A buszok tényleg napi 200km-t tesznek meg Budapesten?
Figyelt kérdés
Illetve vidéken helyközi vonalakon?
Hogyan képesek így is 20-30 évet kiszolgálni ezek a járművek? Egy töredék életkorú autónak már minden baja lenne, ezek meg valahogy elmennek. Gondolom sok szervízelésen átesnek.
Apropó, hetente viszik szervizbe ezeket a buszokat? Vagy elég havonta?
Mert a busz melegen üzemel, és megkapja a karbantartást
A sok hülye meg szinte folyton hidegen használja az autóját napi 2x2 km-es távokon, ismeretlen előélet mellett, csak a legszükségesebb karbantartásokat elvégezve.
Kamionoknál alap dolog pl a milliós futásteljesítmény
2022. ápr. 6. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
2/21 anonim válasza:
Napi 200? Még szerintem többet is...
2022. ápr. 6. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
3/21 Koplárovics Béci válasza:
Nem ritka a többmillió km-es futásteljesítmény buszoknál. Dehát azokat a motorokat arra találták ki. Nem sok bennük a LE a cm3-hez képest, de azt leadva kimennek a világból (és visszajönnek).
2022. ápr. 6. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
4/21 anonim válasza:
Egy kocsit felesleges is millió km-ig hajtani, mert már a töredékénél elavul és csereérett lesz. Lehet javítgatni egy 15-20 éves kocsit, csak felesleges.
2022. ápr. 6. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
5/21 anonim válasza:
Simán mennek naponta ennyit, főleg egy nagyvárosban.
Úgy képesek hatalmas futásteljesítményt szolgálni, hogy közpénzből nem sajnálják rá a fenntartási költségeket. Meg nem is otthon vagy sufniszerelőnél tákolják kukázott vagy gagyi utángyártott alkatrészekkel mint sok autót.
2022. ápr. 6. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
6/21 anonim válasza:
Illetve azt is néz hozzá, hogy milyen fordulaton üzemelnek
2022. ápr. 6. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
7/21 anonim válasza:
Naponta szerintem többet is mennek. 1-2 millió km-t simán elfutnak, akárcsak a teherautók, kamionok De nem érdemes a személyautókkal összehasonlítani. Egyrészt a személyautók nem mennek folyamatosan üzemmelegen egész nap. Másrészt egy 8-10 literes buszmotorból hoznak ki 200-250-300 lóerőt. Személyautókban ennyit egy 1.6-2.0 turbós motor tud. Az ilyen mai 3 hengeres 0.9-1.2 borzalmakkal nem is említhető egy napon tartósság szempontjából. Továbbá egy buszmotorban nem 4-5 liter olaj van. Ezeket is rendszeresen karban kell tartani, fődarabokat felújítani. Ne úgy képzeld el azt az 1-2 millió km-t hogy csak olajcsere és hozzá nem kell nyúlni!
2022. ápr. 6. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
8/21 anonim válasza:
Érdemes megnézni, hogy egy kék csuklós tömötten 1600-as fordulaton pörög. Ha csak ketten ülnek benne, akkor 1100-al simán elgurul a megengedett 50-el.2000 fölé nem megy a fordulat soha. Az már üveghangnak számít
2022. ápr. 6. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
9/21 anonim válasza:
#8 Ezt nem értem, az autókat miért nem így gyártják...? Felesleges neki a 200-250-es végsebesség, teljességgel... gyártanák akkor azokat is ilyen tartósra, alacsony fordulaton tarthatóra, váltóáttételezéssel játszva.
2022. ápr. 7. 06:08
Hasznos számodra ez a válasz?
10/21 anonim válasza:
#9, ha az autókban is bazinagy V8 dízelmotor lenne, amik nincsenek elfojtva, hogy tisztább levegő jöjjön ki belőlük, mint ami bemegy, akkor mehetnének azok is 1100-as fordulaton. De mivel gyűszűmotorral vannak szerelve, így azoknak kell a fordulat.
Valamint a franc akarja őket örök életűre tervezni. Valamiből meg kell élniük az autógyártó cégeknek is.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!