Itt milyen jogszabály vagy érv indokolja a kerékpáros tiltás kihelyezését?
Egy szimpla autópálya-lehajtó, illetve az autópályát keresztező út megy tovább. Ilyenből van az országban vagy száz, kb. sehol nincs tiltás, kivéve, ahol eleve tilos a kerékpározás (pl. 4-es út-M3 találkozás Nyíregyháza alatt).
Itt azonban erről szó sincs, se a létesítmény előtt, sem után nincs a 49-es főúton több tiltás (mínusz a kerékpáruttal érintett szakaszok), csak ezen a kb. 300 méteren.
Ennek itt mi értelme? Mire gondolt a közútkezelő?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Elég sok tévesen kihelyezett tábla van országszerte. Nem lepődöm meg ezen sem.
Az egész tiltótáblának semmi értelme, ráadásul a hely sem stimmel.
A kereszteződés elé kirakni ilyet. Hát fetrengek a nevetéstől! :D
A 61-es úton is van egy 7,5 tonnánál nehezebb gépjárművel behajtani tilos tábla, holott se előtte, se utána a közelben sehol nincs kereszteződés. Egyszercsak megjelenik egy ilyen tábla. :D Vicc
Valahol Inke környékén asszem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#3 Biztos vagy benne, hogy ez elterjedt gyakorlat? 🤔 Ha ez így lenne, azt jelentené, hogy az autópályák által "kettévágott" területeken szinte lehetetlen lenne összerakni egy kerékpáros kört.
Szerencsére én még nem nagyon tapasztaltam ilyesmit, van erre példa máshol is?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Na ez teljesen logikátlan. Pl. egy Őrben lakó mezőgazdasági vállalkozó, vagy őstermelő hogyan jut el a földjéhez, ha az az autópálya másik oldalán van? És ez teljesen mértékben előfordulhat, hiszen Őr közigazgatási határa túlnyúlik az autópályán.
Eddig nem is gondolkodtam el ezen a táblán, pedig számtalanszor jártam már arra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#9
A székesfehérvári Seregélyesi úton (62) nincs tiltás, sem az autópályánál, sem előtte, sem utána.
A 7-es út - M7 autópálya kereszteződéshez (szintén Sz.Fehérvár) a kerékpáros nem is jut el, mivel előtte is utána is tiltás van
A móri példa meg egészen más szituáció, ott nincs gyorsforgalmi út a képletben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!