Az autó sok vagy a biciklisáv?
Én nem tudom, nekem elég volt megnézni Augusztus 20-án az arányt. Nincs mindenhol kiépített biciklisáv, az autók között nyomorgunk, hogy azok tőlünk 1-2 centire haladnak el (mindezt zsinórban), és "örüljünk" ha nem vágnak oldalba, vagy nem ütnek el minket. Félelmetes volt a kontraszt, de államalapítás ünnepén biciklizni nyilván egy szélsőséges helyzet. Viszont jól mutatja, hogy mi a helyzet a városban. Szerencsére egyre több helyen alakul ki biciklisáv vagy festett sáv. Szerintem is nagyon sok az autós, elég ha az utcákat megnézzük nyugalmi állapotban, egy-egy háznál hány autó áll. Nem beszélve arról, hogy a biciklisekre, gyalogosokra is gondolni kéne, ez sok esetben nem történik meg. Akár éjszaka, szellős forgalomban sem adják meg az elsőbbséget, mozgás terünk meg annyi van, amennyit engedélyeznek nekünk.
Mindkettő. A bicikli sávokat sokszor megoldhatták volna mellékúton, nem csak az autóskat zavarja, de idegtépő amikor ülsz a trollin és ott teker előtte egy darab biciklis aki miatt 15-20 ember szív(felénk így oldották meg, 10ből 8alkalommal nem bírja tartani a menetrendet).
Ha több bicikli sávot akarnak a városba akkor meg kellene oldani, hogy az autósoknak legyen alternatív útvonal. Több parkoló kéne a város szélére is, hogy többen letudják tenni ott az autót.
Bécsben a belvárosban rengeteg parkolóház van(vagy legalábbis azon a részén amerre én járni szoktam), így nincs az, hogy valaki araszolgatva vadászik a parkolóhelyekre.
Látom bedobták a médiába a csontot, hogy tereljék a figyelmet.
Ez a félmillió ember ha leteszi az autót és helyette kerékpárral jár forgalomba, akkor pont ugyanúgy marad a dugó. Vizuálisan gondolkodók valószínűleg már azt is látják maguk előtt, hogy hogyan fog az kinézni, amikor reggel 8 órára ez az újdonsült félmillió kerékpáros elkezd munkába tekerni. Abba már belegondolni sem merek, hogy vajon hány szabad férőhely van az országban, hogy el tudják helyezni ezeket a szerencsétleneket.
Nyílván autóból van túl sok, ekkora agglomerációra akik kénytelenek autóval járni nincs kapacitása a városnak és ha elbontjuk a járdákat se lenne rá. Fejleszteni kellene az elővárosi vasutat, metrókat (hosszabbítani és építeni), agglomeráció tömegközlekedését, vasúti hálózat gyorsaságát stb stb.
Ezt csak azért éreztem lényegesnek leírni, mert a legtöbben azonnal autó vs bicikli gondolkodásba állnak át, pedig ez nem ilyen egyszerű kérdés és maga a kérdező sem erre gondolt (szerintem). Az pedig egy tény, hogy túl sok az autó, csak ugye ez nem az autósok hibája, hanem egy jó pár kormányé ide értve a mostanit is, mert nekik lett volna a dolga ezeket megoldani, nem az emberek tehetnek róla.
Szerintem segítsük meg Claus Schwab tervét és öljünk meg minden harmadik embert.
Na, most hogy mindenki felfigyelt fordítsuk komolyra a szót. Budapest az iparosodás előtt épült és azóta nem esett (nem is fog) át nyugati városokra jellemző iparosodást követő drasztikus fejlődésen/átalakuláson. Itt nem az autókkal és nem a biciklikkel van a baj, hanem magával a várossal. Orvosolni ezt a problémát csak jó pár ezer milliárd forinttal lehetne és a város agyon fúrásával (metró), vagy a több munkahelyet biztosító cégek Budapestről az agglomerációba áthelyezésével (amit garantáltan nem fognak meglépni).
> "Ezt csak azért éreztem lényegesnek leírni, mert a legtöbben azonnal autó vs bicikli gondolkodásba állnak át, pedig ez nem ilyen egyszerű kérdés"
Pedig de, ez ennyire egyszerű kérdés. Statisztikailag túl sok az autó ahhoz, hogy praktikussági okokban keressük a választ. Ha ezek alól kiveszed az autót, akkor nem fognak tömegközlekedésre átállni, sem gyalogolni a lassúsága miatt, tehát logikus, hogy jobb híján kerékpárra fognak ülnek vagy valami még rosszabbra (roller). Mindezt úgy mondom, hogy én a munkám miatt tekergek autóval napközben, de ha irodába ingázós munkahelyem lenne és evidens lenne a tömegközlekedés, akkor sem állnék át rá, ha fizetnének érte. Időnként belefér a tömegközlekedés, de nem állandóan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!