Én nem tudom, nekem elég volt megnézni Augusztus 20-án az arányt. Nincs mindenhol kiépített biciklisáv, az autók között nyomorgunk, hogy azok tőlünk 1-2 centire haladnak el (mindezt zsinórban), és "örüljünk" ha nem vágnak oldalba, vagy nem ütnek el minket. Félelmetes volt a kontraszt, de államalapítás ünnepén biciklizni nyilván egy szélsőséges helyzet. Viszont jól mutatja, hogy mi a helyzet a városban. Szerencsére egyre több helyen alakul ki biciklisáv vagy festett sáv. Szerintem is nagyon sok az autós, elég ha az utcákat megnézzük nyugalmi állapotban, egy-egy háznál hány autó áll. Nem beszélve arról, hogy a biciklisekre, gyalogosokra is gondolni kéne, ez sok esetben nem történik meg. Akár éjszaka, szellős forgalomban sem adják meg az elsőbbséget, mozgás terünk meg annyi van, amennyit engedélyeznek nekünk.
19. Egy HÉV-es útszakaszt körülbelül dupla menetidő alatt teljesítesz, attól függően hogy milyen gyorsan mész és hogy milyen szerencséd van a forgalomban. Általában nem nagy az eltérés, szinte percre pontosan ki lehet számolni, aki rutinos ebben. Ha késésben vagy és szabad a pálya, nyilván rágyorsítasz, kellő figyelemmel.
2023. szept. 12. 16:42
22/46 anonim válasza:
"Ez a félmillió ember ha leteszi az autót és helyette kerékpárral jár forgalomba, akkor pont ugyanúgy marad a dugó."
A kerékpár még mindig sokkal kisebb, mint az SUV.
2023. szept. 12. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
23/46 anonim válasza:
"Nagyon egészséges -15ben biciklizni, vagy éppen influenza/covid szezonban tömegközlekedni"
akkor gondolom, influenza szezonban a munkahelyedre sem mész be, boltba sem mész, a gyereket nem engeded iskolába, stb. (vagy húzhatsz maszkot, mint azt a járvány alatt megtanultuk)
-15 fok meg nem is tudom, hány éve volt utoljára Budapesten.
2023. szept. 12. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
24/46 A kérdező kommentje:
Augusztus 20-án több volt a biciklis mint egy átlagos napon, mégis jól megfértünk egymás mellett. Ennek ellenére, az autókkal szemben volt egy olyan érzésünk, hogy ők maguk sem férnek el egymástól, mindezek mellett mi is az út legszélére kényszerülünk, kellően "kockázatos" szituációban. Úgyis fogalmazhatnánk, hogy igazi "mélyvíz" volt! 😬
2023. szept. 12. 17:20
25/46 A kérdező kommentje:
És akkor még azon is lehetett "izzadni", hogy ki vesz minket (bicikliseket) emberszámba, ki adja meg az elsőbbséget, ki nem tapos le az útról, ilyen nagy tömegben!
2023. szept. 12. 17:25
26/46 anonim válasza:
#23 Látom sikerült felfogni amit írtam… legyen csak -5 fok akkor, abban is tüdőgyulladás. A tömegközlekedést meg ne mosd össze a munkahellyel, kicsit kevesebb a létszám, és magasabb a higénia egy munkahelyen, de még egy iskolában is, a boltban meg nem kötelező összefogdosni mindent és egymás aurájába állni.
2023. szept. 12. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
27/46 A kérdező kommentje:
Csak egy kicsit hűl le az idő, az ősz közeledtével simán meg lehet fázni, ha biciklire pattan az ember és nincs kellőképpen felöltözve. Olyan huzatot kap az arca, szeme, füle, hogy nem lesz kellemes a felépülés. Nem kell mínuszokkal dobálózni, +15 fokban is megérzed, hogy nem gyalog jársz, de nem is autóval, talán ezért is szezonális közlekedési eszköz, akárcsak a motor.
2023. szept. 12. 17:35
28/46 anonim válasza:
> "A kerékpár még mindig sokkal kisebb, mint az SUV."
Kicsit gondolkozz és rájössz, hogy mi a baj ezzel az érveléssel. Segítek, a kerékpárosok nem fej-fej mellett haladnak távolságtartás nélkül.
2023. szept. 12. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
29/46 anonim válasza:
Ha a biciklis ott közlekedik ahol kéne mondjuk az út szélén talán akkor ki lehetne anélkül kerülni, hogy közben a szembesávba kelljen áttérni.
2023. szept. 12. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
30/46 anonim válasza:
Majdnem minden nap biciklivel közlekedem, télen-nyáron. Nem hosszú távokat, az igaz, de múlt télen sem fáztam meg. Megfelelően kell felöltözni, ennyi a titka. Belvárosba nem járok bringával, az életveszély. A kerékpár + tömegközlekedés kombót pedig úgy oldom meg, hogy pl. a HÉV-nél lerakom a biciklit és átszállok (ha messzebbre utazom). Nem cipelem magammal a bringát, annak semmi értelme nem lenne (néhány ritka esettől eltekintve).
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!