Egyetértetek az elektromos rollerek új szabályozásával?
Nagyjaból igen. Teljesenvjogos, h hacgázkarral működik, akkor smkp szabalyok vonatkozzanak rá. Jogsi. Kgfb.. sisak.
Ugyanakkor tartok tőle, h mit fognak cikázni az autók között.
Bringásként szörnyű volt látni amit a kerekpárúton műveltek...
Igazából szó nincs új szabályozásról, csak arról, hogy találtak egy kategóriát, amit ráhúznak a rollerekre, sok esetben teljesen életszerűtlenül. Pedig nem tegnap kezdtek el kirajzani, úgyhogy lett volna idő megalkotni egy megfelelő szabályozást.
Az úttestre kényszerítést én nagyon veszélyesnek érzem, főleg a kis kerekű rollerek esetén. Amilyen állapotban vannak az útjaink, rengeteg kátyúból fakadó baleset lesz.
A jogosítvány megkövetelésével az a gond, hogy ezzel elvesznek egy jól használható közlekedési eszközt azoktól, akiknek nincs vezetői engedélyük, akár nem is szeretnének, de rövidebb távon (mondjuk otthonról a buszmegállóig) szívesen választanának mást a séta helyett. Simán lehet, hogy ismerik a KRESZ-t, biztonságosan közlekednek, de egy komplett tanfolyamra nincs idejük, pénzük, kedvük. Talán jogsi helyett elég lenne egy egyszerűbb KRESZ-tanfolyam is - mondjuk én ez utóbbit a kerékpárosokra is kiterjeszteném...
Én kettéválasztanám az elektromos rollereket. A kis teljesítményű, maximum 10 vagy 15 km/h-s sebességre képeseket gyalogosként kezelném, azaz mehetne járdán, nem kéne rá sem sisak, sem jogsi. Ezzel megőrizhető lenne a rollerek (és főként a bérrollerek) mikromobilitási funkciója, a metrómegállótól a sarki parkolóig bárki elmehetne anélkül, hogy sisakot vinne magával.
A nagyobb teljesítményű rollerekre alapvetően jó a smkp kategória, némi kiegészítéssel, például korlátozás nélkül használhatnák a kerékpárutakat, sőt, kötelező is lenne ott haladniuk, ha van. Persze ott is lehetnek konfliktusok, ahogy #2 is írja, de ha csak saját járműves, jogosítványos rolleresek közlekednének ott, nagyságrendekkel csökkennének a problémák (a bérrolleres cégek saját érdekükből csak kis teljesítményű rollereket tartanának fent).
Szerintem a 25 km/h 300W limites rollereket kerékpárnak kellene besorolni, az elektromos kerékpárokkal együtt, függetlenül attól hogy kézigázkarral megy-e.
Az erősebbek pedig smkp vagy motorkerékpár, teljesítménytől függően.
hát én autósként tartok tőle, hogy el lesznek gázolva.
Nálunk a rendőr mindig rászólt a gyerekekre, akik az úttesten rollereztek elektromossal, de a járda olyan szar, hogy ott nem tudtak menni. Nagyon veszélyesek sztem. Eleve instabilabb, mint a bicikli, csúnyát lehet esni, most meg még az autók közé is mennek, hát remek.
Hogy jogsihoz kötik, azzal az életkort tudják szabályozni, a tudást csak kismértékben, mert amiket az autósoktól is látok, hajjaj.
"Hosszú huzavona után végre feketén-fehéren leírták: nincs besorolva az elektromos roller, ezért a KRESZ újabb módosításáig segédmotorként, sisakban, jogsival vezethető és nem mehet járdán."
Ez még mindíg nem az új szabályozás, hanem ami eddig is volt.
Röhej, hogy éveknek kell eltelniük, mire hajlandók lesznek módosítani a KRESZ-t.
Nem szeretem a rollereseket, de ez amit olvastam gyakorlatilag a retardáltság teljes szintje.
Egyrészt pont az utakon a legveszélyesebbek, kerékpárút, kerékpársáv még határeset, de autók között közlekedni ilyen lélekvesztőkkel öngyilkosság.
A kötelező vezetői engedély meg kötelező biztosítás olyan szempontból érdekes, hogy a rollerek nagyja valami bérelhető vacak, pont a turisták, fiatalok használják. Illetve ahogy fentebb írják, egy kvázi életszerűtlen kategória van ráhúzva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!