Kamionos (C+E) jogsira megérne hitelt felvenni?
Egészen idáig az összes jogosítványt igyekeztem önerőből megcsinálni és sikerült is, egyelőre van AM, B, C visznont a C+E-re már nem maradt.
Nem szívesen csinálnám cégnél tanulmányi szerződéssel mert bem tudom hogy 1-2 éven belül történhet e bármi váratlan ami miatt nem tudom ezt csinálni.
Arra fondoltam hogy jelzáloghitelt vennék fel max 1 milliót, a legrövidebb futamidő 6 év arra a törlesztő 19ezer havonta kb, 5 évig fix kamat elméletileg.
Nem azok közé tartozok aki jó ötletnek tartja a hitelt főleg meg nem térülő hülyeségekre felvenni de ez lényegében egy befektetés lenne.
Kérdés hogy megtérülne e úgy hogy csak belföldön tudnék dolgozni, megérné e ezért hitelt felvenni.
Ami miatt meg annyira akarom ezt, egyrészt mert nagyon sok cég a C-s sofőrőknek szégyenletesen kevés fizetést ad, konkrétan B kategóriával jobban kerestem mint amit C-re adnak. A másik hogy kb csak gyűjtőfuvarozás van, 12 tonnás kocsit is beküldik szűk utcákba, lakóövezetekbe, lakóparkokba konktétan házhozszállítás magánszemélyeknek olyan helyekre ahol még a pizzafutá meg a gls is csak szabálytalanul tud szűkösen megállni. Nincs olyan hogy korán végzel, nem engednek haza mert ez gyűjtőzés és reggeltől estig addig küldözgetbek beszállítgatni amíg le nem megy a 13-15 órád.
Másrészt mindenhova egy-egy raklapnyi cuccot küldenek csak 90%-van tehát napi 16-18 cim a minimum plusz még ha felbaszkodnak mondenféle csomagot is akkor simán 20 fölött.
Szóval s*ar az egész.
C+E kategóriával 0km-es sofőrként 22 évesen el fogok tudni helyezkedni, nem lesz mindenhol elvárás a 90 év fuvarozásban szerzett vezetési tapasztalat meg 6 millió kilométer?
Nem fognak félni odaadni egy méregdrága kamiont egy tapasztalatlan kezdőnek, megéri jelzáloghitelből megcsinálni a jogsit?
"megéri jelzáloghitelből megcsinálni a jogsit?"
Én nem tenném, elég fiatal vagy, én a helyedben kimennék külföldre és összespórolnám a pénzt, nem lehetetlen, vmi futár állást néznék a helyedben, vagy hasonló.
Megérné mert többet keresnél vele és néhány hónap alatt visszajönne a különbségből az ára, de nem értem hogy miért nem jó a tanulmányi szerződéssel. Ha náluk maradsz akkor nincs miről beszélni, ha nem maradsz abban az esetben pedig ráérsz majd a kilépéskor azon gondolkodni hogy miből fizesd ki azt amivel még tartozol. Az E már nem drága, minden másod megvan, ha nem szórod el a pénzed akkor nagyon gyorsan félre tudod azt az összeget rakni.
Ha meg úgy hozza az élet hogy külföldre költözöl akkor úgy lapátolod majd a zsét mint Pablo Escobar.
Hát én nekem ez gyerekkori álom volt én már kiskorban mikor megaptam egyik karácsonyra az első pc kormányom már nyomattam a Hard Truck 2-őt meg a Need for Speed-eket meg minden szimulátort. Most is nekem tök fain hogy most lényegében ugyanúgy egész nap játszok csak mostmár valódi kormánnyal, pedálllal meg kapcsolókkal.
Szóval ezért is nem akarok leállni aztán mostmár valami végső megoldáshoz folyamodni mert már csak a C+E hiányzik, C+GKI+AETR tanfolyam minden egyé kártya megvan.
Csak simán C-vel meg szar amiatt amiket írtam.
De én ezt tuti fogom csinálni lehet életm végéig csak egyelőre pár évig belföldre kényszerülök mindenképp.
" Nem szívesen csinálnám cégnél tanulmányi szerződéssel mert bem tudom hogy 1-2 éven belül történhet e bármi váratlan ami miatt nem tudom ezt csinálni."
A hitelnél pont ez lehet, bármi jöhet és nem tudod csinálni meg a részletet fizetni.
"Ami miatt meg annyira akarom ezt, egyrészt mert nagyon sok cég a C-s sofőrőknek szégyenletesen kevés fizetést ad, konkrétan B kategóriával jobban kerestem mint amit C-re adnak. A másik hogy kb csak gyűjtőfuvarozás van, 12 tonnás kocsit is beküldik szűk utcákba, lakóövezetekbe, lakóparkokba konktétan házhozszállítás magánszemélyeknek olyan helyekre ahol még a pizzafutá meg a gls is csak szabálytalanul tud szűkösen megállni. Nincs olyan hogy korán végzel, nem engednek haza mert ez gyűjtőzés és reggeltől estig addig küldözgetbek beszállítgatni amíg le nem megy a 13-15 órád.
Másrészt mindenhova egy-egy raklapnyi cuccot küldenek csak 90%-van tehát napi 16-18 cim a minimum plusz még ha felbaszkodnak mondenféle csomagot is akkor simán 20 fölött.
Szóval s*ar az egész."
Pótkocsival ugyan ez a helyzet. Ne gondold azt, hogy vége a fuvarnak, nincs áru utána lehet pihenni. Az irodából az irányítód kitalál más elfoglaltságot: akasszál össze ezzel meg ezzel, állj vele ide és ide, tegyél fel rá ezt meg azt, tankold meg, mosd le, töltsd fel, vidd el szervizbe, hozd el a szervizből... stb. Nem adnak semmi fizikai munkát akkor is bent kell maradni a telephelyen. 1-1.5 csörög a telefon! Gyere fel az irodába, mert papírt kell intézni (valójában lecsekkolnak, hogy valóban ott vagy-e a telephelyen és nem mentél haza). - Ez a belföldesekre jellemző.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!