Az autósok egy részének miért ennyire szánalmasan hiányosak az ismeretei a kerékpárosok közlekedéséről?
Ilyenekre gondolok pl.:
- nem ismerik a zebra melletti sárga átvezetés jelentését, és hogy a kerékpárosnak nem kell leszállnia
- nem tudják, hogy az út menti aszfaltozott töltést a Kresz 54. §-a alapján - tiltó tábla hiányában - nem kötelező igénybe venni (pl. 41-es út Vásárosnaménytől kifelé, 51-es út Hartánál)
- a kerékpárút használatának kötelezettséget kiterjesztenék nem csak a közvetlenül az út mellett futó kerékpárútra, de az adott úttal párhuzamosan, akár több kilométerre futó kerékpárútra (pl. Budaörsön egyesek a Baross úti kerékpárútra parancsolnák a Szabadság úton haladó kerékpárosokat, vagy Biatorbágy felé az 1-es főúton tekerőket a Buba-ra).
Hogyan lehetséges ez? Különböző közlekedési csoportokban látom ezeket. Ezek az emberek elvileg jogosítvánnyal rendelkeznek, tehát nem merülhetnének fel ilyen interpretációs nehézségek papíron.
#19 Vagy, ha az autósok fele tudja használni az indexet, betartja a sebességhatárokat, megáll a zebránál, ha jön a gyalogos stb.
Lehet mutogatni a másikra, mindenki ugyanolyan bűnös az utakon.
Bár nem olvastam végig, lehet, hogy már volt ilyesmi. 2. válasz ihletett meg.
Újrakezdő autóvezetőként, az egy kezemen meg tudom számolni, hányadik önálló vezetésemen a Rákóczi hídon kísértem végig egy félnótás kerékpárost. Szerintem hallotta is, hogy az amúgy is lehúzott ablak mellett káromkodom, mint a kocsis. Az volt a szerencsém, hogy a budai lehajtó miatt a külsőbe soroltak sokan, így lett helyem a belsőbe sorolni, 40-ről gyorsítani és kielőzni.
Többszázszor tekertem már át azon a hídon, tudom, hogy szutyok az infrastruktúra, DE ez nem jogosítja fel arra a félkegyelműt, hogy egy, technikailag már majdhogynem autópályahídon veszélyeztesse magát és másokat. Ha ennyire siet, akkor menjen másfelé (Kelenföldi pu felé ment, szerintem a Szabadság hídon, Bartókon siethetett volna ennyire), ha meg edzeni akart és a szent pulzusát fenntartani, arra igenis várjon a BuBáig, nem edzőpálya egész Budapest, sőt, nyugati városok se.
A következő delikvens a Kerepesi út 16. kerületi folytatásában tekert, full szabálytalanul tudta kielőzni a húsvét hétfői csúcsforgalmi kocsisor. Mellette ott vigyorog a bringaút. Ott még többszázszor nem tekertem ugyan, de párszor igen, az nem is rossz út szerintem.
A Rákóczi hídra visszatérve számomra az az igazán idegesítő, hogy én többször, több helyen (hivatalosabbakon is) hangot adtam annak, hogy az ottani infrastruktúra balkán, kétmillió baja van, csinálni kellene valamit, van, amit már most megcsinálhatnának aránylag low cost, nem kell mindennel a híd felújításáig várni, ami sejthetően több évtizeddel el fog húzódni.
Semmi összefogás, senkit se érdekel semmi, kuss van
(máshol összefogással harcoltak ki dolgokat...)
Össze kellene fogni, hangot hallatni, NEM PEDIG a 70-es megengedett sebességű, őskáoszos, gyorshajtós hídon az úttesten bohóckodni.
Sáv közepén tekerő jómadár is volt.
Miután kísértem a 24-es úton, végre volt lehetőség kielőzni, de szerintem már a szemből, normálisan a sáv szélén érkező kerékpároshoz voltam talán picit túl közel.
Nem tudom, én ha úton tekerek, igenis nem a sáv közepén (ha nem is mindig legszélén, mert kátyúk, ajtónyitás) - nem szeretnék másokat szívatni.
#22 Ha annyi pénzem lenne, ahány biciklis ócsárló kérdést láttam, csak ezen az oldalon, akkor megvehetném az országot, és magam tervezném a biciklis infrát. Hagyjuk a képmutatást.
#23 Vannak ilyen emberek természetesen, de miért kell szítani a gyűlöletet? Nem értek egyet az eredeti szurkálódó kérdéssel sem, de van igazság ebben is. Ma reggel például egy piás biciklis kanyargott előttem, de ezeket nem is igazán hívom biciklisnek, hanem mocsoknak az úton, mert ezek gyalog is hülyék.
Nekem autós/motorosként, sokkal több autós okozott már problémát és idegeskedést, mint biciklis.
Az infrastruktúráért meg már sokan felszólaltak, de mind hiába, ha az egész csak süket fülekre talál. Van is egy jó videó, ami elmagyarázza egy jó biciklis látószögéből a dolgokat:
https://www.youtube.com/watch?v=kNBqkoyI5jc
Van több része is.
Az a helyzet, hogy az valódi hibás itt a közútkezelő, ugyanis csak látszatmunkákat végeznek, és a legrosszabb, amit tehetünk, hogy egymás nyakának ugrunk. Mindenkire lehet mutogatni, de nem szabad általánosítani egyik oldalt sem amiatt a pár idióta miatt, akik tojnak a szabályokra. Segítsük egymást ahol lehet.
De ha nem írunk róla, az se megoldás.
Több budapesti híd ügyében fogtak már össze "kétmillióan", pl egy rakás járókelő.hu bejelentés, amik alatt egy rakás komment és nyilván amihez nagyobb átépítés kell, azt nem oldották meg, de egy csomó dolgot viszont igen. A Rákóczi esetén érzem azt, hogy mindenki passzív, a többség elkerüli a hidat (én sajnos nem tudom), néhányan az autósokat és magukat veszélyeztetik.
Ja, a Kerepesi út 70-es szakaszán is voltak jómadarak. Az egyiket kísértem, a másik kikerülése miatt mások vágtak be elém.
Kicsit se veszélyes ez.
Egyedüli elégtételem (azokkal szemben, akik tényleg szabálytalanul tekernek a 70-es úton), hogy hibrid Toyotám van, jó hangja van, amikor rálépek a bicajos mellett, amikor végre sávot tudok váltani/átlógni, hogy kikerüljem. Szerintem oda épp nem kormolok, de jó hangja van.
Nyilván kisebb gyűlölet lenne bennem, ha nem az összes bicajos utamon (télen is!!) találkoznék olyan jómadarakkal, akik 12-13-mal dülöngélnek a bicajút közepén vagy bal oldalán, de az utat szabálytalanul levágva vagy pirosozva folyamat visszaelőz. Az ilyet helyben meg tudnám verni. Sokan csinálják azt is, hogy pirosnál nem állnak sorba, hanem elindulnak azok előtt, akik már egyszer leelőzték őket.
Nulla az odafigyelés.
Sajnos gyalog, bicajjal és autóval közlekedők esetén is. Mintha a hülyék paradicsomában lennénk.
#25 Én megértem, amit írsz, tudom ,hogy vannak ilyenek, de én azt nem szeretem, ha ezek miatt mindenki le van hülyézve. Ezzel az erővel az összes autóst/motorost/gyalogost is utálhatnád ugyanennyire, mert azok között is van sok dinka. Engem egyszer majdnem megölt egy romániai kamionos, de nem gyűlölöm sem a románokat, sem a kamionosokat, mert lehet, hogy száz romániai kamionosból, kettő ilyen. Általában ha elmesélem valakinek a történetet, akkor ki is hagyom a kamionos hovatartozását, mert csak erre összpontosítanak az emberek.
Írunk róla most is, és jól is tesszük, de nem szeretem, a csak az ujjal mutogatás az eredménye. Az fő baj számomra, hogy akinek intézkednie kéne, azok elfordítják a fejüket a panaszoktól. Ha átalakítanák az infrát, megkérdeznék az embereket, akik naponta ott közlekednek, egy véleménykutatásban, akkor közösen meg lehetne oldani a dolgokat, de sajnos ez nem az az ország.
Nem hülyézek le mindenkit ezek miatt. Annyi tény, hogy a minimális odafigyelésre, gondolkozásra való képtelenség idegességet, agressziót szül és igen, vezethet általánosításhoz.
A Megyeri hídon, Árpád hídon is vezetett megoldásokhoz az összefogás, a Margit híd meg totál jó.
Délebbre passzívak az emberek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!