Forgalmi vizsgán fatális baki, miért történhetett?
#8 ugyan mit csinálnék benzinessel... ugyanazt, mint bármilyen másik autóval.
Kezdőként én is a kézifékes elindulást preferáltam, rutintalan sofőröknek egyértelműen az a könnyebb. Az én autómon (Hyundai) a kézifék egy "ék" fék, úgy működik, hogy benyomod a féket, ráhúzod a kézit, így rögzíti. Kézifék kiengedésénél is benyomva kell tartani a féket. Ha nem így csinálod, beragad (ez még a felhasználói kézikönyvben is benne van). Ergo ez az autó kb. alkalmatlan a kézifékes elindulásra.
Gázzal és kuplunggal indulok el akármilyen lejtőn. Azért ne csinálj már úgy, mintha ez teljesen lehetetlen lenne... 😅
8
Az elmúlt 30 évben nem gyártottak még olyan benzines autót sem ami nem indul el csak és kizárólag kuplunggal, alapjáraton. Ez nem azt jelenti, hogy úgy kell vagy az a helyes, csak azt, hogy képes rá az autó. Amelyik nem ott a sofőrnek van falába vagy hibás a vas.
De ezt alkalmazni amúgy kb soha nem kell. Amit viszont nagyon is érdemes és ez legyen majd az első amit megtanulsz, hogy megtartod a kuplunggal az autót úgy, hogy nem megy se előre, de nem is gurul hátra! Ez nagyon alap és sajnos sok sofőr nem is tudja. Pedig igy KELL elindulni emelkedőn mindig. A kézifékes elindulás nagyon nagy emelkedőn indokolt csak, máshol semmi szükség nincs rá, nem is praktikus és nem is jó.
Gázt pedig SOHA nem kell adni mielőtt fogna a kuplung. Minek? Csak pörög a motor úgy, hogy nincs összeköttetés a hajtással. Ez is tipikusan a rossz sofőr ismérve, hogy bőgeti a motort a kocsi meg nem megy sehova...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!