Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mit jelent a zöldhullám...

Mit jelent a zöldhullám kifejezés a forgalomirányító lámpák esetében?

Figyelt kérdés

2021. jan. 24. 09:33
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
90%
Lámpáról lámpára kapod el a zöld jelzést. A lámpák programozói kiszámították, hogy mondjuk 60 km/h-ás sebességgel haladva szinte lehetetlen, hogy átváltson neked valamelyik pirosra. Kilométereken keresztül tudsz haladni.
2021. jan. 24. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Tehát ha mondjuk átmegyek egy zöld jelzésen, akkor valószínűleg a következő lámpát is zöldnél fogom elkapni?
2021. jan. 24. 09:41
 3/11 anonim ***** válasza:
87%
Elméletileg igen, gyakorlatilag nem biztos. A valós, aktuális forgalmat nehéz előre megjósolni, így előfordulhat, hogy gyorsabban vagy épp lassabban haladsz, mint azt tervezték.
2021. jan. 24. 09:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
82%
Pl. mikor nincs nagy forgalom, lehet annyival menni, amennyivel kell, akkor pont érsz oda minden lámpához, hogy az zöld. Nekem sokszor van ilyen a városban, mikor nem csúcsidőben megyek, így kb. a 15 perces út 5 perc alatt megtehető
2021. jan. 24. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
72%
Ritka ahol ezt a gyakorlatban meg tudják szépen oldani, de találkoztam ilyennel, Régebben pl Pécsett tudtam többször így menni akár 5-6 lámpán keresztül, hogy folyamatosan váltottak zöldre.
2021. jan. 24. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
86%

Budapest teli van ilyenekkel. Ha nincs dugó és a megengedett sebességgel tudsz haladni, akkor minden lámpa pont akkor vált zöldre amikor odaérsz és lassítás nélkül tudsz áthaladni.

Nyilván ez olyan helyeken működik igazán jól, ahol nagyon erős az egyik irány forgalma és azt érdemes minél inkább gyorsítani

2021. jan. 24. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
77%

Igen, ha tudod a megadott sebességet tartani, akkor szépen vált neked zöldre a lámpa. Ennek sok előnye van, pl. környezeti-, zajterhelés, stb. De ezt nehéz azért tartani sokszor. Van, hogy a lámpaciklus sem ugyanaz, pl. csúcsban vagy délelőtti órában közlekedve.

Kötöttpályán pl. egész jól működik a dolog, mondjuk villamosnál, ahol van egy forgalomtechnikai összehangolás jelző lámpa, előre jelzi a megállóból indulva, hogy szabad jelzést kap-e a villamos a köv.jelzőnél.

És ott a vezető tud "matekozni" az idővel, meg a sebességel, ugyanis a villamospályán jó eséllyel más jármű nem lesz, és oda tud érni a szabadra.

2021. jan. 24. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
69%
Debrecenben is működött régebben.
2021. jan. 24. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
38%

Én elég sokfelé szoktam találkozni ilyennel, Budapesten is, vidéken is. (Pl. Egerben teljesen meglepődtem múltkor , mert ott híresen nem voltak összehangolva a lámpák, most meg egy megállással végig tudtam menni a városon...)


De van ellentétes megoldás is, amit kapuzásnak hívnak, ez mesterségesen tartja vissza a forgalmat , főleg csúcsidőben, hogy például a becsatlakozó utakról legyen esély a főútra kanyarodni vagy hogy ha mindenképp dugó lesz egy csomópont előtt, az ne lakóterületen legyen.

2021. jan. 24. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%
Nos, 5-ös, nem tudom, azóta mi a helyzet, de Pécsett 10 éve még 70-nel kellett közlekedni, hogy megállás nélkül át tudjál menni a városon. Szerencsére nem nagyon akadékoskodtak a fakabátok se.
2021. jan. 25. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!