A buszok tényleg napi 200km-t tesznek meg Budapesten?
Illetve vidéken helyközi vonalakon?
Hogyan képesek így is 20-30 évet kiszolgálni ezek a járművek? Egy töredék életkorú autónak már minden baja lenne, ezek meg valahogy elmennek. Gondolom sok szervízelésen átesnek.
Apropó, hetente viszik szervizbe ezeket a buszokat? Vagy elég havonta?
#9
Miért nem 1 millió kilométerre gyártják az autókat?
Mert aki évi 10 ezer km-t megy, az nem akar 100 éves autóval járni. De ha 20-at megy, akkor sem használja 50 évig ugyanazt az autót.
Nem éri meg ilyen tartós autókat gyártani. Az egymást követő vevők 3-5 évenként cserélik az autóikat. És aki a 20-25 évessel jár, azt a gyár marketingje már nem tekinti fontos célcsoportnak.
#9, egy buszban ahogy írtam 6 hengeres 10.000 cm3-s motor van. Csak 250-300 lóerőt ad le, de mellé 1200-1500Nm nyomaték párosul.
Egy kis városi személyautóba hova teszel ekkora dízelmotort? Nem csak a blokkra kell gondolni, az összes segédberendezésre, beleértve a kályhacső átmérőjű kipufogóra.
Mekkora lenne az autó tömege?
A fogyasztása egy ilyen motornak szerinted 5-6 l/100km lenne?
Mi a lótúrónak ekkora nyomaték egy 1-2 tonnás bódé alá?
Ilyen motorral ugyanannyiba kerülne egy autó? Csak hasraütés szerűen írok számokat: ekkora és ilyen motorral egy városi kisautó kerülne 20 millióba. Egy szokványos motorral rendelkező meg 6-ba. Arra hogy rohangálj városon belül a munkahelyre, gyerekért az oviba, meg hétvégén a teszkóba, utóbbi is évtizedeken keresztül tökéletesen alkalmas és kiszolgál. Akkor melyik éri meg jobban? Mennyi idő alatt tekersz bele ilyen felhasználás mellett egy személyautóba 1 millió km? Évi 15.000 km-rel ez 67 év lenne! Ki vesz manapság 25-30 évre, vagy az unokáinak autót? A kaszni 20-25 év alatt ha oda is figyelnek rá, kirohad körüle. A többi meg leavul. Tehát semmi értelme nem lenne, ágyúval verébre kategória.
AZ autók is bírnák , csak hát 90 %-a tök sügér az autókhoz.
A buszokat pedig szakemberek kezelik és javítják.
Ezen az oldalon is van annyi anti szakemebr hogy sirhatnékom van és osztják az észt amit itt tanultak. Meg lepontoznak ha jó választ írok.
De a buszok azok dizelek, egy benzines az életben soha nem fut annyit.
Autó is elmegy ennyit. Ki szerint nem ? Szerintetek a buszokat nem javítják ? Csak egy motorhiba a buszon nem gazdasági totálkár. Ha rohad megéri kilakatolni.
Rendszeresen javítják ezeket
igen, de mint írtam, ott javítják is rendesen.
Már az új buszoknál is rendszeres az üzemből való kiesés a bkk-nál így jön ki:
új busz: 90-95%
régi busz: 60-70%
tehát 100 napból régi 30-40et áll javítás alatt, az új busz meg 100 napból 5-10 napot. Az új busz is évi 1 hónapot javítás alatt van, nemhogy a régi.
Ennyit szerinted egy toyota taxi van javítás alatt ?? Mert nehezen hihető.
Egy szó mint száz nincs az az őrületes minőség amire gondolunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!