Miért "támadják" ilyen sokan a fiatalabb autószerelőket, amiért ők már "nem autószerelők, csak alkatrészcserélők"?
Először is, emiatt talán a gyártókat kellene szidni, akik egyre nehezebben szerelhetővé teszik az autókat. Erről miért a szerelő tehet?
Másodszor, ez a probléma ugyanúgy érinti az idősebb autószerelőket is. Ha valamit nem lehet, akkor nem lehet, pont. Ennek semmi köze a korhoz, persze a "fiatalok haszontalanok" mentalitás mindenhol ott van, nem csak ebben a szakmában.
Harmadszor, én inkább kicserélek egy alkatrészt, minthogy megkókányoljam. Kókányolás vagy jó vagy nem, ha nem, akkor szopás, így járt. Új alkatrészre meg tudok adni garanciát. Egyrészt megbízható autót kapsz vissza, nem egy széttákolt szart, másrészt ha nem jó, akkor meg ingyen vállaljuk a továbbiakat.
Negyedszer, oké jóska bá, én nyilván haszontalan vagyok, nem tudok szart sem, úgyhogy a következő melót te kapod: 2018-as dízel BMW, teker de nem indul, ki kéne találni mi baja van. Remélem a diagnosztikai gépet be tudod legalább kapcsolni, habár annak használata amúgy is nyilván csalás, az csak nekünk kell, mert szarok vagyunk, szóval oldd meg anélkül. Hajrá!
Nem tagadom, ez kicsit panaszkodás, ugyanakkor őszintén kíváncsi vagyok, ha van köztetek olyan, aki így gondolja, hogy mégis mi a célja egy ilyen kijelentésnek?
En meg nem hallotam ezt a fiatalozos szoveget.
Tehat aki nem csak cserel, hanem javit is az mar kokanyol szerinted? Ez olyan eloitelet ami ellen te is sertodsz epp
Garanciat munkara is lehet adni, nem csak alkatreszre.
Nyilvan van amit illik cserelni, pl. biztos nem esztergaltatok fektarcsat, hanem csereltetem.
De jo pelda a markaszerviz. Uj garis autokat nem tudnak javitani, max csak cserelgetnek es szoftvert frissitenek.
"egyre nehezebben szerelhetővé teszik"
Én inkább azt tapasztalom, hogy egyre könnyebben szerelhetőek az autók. A fejlett diagnosztikai rendszerek már akár tűpontossággal megmondják, hogy melyik alkatrész a hibás. Persze ebben az is benne van, hogy biztonságtechnikai, környezetvédelmi és kényelmi szolgáltatások okán egyre több szenzort, jeladót, szelepet, elektronikai alkatrészt pakolnak egy-egy autóba. Statisztikailag pedig a több alkatrész = nagyobb hibalehetőség.
"2018-as dízel BMW, teker de nem indul, ki kéne találni mi baja van."
Rossz a példa, mert ez egy tipikus üzemanyagrendszer hiba. De egyébként igen, indulj el diagnosztika nélkül pl. egy alapjárat ingadozás hiba esetén...
Elektromos rendszer? Üzemanyag rendszer?
#1 "Tehat aki nem csak cserel, hanem javit is az mar kokanyol szerinted?"
Sajnos igen, mert semmi sincs úgy tervezve, hogy javítható legyen, szóval ha valaki javítással próbálkozik, azt csak elborult megoldásokkal lehet kivitelezni, ami ráadásul még valószínűleg nem is lesz jó. A kókányolás kifejezéssel itt nem a szerelőt minősítem, egyszerűen csak el kell fogadni, hogy nem lehet már úgy szerelni, mint régen. Nem nagyon lehet minőségi szerelést végezni. Vagy alkatrészt cserélsz, vagy kókányolsz.
"Nyilvan van amit illik cserelni, pl. biztos nem esztergaltatok fektarcsat"
És ha tudnád hányan nem értik ezt sem, hogy a mai féktárcsákat nem lehet szabályozni, mert egyszerűen túl vékonyak hozzá. És kit hibáztatnak érte? Nyilván a szerelőt.
"De jo pelda a markaszerviz"
... akiknek kötelező követni a gyári előírást, szóval ahogy már sokszor mondtam: nem a szerelők tehetnek róla, nem őket kellene hibáztatni.
#2 "akár tűpontossággal megmondják, hogy melyik alkatrész a hibás"
Ilyen nem létezik. Persze lehet, hogy ha pl. vezérműtengely szenzor hibát ír a gép, akkor valóban a vezérműtengely szenzor a rossz, de erre semmi garancia nincsen. Bármikor bármi hibát ír, soha nem lehet tudni, hogy az a tényleges hibaforrás, vagy pedig csak szimptóma. Hibakód olvasással lehetetlen autót javítani, az csak egy kiindulási pont. Nulladik lépés.
"ez egy tipikus üzemanyagrendszer hiba"
Tényleg? Nem lehet főtengely jeladó? Nem lehet alacsony kompresszió? Nem lehet immo? Na és ha üzemanyagrendszer? Ez nem diagnózis, hogy "üzemanyagrendszer". Azon belül mi? Injektor? Nagynyomású? Nyomástartó szelep? Kábelszakadás? Kosz?
Csak az egyik végén ragadtál meg a témában. Nem csak új, modern autók vannak, hanem nagyon sok 10+ éves ahol még nem guruló számítógépekről beszélünk.
Nekem egy 2022 év végi kocsim van. Időnként nem indul a motor elsőre. Fingjuk nincs a szervizben, hogy mi a baja. Most kutakodnak, konzultálnak a gyártóval, ez még a jobb hozzáállás. De egyébként tapasztalat, hogy ha gond van, akkor elkezdenek kicserélgetni mindenfélét.
Szóval igazából nem értem, hogy mire gondolsz. Egy modern autóban nem tudom mi az amit javítgatnak az idősek. Tudsz példát is mondani?
Nem igazan akarsz peldat mondani?
Amugy se tunik realisnak az a gondolatod, hogy hiba lampat dob a kocsi, es szerinted az oreg nekiall csavarozni, szetszedni a motort.
Nyilvan ha kopog a feltengely, akkor nem hibakodot kell olvasni.
#8 Mire szeretnél konkrétan példát? Egyet már mondtam, mire célzol?
Direkt ezért hoztam fel olyan példát, hogy nem indul. Ha nem indul, akkor nem tudod, hogy van-e hibalámpa (nyilván van, de nem látod). És egy ilyen nem indul esetben vannak öregek, akik elkezdenek régi módon keresgélni. Üzemanyag nyomás, benzinesnél gyújtás, stb. Sajnos volt kollégám, aki képtelen volt számítógépet használni és végül ki is rúgták emiatt, mindig mindent régi módszerekkel akart, ami jóval tovább tart.
Nyilván nem féltengely kopogásra gondoltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!