Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Az autósok egy részének miért...

Az autósok egy részének miért ennyire szánalmasan hiányosak az ismeretei a kerékpárosok közlekedéséről?

Figyelt kérdés

Ilyenekre gondolok pl.:


- nem ismerik a zebra melletti sárga átvezetés jelentését, és hogy a kerékpárosnak nem kell leszállnia


- nem tudják, hogy az út menti aszfaltozott töltést a Kresz 54. §-a alapján - tiltó tábla hiányában - nem kötelező igénybe venni (pl. 41-es út Vásárosnaménytől kifelé, 51-es út Hartánál)


- a kerékpárút használatának kötelezettséget kiterjesztenék nem csak a közvetlenül az út mellett futó kerékpárútra, de az adott úttal párhuzamosan, akár több kilométerre futó kerékpárútra (pl. Budaörsön egyesek a Baross úti kerékpárútra parancsolnák a Szabadság úton haladó kerékpárosokat, vagy Biatorbágy felé az 1-es főúton tekerőket a Buba-ra).


Hogyan lehetséges ez? Különböző közlekedési csoportokban látom ezeket. Ezek az emberek elvileg jogosítvánnyal rendelkeznek, tehát nem merülhetnének fel ilyen interpretációs nehézségek papíron.


ápr. 9. 07:32
1 2 3
 1/29 anonim ***** válasza:
89%
Nézzük a másik oldalt: kerékpárosok jó része is teljesen analfabéta a Kreszhez. A zebra melletti sárga átvezetés sem jogosít feltétlen elsőbbséget pláne hogy sok helyen STOP-tábla van a kerékpárosnak. Múltkor volt egy szitu neten hogy még egy jobbkéz-szabályt sem tud értelmezni egyes kerékpáros. És vannak hasonló esetek.
ápr. 9. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/29 anonim ***** válasza:
88%

Én azt látom, hogy az ilyen helyzetek nagy részét a hiányos vagy rosszul kialakított kerékpáros infrastruktúra okozza.


Rengeteg olyan szakasz van, ahol éppeszű kerékpárosnak esze ágába ne lenne az úton hajtani, csak éppen anélkül a szakasz nélkül csak hatalmas kerülővel érné el a célját.


Máshol csak úgy véget ér a bringaút a semmiben vagy éppen a kereszteződések közelében úgy van átvezetve, hogy 5 perc átjutni egy egyszerű kereszteződésen, de van ahol nem is lehet szabályosan anélkül, hogy a kerékpárt tolná az ember.


Megint máshol ugyan létezik a bringaút, de olyan hogy gyakorlatilag használhatatlan.


A helyismerettel nem rendelkező bringás nem fogja megtalálni az optimális útvonalat, sokszor a helyismerettel rendelkező se.


Az autós, aki meg sose bringázik arra nem fogja érteni miért arra mennek, amerre.


Ehhez jön hozmá az izmozás a kerékpárosokkal szemben.

ápr. 9. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/29 anonim ***** válasza:
65%

Én inkább fordítva látom. A kerékpárosok nagy része semmilyen szabályt nem tart be. Ráadásul összevissza mennek a járdán és az úttesten felváltva. Kerékpárutat sokszor nem is használják.

Nálunk nagyon sok zebránál az átvezetésnél van tábla a kerékpárosnak, meg kéne állnia. Ennek ellenére az autósok többsége elengedi őket, mert nyilván nem akar senki sem elütni másokat.

ápr. 9. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/29 anonim ***** válasza:
100%
#3 És ezt kiegészíteném azzal, hogy aki autóban ülve szinte mintapolgár, az is amint kerékpárra ül, hirtelen eldobja az agyát. Pedig tudja a KRESZ-t. Be is tudja tartani. De kerékpáron ülve nem akarja.
ápr. 9. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/29 anonim ***** válasza:
57%
Én is inkább fordítva látom. Sok kerékpáros Kresz-ismerete kimerül abban hogy "én mehetek keresztül-kasul ahogy akarok a csúnya autós meg takarodjon".
ápr. 9. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/29 bazaltkaroly ***** válasza:
100%

Biciklisekből két kategória van:

1. Sport, tapasztalt biciklis. Ők tudják a szabályt, és be is tartják. Az autósok egy része tényleg nem tudja, hogy mi a kerékpárra vonatkozó KRESZ, és sokszor azt hiszik, hogy nekik semmi keresnivalójuk az úton. Én nem biciklizek gyakran, de tisztában vagyok, hogy mi a szabály. Ezek a tapasztalt biciklisek általában csak akkor szegik meg a szabályt, ha a kerékpáros infra, használhatatlanul van megoldva. a legtöbb bicikliút az országban csak azért készült, hogy el tudják mondani, hogy létezik, de nincs mögötte semmi érdemi munka, csak pár liter sárga festék, és néhány esetben egy kis maradék beton.

Szokták mondani, hogy "autóval sem mehetek a járdán, ha rossz az út, akkor ő miért megy az úttesten?", azonban nem számolnak azzal, hogy biciklin sokkal veszélyesebb egy repedezett útvonal, és ha hosszabb ideig kell azon haladni, akkor az egyenes út az aranyér felé. Itt én igazán hibásnak a közútkezelőt tenném, mert olcsójános módjára oldják meg az infrát.

2. Azt csinálok, amit akarok biciklis. Általában a szabadon bérelhető biciklik felhasználója, az "így gyorsabb, mert meg tudok kerülni vele mindent, és mindenkit. A biciklis jogsit nem vehetik el, mert Bécsi egyezmény." emberek, és az ittas Jóska bácsik, akik azt hiszik, hogy így megengedett piásan közlekedni.

Ezeknek a bicikli egy kiskapu, amiről azt hiszik, hogy megvédi őket a szankcióktól, de nem így van. Sokuknak jogsija sincs, - ami nem baj, mert sok jogosítvánnyal nem rendelkező biciklis tudja legalább a kresz rájuk eső részét - így azt sem tudják, hogy rájuk szólnak szabályok. Azt hiszik nekik mindent szabad, amíg nem okoznak kárt másnak.


Ez egy örök vita, aminek sosem lesz vége, amíg nincs teljesen elkülönített bicikliút. Mindig hülye lesz a másik, pedig teljesen egészséges lenne, ha mindenki tisztelné a forgalomban résztvevőket, és utánanéznének a KRESZ erre szóló részeinek.

ápr. 9. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/29 anonim ***** válasza:
0%
A sport biciklis sem jobb. Mert az meg úgy van vele, hogy neki fájás megállni, ezért inkább megy. Múltkor (pár éve) azzal is indokolta a sport biciklis a piroson áthajtást, hogy bocs, nekem ezen a bringán letenni a lábam nem olyan egyszerű. Akkor azzal ne közlekedjen közúton szerintem.
ápr. 9. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/29 bazaltkaroly ***** válasza:
#7 Ilyen is van sajnos.
ápr. 9. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/29 A kérdező kommentje:

Igazatok lehet részben, de gyenge az az érvelés, miszerint "a kerékpárosok is sok szabályt szegnek". Ez olyan, mintha valaki szóvá tenné a Telex vagy a 444 valamely hibáját, elfogultságát stb., majd megjönne a vérellenzéki, és azt mondaná, "Méé, az Origo jobb? Olvass akkor Prosti srácokat b+!"


Másrészt az oldal szabályzatába is ütközhetnek a válaszok, ha a kerékpárosokat akarjátok kibeszélni, az egyre tipikus szabálytalanságaik okát kutatnátok, írjatok ki új kérdést ezzel kapcsolatban, itt most más a tárgy.

ápr. 9. 10:24
 10/29 A kérdező kommentje:
Másik tipikus autós tudatlanság: ha kerékpáros nyom és kerékpárút is van az adott szakaszon, megrökönyödnek, hogy valamelyik kerékpáros a kerékpáros nyomot meri használni (iskolapélda: Margit híd).
ápr. 9. 10:27
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!