Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Forgalmi vizsgán fatális...

Forgalmi vizsgán fatális baki, miért történhetett?

Figyelt kérdés
Jól vezetek, sosem fulladok le. Vizsgán többször is sikerült, nem tudtam elindulni az autóval. Nem mondanám hogy remegett volna a lábam, és 1000 meg egyszer csináltam már elindulást emelkedőn is, sosem volt probléma. Iszonyúan égtem az oktató és a vizsgabiztos előtt is. Ez a 2. vizsgám volt, elsőre is buktam de ott "nagyon jól, hibátlanul" vezettem az autót, semmi probléma nem volt azzal. Nagyon leesett most a motivációm ettől

jan. 26. 18:30
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
Pont ez a baj, hogy ott az elektronika! Ha meg beleül egy olyanba amiben nincs, nem tudja megoldani. :)
jan. 26. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
61%

#8 ugyan mit csinálnék benzinessel... ugyanazt, mint bármilyen másik autóval.


Kezdőként én is a kézifékes elindulást preferáltam, rutintalan sofőröknek egyértelműen az a könnyebb. Az én autómon (Hyundai) a kézifék egy "ék" fék, úgy működik, hogy benyomod a féket, ráhúzod a kézit, így rögzíti. Kézifék kiengedésénél is benyomva kell tartani a féket. Ha nem így csinálod, beragad (ez még a felhasználói kézikönyvben is benne van). Ergo ez az autó kb. alkalmatlan a kézifékes elindulásra.


Gázzal és kuplunggal indulok el akármilyen lejtőn. Azért ne csinálj már úgy, mintha ez teljesen lehetetlen lenne... 😅

jan. 26. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
58%

8

Az elmúlt 30 évben nem gyártottak még olyan benzines autót sem ami nem indul el csak és kizárólag kuplunggal, alapjáraton. Ez nem azt jelenti, hogy úgy kell vagy az a helyes, csak azt, hogy képes rá az autó. Amelyik nem ott a sofőrnek van falába vagy hibás a vas.


De ezt alkalmazni amúgy kb soha nem kell. Amit viszont nagyon is érdemes és ez legyen majd az első amit megtanulsz, hogy megtartod a kuplunggal az autót úgy, hogy nem megy se előre, de nem is gurul hátra! Ez nagyon alap és sajnos sok sofőr nem is tudja. Pedig igy KELL elindulni emelkedőn mindig. A kézifékes elindulás nagyon nagy emelkedőn indokolt csak, máshol semmi szükség nincs rá, nem is praktikus és nem is jó.


Gázt pedig SOHA nem kell adni mielőtt fogna a kuplung. Minek? Csak pörög a motor úgy, hogy nincs összeköttetés a hajtással. Ez is tipikusan a rossz sofőr ismérve, hogy bőgeti a motort a kocsi meg nem megy sehova...

jan. 26. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
76%
Az én oktatóm úgy tanította, hogy addig nem engedett vizsgázni menni amíg emelkedőn csupán a kuplung fogásponton tartásával mozdulatlanná nem tudtam tenni az autót. Tehát megtartottam úgy hogy se fel se le nem mozdult el. Mikor lett saját autóm azzal is megtanultam így én nem használom a kézifékes emelkedőn való elindulást.
jan. 27. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!