Belvárosi kerületekben mikor rendezik végre a túlzott parkolóhelyek helyzetét?
A belváros legtöbb részét kb parkoló autók foglalják el. A járdák emiatt irtózatosan keskenyek, simán gyalogosként is probléma haladni, nem beszélve azokról akik babakocsit tolnak vagy netán kerekesszékesek. Főként a Róbert Károly körút (de inkább a Hősök tere) környékén kezdődik a gond, és egészen a Duna partjáig jellemző, főként Erzsébetváros, Terézváros, Lipót és Újlipótváros részeken. Heti rendszerességgel áll meg a közlekedés a némely buszvonalak egy részéb szabálytalan parkolás miatt (lásd "Szegény 74-es trolibusz" facebook csoport, ami csak ezért jött létre), ma is kb 40 percig állt a 78-as troli, illetvre terelve volt.
Egyszerűen ennyire félnek a kerületek az autósok reakciójától és ezért nem csökkentik a parkolóhelyek számát? Van ahol a járda olyan keskeny, hogy szinte művészet rajta közlekedni. Úgy gondolom ez kerületi hatáskör, miért nem lépik meg ezeket a lépéseket? Illetve esetleg milyen módon lehetne jelezni nekik és felhívni a figyelmet a problémára?
Én betiltanám a saját cipőt is, minek mindenkinek saját cipő, raadasul több pár?
Amíg te alszol, az éjszaka dolgozók használhatnák a cipődet
#31-es: egyrészt, nem tiltanám be az autók birtoklását, ilyen eszemben sem volt. Ellenben a terük csökkentésével ösztönözném az embereket arra, hogy akinek nem muszály, ne autózzon. A cipős példa meg hatalmas baromság, ugyanis én még embert nem láttam közterületen tárolni cipőt (homeless kivétel :D). Márpedig nekem az autókkal ez a bajom.
#30-as: a számítógép ugyanezen ok miatt rossz példa. Szintén nem a közterületen tárolod, és még dugót se okozol vele. A karbonlábnyom megint egy más kérdés, össze se hasonlítható egy számítógép meg egy autó gyártásának karbon lábnyoma. És akkor ez csak a gyártás, használatról nem beszélve. A fogyasztói társadalom nyilván megérne egy külön beszélgetést, mert ezzel kapcsolatban is vannak gondok.
"meg az a KOMFORT tényező" Ahha, szóval állandóan parkolóhelyeket keresni, fizetni, dugóban szenvedni, autót mosni és takarítani, szervizbe járkálni és még sorolhatnám, ezek annyira komfortos dolgok ugye? Mégegyszer leszögezve, (bel)városi használat (nem csak BP-n). Teljesen más dolog vidéken (ott se mindenhol alapvetően, viszont nem képezi probléma tárgyát), illetve speciális élethelyzetekben.
Azért az remélem lejött az írásaimba, hogy nem akarok senkinek sem különösen rosszat, csak egy élhetőbb és emberközpontúbb életet. Szerintem egész jól megfogalmaztam mi a baj, viszont sok válaszban eléggé ki lett forgatva a dolog (mint amikor a Megafonosok vagy a Metropolos újságírók írják "Hogy de hát a munkásember hogy tömegközlekedik?!?" Nyilván tőlük senki nem várja el, sőt a végén a csökkentett forgalommal és a kevesebb autóval ők járnának a legjobban)
#33: Amikor már másba nem tudsz belekötni, csak a helyesírásba. Mert nyilván te is minden szót mindig helyesen írsz le, ugye?
#34: Külön semmi értelme nem lett volna ennek leírására, hisz részben az indokolatlan autóhasználat csoportba beletartozik. És itt sem lehet általánosítani, tehát nincs gond minden egyedül autózó emberrel, de sajnos ez is sokszor indokolatlan jelenség. De az egyik példám pont egy ilyen emberről szólt.
Amúgy most amikor írom a kommentemet, a 75-ös valamint a 76-os trolibusz közel 40 perce terelve, több megállót kihagyva közlekedik szintén szabálytalan parkolás miatt. Ja, bocs, közösségi közlekedést használóként a ti logikátokkal nem panaszkodhatok, hát nekik joguk van ott parkolni. Az ott eleve egy elcseszett hely, mert mindkét oldalon parkolók, illetve valami félküllős közlekedésmérnök még kétirányú kerékpáros nyomot is megengedett oda.
#35 Én is belekötnék a helyesírásodba, jogosan. Elég nagy baj, ha szerinted ez az érvek hiányát jelenti. Én úgy vagyok vele, hogy aki a saját mondanivalójának közlésének igényességére nem ad, azzal a mondanivalóval én miért foglalkozzak? Nehogy már nekem fontosabb legyen a mondandód, mint neked...
Amúgy meg ez a trolis példa gyökerestül el van rontva. Nem az autósok hibája, hogy terelték a trolit. A rendőrség/közterület-felügyelet hibája, hogy nincs elég ellenőrzés, és a trolit akadályozva parkolót 5 percen belül nem vontatták el. Nem fogok autósként szekunder szégyenérzetet érezni azért, mert valaki f*szul a parkol, a hatóságoknak kéne intézkedni mihamarabb a f*szul parkolók ellen.
#36: egy szóba sikerült belekötni, ráadásul a j/ly a magyar nyelv legnagyobb mumusa. Nem leszek álszent, nyilván nem jó dolog, ha egy korrekt írás helytelenül van megírva, de senki sem ír hibátlanul. Többszörösen lektorált könyvekben is nem egyszer találtam ennél súlyosabb helyesírási hibákat. Nem gondolnám azt, hogy ezzel akkora hibát vétettem, hogy az lenullázná az írásomat, szóval ezen kár nyelvtann*ciskodni. Ettől függetlenül igyekszem jobban odafigyelni erre.
„Nem az autósok hibája, hogy terelték a trolit.” Ez a hét vicce colt. Valószínűleg biciklis vagy buszsofőr parkolt szabálytalanul.
„A rendőrség/közterület-felügyelet hibája, hogy nincs elég ellenőrzés” Te is nagyon jól tudod, hogy nincs erre kapacitás a világon sehol sem, ennél fontosabb és nagyobb forgalmú útszakaszokon sem. Nem lehet minden sarokra rendőrt állítani. Magával a ténnyel egyébként egyetértek, hogy lényegesen több ellenőrzésre lenne szükség, valamit a büntetést is magasabb értékben kellene meghatározni. Én még előéleti pontot is adnék a sofőrnek, ha egy szabálytalan parkolással a forgalmat megbénítja (lényegtelen, hogy csak autósokat vagy buszokat is akadályoz, a lényeg a forgalom megbénításán van).
„és a trolit akadályozva parkolót 5 percen belül nem vontatták el.” Lopós autó sincs minden utcasarkon. Ez egy irreális elképzelés lenne, valamint maga a művelet is több időt igényel.
„Nem fogok autósként szekunder szégyenérzetet érezni azért, mert valaki f*szul a parkol” Nem is szükséges, egy szóval sem mondtam. Én sem érzem kellemetlenül azért magamat, mert vannak igénytelen emberek a tömegközlekedésen, az legyen az ő szegénységi bizonyítványuk.
Pont ezek miatt írtam azt, hogy nem normális dolog, amikor az utcákat olyan szűkre szabják a parkolók miatt, hogy normál esetben is (ha mindenki szabályosan parkol) épphogy elfér a megengedett sebességgel egy busz, de már így is fokozott odafigyelést kíván meg a sofőr részéről, néha viszont a sebesség csökkentése is indokolt a biztonság érdekében. Ezért lenne szükség az ilyen helyeken a parkolóhelyek csökkentésére.
#37-es: „Miattam sohase kellett terelni trolit, vagy nem parkoltam be villamos űrszelvénybe..” Említettem bárhol is, hogy te okoztál ilyen helyzetet valaha is? Szerintem nem…
„szóval ez elég gyatra érv hogy azért ne járjon kocsival senki, mert egy hülye belóg..” Azt se mondtam, hogy senki se járjon autóval, nem kell kiforgatni a szavakat.
„főleg hogy az autók is 1,5x akkorák mint 20 éve..” Ezzel viszont rámutattál a probléma egy másik nagy részére. Ha már valaki tudja, hogy csak a belvárosban, vagy olyan élethelyzetben fogja használni az autóját, amit egy kisebb/átlagos méretű is ki tud elégíteni, miért vesz batár nagy SUV-ot? Nemrég olvastam, hogy a franciák (ha jól emlékszem Párizsban) lesznek ebben az elsők, akik magasabb parkolási díjjal szeretnék ezeket a járműveket kiszorítani a belvárosból. Ezzel én egyetértenék, bár a munkások által használt autók (platós, dobozos) esetén kivételt tennék ettől a gyakorlattól, ha az cégben vagy vállalkozásban van regisztrálva.
Ami meg az egész helyzetet illeti, Budapest nem ennyi autóra lett tervezve, és ezt maguknak az autósoknak is be kellene látni. Lehetne itt mindenhol mélygarázs, a sok autó akkor is problémákat szülne. Itt szükség lenne társadalmi szintű gondolkodásra és problémamegoldásra e tekintetben. Be kellene látni, hogy az autó nem mindenkinek egy szükséges eszköz, lehet létezni anélkül is (főleg a mai Budapesten, ahol még carsharing szolgáltatás is létezik). Összességében nagyon jó irányba tudna elindulni a társadalom, ha ezt képesek lennének az emberek is belátni. Budapesten most is bőven van tartalék a tömegközlekedésben (helyi problémák persze lehetnek), szóval már most egy jó alternatíva lehetne sok ember számára, aki autót használ. Már most is többen tömegközlekednek, mint autóznak, mégis utóbbi okozza a problémák nagy részét.
PS: javaslom a témában ezt a YouTube videót, szerintem nagyon korrektül össze van benne szedve minden: https://www.youtube.com/watch?v=kMImK_RuAVA
A videóban szerintem nincsen semmi elfogultság, a kész tényekről van szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!