Mit jelent a zöldhullám kifejezés a forgalomirányító lámpák esetében?
Budapest teli van ilyenekkel. Ha nincs dugó és a megengedett sebességgel tudsz haladni, akkor minden lámpa pont akkor vált zöldre amikor odaérsz és lassítás nélkül tudsz áthaladni.
Nyilván ez olyan helyeken működik igazán jól, ahol nagyon erős az egyik irány forgalma és azt érdemes minél inkább gyorsítani
Igen, ha tudod a megadott sebességet tartani, akkor szépen vált neked zöldre a lámpa. Ennek sok előnye van, pl. környezeti-, zajterhelés, stb. De ezt nehéz azért tartani sokszor. Van, hogy a lámpaciklus sem ugyanaz, pl. csúcsban vagy délelőtti órában közlekedve.
Kötöttpályán pl. egész jól működik a dolog, mondjuk villamosnál, ahol van egy forgalomtechnikai összehangolás jelző lámpa, előre jelzi a megállóból indulva, hogy szabad jelzést kap-e a villamos a köv.jelzőnél.
És ott a vezető tud "matekozni" az idővel, meg a sebességel, ugyanis a villamospályán jó eséllyel más jármű nem lesz, és oda tud érni a szabadra.
Én elég sokfelé szoktam találkozni ilyennel, Budapesten is, vidéken is. (Pl. Egerben teljesen meglepődtem múltkor , mert ott híresen nem voltak összehangolva a lámpák, most meg egy megállással végig tudtam menni a városon...)
De van ellentétes megoldás is, amit kapuzásnak hívnak, ez mesterségesen tartja vissza a forgalmat , főleg csúcsidőben, hogy például a becsatlakozó utakról legyen esély a főútra kanyarodni vagy hogy ha mindenképp dugó lesz egy csomópont előtt, az ne lakóterületen legyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!