Tömegközlekedés vagy autó/motor pártiak vagytok?
Próbálnak rávenni, hogy tegyem le a jogsit, de nem látom értelmét :D
Drága az autó, drága a jogsi, akkor is kell fizetni a biztosítást ha hozzá se érek, drága a benzin, drága a parkolás és nehéz találni parkolóhelyet, tiszta stressz a közlekedés, folyamatosan figyelni kell, mindig dugó van, etc...
Nekem ez valahogy nem jön be. Vonatozni sokkal jobb, annyit kell megszokni, hogy mindig az egyel előbbivel kell menni, hogy akkor is odaérj ha késik. Ez nálunk fél órát jelent, ha időben is ér be annyit még simán elsétálgatok :D
Nem akarom leszólni a kocsikat, csak azt mondom, hogy nem nekem való. Nektek mik a tapasztalataitok? Pro et Contra?
Én is azt gondoltam, hogy nem nekem való, amíg nem lett jogsim. Azóta meg pont leszarom, hogy drága, azért dolgozom, hogy legyen miből költenem.
Amikre reagálnék:
"nehéz találni parkolóhelyet"
Az esetek 99%-ban, hacsak nem Budapest belvárosában keres az ember helyet, akkor könnyű találni, előre meg lehet nézni a helyeket, vagy eleve lehet távolabb parkolni. Ha sétálnom kell pár száz métert még mindig előbb ott vagyok.
"tiszta stressz a közlekedés, folyamatosan figyelni kell"
Messze nem olyan stresszes. Számomra sokkal stresszesebb amikor vonaton a semmi közepén elkezdik végigjárni a cickányok a vagonokat, nézve kibe köthetnek bele, kit rabolhatnak ki. Vagy tömött közlekedésen úgy ülnöm, hogy valakinek a valaga ott van 20 centire az arcomtól miközben másnak a gyereke üvölt torka szakadtából.
Illetve inkább bízom az életem a saját figyelmemre, mint egy túlhajszolt, ideges, erősen alul képzett filippínó buszsofőrre aki a telefont nyomkodja közben a harmadik piroson megy át.
"mindig dugó van"
Nincs mindig dugó. Igazából eleve a klasszikus "dugóba" elég ritkán kerül bele az ember, nyilván a menetidő tud megnövekedni, de legtöbb esetben még így sem éri el a tömegközlekedés idejét. És a dugóban ülve is legalább a saját zeném hallgatom, saját autóm vesz körül.
"mindig az egyel előbbivel kell menni, hogy akkor is odaérj ha késik"
Na ez az ami miatt eleve hátrány a tömegközlekedés. Papíron szép és jó, hogy ott vagy X idő alatt, de valójában meg ha borul valami akkor azonnal lesz egy csomó holt idő amit egyénenként mindenki másképp él meg.
Nyilván fiatalon, egyetemistaként a világ összes idejével ráértem, de mondjuk meló után nekem rohadtul nem volt mindegy, hogy 1+ óra metró-villamos átszállással, vagy 15 perc autó.
Megnéztem pár haveromhoz mennyi lenne leugrani:
Egyikhez autóval 20 perc, tömegközlekedéssel nappal 1 óra este 1,5 óra. Hatalmas difi váráson belül.
Másikhoz autóval 10-30 perc, tömeggel 30 perc 1 óra. Nappal, csúcsidőben jobb lehet lemenni hozzájuk metróval. De mondjuk este 10 perc vs 1 óra mordor. Nem kérdés.
Vidékre leugrani családhoz vonat + busz 4-5 óra lenne. Korábban ez 5-6 óra volt, csak most állomás mellett lakom. Ezzel szemben autóval 2 óra. A mostani pályafelújítások miatt 2,5 óra. Konkrétan feleannyi idő.
Ja és vidékre csak nappal mehetek, mert este nem járnak buszok sem, vonatok sem igazán. Kocsival meg az éjszaka közepén útnak indulhatok.
Nem tudtam, hogy már ezeknél is pártosodás van.
Nehéz döntés: faluban lakva, ahol vonat a környéken sincs, hétvégén alig van buszjárat, éjjel semmi, hétköznap nappal vannak 3-4 órás szünetek is.
Nyilván nem mindenkinek való az autó, nincs ezzel semmi baj. Sőt, én tisztelem azokat az embereket, akik felismerik magukban, hogy el kell kerülniük az autózást, azokkal szemben, akiknek annyi érzéke van hozzá, mint egy döglött halnak, mégis leteszik a jogsit és kimennek a forgalomba, aztán törnek össze mindent, nem utolsó sorban ártatlan embereket.
Viszont ettől függetlenül az szerintem nem igazán megkérdőjelezhető, hogy az autó a jobb opció. Még ha valakinek szubjektív dolgok miatt a tömegközlekedés a nyerő, az autó akkor is jobb. Nálunk például nagyon jó a tömegközlekedés, az út vonattal kb. 25 perc, míg autóval 30. Viszont ehhez még hozzá jön 30 perc gyaloglás, meg minimum 5 perc amennyivel hamarabb odaér az ember a megállóba, és akkor már rögtön 1 óra az út. Mindezt persze oda-vissza, minden egyes nap elbuknék 1 órát az életemből. Az azért jelentős.
És akkor még ott van az, hogy tömegközlekedéssel hogy oldod meg a nagyobb terjedelmű cuccok szállítását? Vagy akár csak egy átlagos nagybevásárlást? Hát kényelmesen sehogy sem, az biztos.
Na és ha utazni akarsz valahová? Ezt már sokszor levezettem, én alig 100km-re lakók a Mátrától és ha fel szeretnék menni tömegközlekedéssel, akkor az egy komplett egész napos mutatvány, aminek több mint a fele buszozás, meg átszállásra várakozás és alig 1-2 órám lenne bármit csinálni ott. Autóval oda-vissza 2 óra, enyém az egész nap.
És akkor ezen pozitívumok mellé milyen negatívumok járnak? Drága? Nem drága, mert nem a semmiért fizetsz, hanem a jelentős pozitívumokért. Az étel is pénzbe kerül, mégis megveszed és nem csinálsz belőle problémát, mert meglehetősen fontos és hasznos az élelmiszer, pont ahogy az autónak is kiemelkedő előnyei vannak. Figyelni kell? Meg parkolni? Ebben nincs semmi stressz. Ezek a negatívumok egyáltalán nem fedik le a pozitívumokat.
Persze, jók ezek az érvek, amíg ráérsz tengeni-lengeni az életben. Ahogy lesz saját életed, felelősséged stb máris nem lesz ilyen laza a helyzet, hogy akkor elvonatozgatok suliba meg vissza, nem számít az a plusz fél óra. (Ami ugye valójában nem annyi, hanem jóval több) és onnantól majd rájössz.
Nagyvároson belül van csak elfogyadható tömegközlekedés Magyarországon ma. Ott abszolút elfogadható, hogy valaki nem akar autózni, onnantól, hogy települések között kell ingázni, még az agglomeráció frekventált helyei is nehézkesek tudnak lenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!