
Komolyabb autóreflektort többszörösen meghazudtoló fényerejű lámpákkal közlekednek és ugye ráadásul szemmagasságban vannak, ahogy ül az ember az autóban. Többször be kellett fékeznem, mert teljesen elvakított.
Nekem összesen ez az egy problémám van, ezt a kérdést oldják meg, aztán felőlem mennek, ahol akarnak, de ez a lámpa-téma felér egy közúti veszélyeztetéssel. Plus némelyik a fejére is tesz egy hasonlóan brutál fényerejű reflektort, és teljes horror, mintha UFO jönne szembe.
De megtehetik, nekik ugye nem kell semmiféle E-megfelelősség se műszaki vizsga.
1, Mit gondoltok?
2, Hol tart a hivatalos szabályozás ügye? Egy időben nagyon akarták, de mintha leszálltak volna a témáról.
(közben nyáron láttam, hogy Ausztriában is és Spanyolországban is már ellenőrzik őket, ott keményen beszigorítottak a gyakorlatban is)
Sok minden baj van ezekkel, de pont a lámpa amiben szerintem semmi extra nincs
A szabályozás nem tart sehol, fű alatt reszelgetik ezt is, mint minden mást, aztán majd egyszer csak rázúdítják az emberekre az átgondolatlan hüleységet, mint minden más témában csinálják
hát lehet. de nyáron láttam kint, hogy bizony ott állnak a közlekedésiek az út mellett, és padon mérik a végsebességet, teljesítményt. szóval van ahol már komolyan veszik.
a lámpa meg ... hát egyszer fuss bele egy ilyenbe szemből sötétben, nem mondom, hogy figyeld meg, mert úgyis kiveri a szemed :)
#2: Megálltál esetleg megkérdezni, hogy mit mérnek? Amíg nincs szabályozás, addig max a tájékozatlanokat ijesztgethetik...
Oké, értjük, neked gyenge a szemed, orvoshoz kell akkor menni, nem belemagyarázni, hogy a másé is rossz kell legyen.
az ilyen válaszokért érdemes ide járni :(
nem, nem rossz a szemem, köszönöm, de ha te nem látsz különbséget, akkor szerintem neked kellene megnézetni. állj szembe egy egymás mellett álló rollerrel és autóval, és kíváncsi lennék, melyik üti ki a szemed előbb. pontosabban, melyikbe nem tudsz belenézni se. a magasságról nem is beszélve.
de mindegy is.
és hogy megálltam-e megkérdezni? ennél azért pontosabbak az infóim, mivel itt élek (kivéve nyáron).
sok szabályt hoztak, most van egy türelmi időszak 2027-ig, de az újként vásároltakra már az új szabályok érvényesek.
linkelek neked, mert rengeteg dolog: felelősségbiztosítás, 2 független rendszerű fék + kézifék (és még a fékezési sebesség is meghatározott), max 25 km/h sebességre lehet csak képes gyárilag, efölött már nem rollernek minősül (és ezt mérik sok helyen az út mellett), ill. efölött blokkoló rendszert kell beépíteni, lakott területen kívül nem használható, járdán tilos menni velük, műszaki vizsga kell és azonosító tábla (a műszakin mindegyik egyedi azonosítószámot kap), kb ennyi hirtelen. a fények, fényvisszaverők is meghatározottak, igaz, pont ennek erejéről nincs szó, csak a mennyiségről és felismerhetőségről, mindenesetre jóváhagyott típus lehet csak. a KRESZ betartása alapkövetelmény, és nem lehet alkoholos befolyásoltság. és durva büntetések vannak, 100 és 1000 EUR között. elég ha csak egy zebrán nem tolja vagy a járdára megy és máris 200 EUR.
azért ez így kicsit más ...
ha csak ennyit bevezetnének nálunk is, máris nagyobb rend lenne és nem a 8 éves gyerekek húznának ketten vagy hárman is egy rolleren a szembeforgalommal 40-el.
igen, azok is zavaróak tudnak lenni.
a többi pedig, igen, valószínű ez a helyzet, hát 1000,- Ft-ért lehet az Aliexpressről olyan iszonyú éles, de kis méretű fényt rendelni, hogy nem lehet belenézni. na ezek is hasonlók.
pedig ugye vannak a KRESZ-ben is ilyesmi szempontok, hogy a fénykévéje irányított vagy sem, formált vagy sem, és ez mind meghatározó tud lenni a szembejövő vakításában. a rollernél valamiért erre nem gondoltak, de persze nem is európai standardok szerint tervezték, és nem is közútra. amolyan erdei, kirándulós, offroad, esetleg városi hobby közlekedési eszköznek tartom (kb a gördeszkával azonos szinten), de közúti forgalomban sok kifogásolnivaló akad benne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!