Pesten miért van több piroshullám, mint zöldhullám?
Hol tapasztaltad?
Ez így csak üres picsogás.
Fejlettebb országokban sok helyen van úttestbe épített és/vagy kamerás érzékelés és inteligens forgalomirányítás.
Nálunk beállítanak egy "optimumot", ami nem érzékeli a forgalmat, dugókat, stb., befolyásolják az új biciklisávok, stb.
Csúcsforgalomban felborul az "optimum".
Ha nincs dugó akkor szerintem kiváló a zöldhullám bp-n.
Egy titok van, vagyis kettő.
Be kell tartani a sebességhatárt és ha egyszer pirosat kaptál akkor nem kell őrült módjára elindulni ha átvált zöldre... Ahogy az autósok 90%-a teszi.
Piroshullám a gyirshajtóknak van.
Sokszor elgondolkodom rajta, mire jó ez. 50-es limit. Megyek GPS szerint 53-54 körül. Szépen egyenletes tempóban. A kámpánál max. picit lassítani kell.
A másik sávban meg padlógáz/satufék, padlógáz/satufék. Semmivel sincs előbbre.
Dugóban persze semmiféle hullám nem működhet.
Minden útvonalon nyilván nem lehet zöldhullám, ezért csak a legforgalmasabb utakon van, mint pl. a Hungária körút vagy a Váci út.
Ha a tervezett sebességnél gyorsabban vagy lassabban mész, akkor megintcsak piroshullám lesz, legalábbis, te így fogod érezni.
Alapból elég sok főbb útvonal keresztezi egymást, sokszor tömegközlekedéssel és bonyolult kapcsolatokkal, ezek azért meghatározóak. Most lehet azt mondani, hogy az egyik javára az összes többi kárára legyen zöldhullám, csak akkor meg ott lenne hisztizés.
Másrészt alapból fog valamennyit a gyorshajtáson, mert az égvilágon semmi értelme menni mint a barom azért, hogy mire pont megállsz vált a lámpa és indulhatsz is.
Amúgy elég változó, van ahol tudom, hogy 60-65 között kell menni, hogy elérjem a következő lámpákat, máshol meg tudom, hogy elég 40-50 között hosszan kigurulni, és akkor konkrétan spórolósan kis gáz, kevés fék kettőssel lehet folyamatosan haladni.
"Fejlettebb országokban sok helyen van"
Fejlettebb országokban legalább a felfestések és táblák rendben vannak. Nem úgy mint nálunk, hogy nem látod hol a zebra, hol a vonal, hol a felező, főleg amikor már a harmadik sárga terelővonalat festik oda "majd lekopik" alapon.
Nézegettem egyszer svájci városokat, olyan volt az út mintha frissen lenne festve minden. Nálunk meg tiszta időben is nehéz néha eldönteni, hogy mikor merre kell menni, amikor ott marad egy sávelhúzás, de a táblát leveszik aztán figyelhetsz, hogy a melletted közlekedők merre mozdulnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!