Repülőknél miért nincs törésteszt mint autóknál?
Elég ritka amikor két repülő egymásnak megy.
De ha lezuhan , teljesen mindegy miből van és milyen biztonságos, úgyse éli túl senki.
Hát azért nincs, mert van. Amikor egy új típus tervezésével végeznek, mindent kétszer átszámolnak, és prototípus építése közben mindent tesztelnek. Pl. a sugárhajtóművekbe fagyott csirkéket lőnek be, és meg van határozva, mennyit kell kibírnia gond nélkül.
Jégesőt is csinálnak a teszteléshez.
Régi film, meg fikció a Kétszer kettő néha öt, de abban is van egy jelenet, amelyben a szárnyon végeznek műszeres mérést, és eltörik.
Mindent egyben és külön is vizsgálnak, és sűrűn van nagyjavítás is, amikor szinte csavarjaira szétszedik.
Olyan típusú baleset meg nem nagyon történhet repülőgéppel, mint a közúti járművekkel.
Földön gurulásnál ütközhetnének. Kis repülőtéren, ahol egymotoros sportgépek mozognak csak, a pilóták figyelnek egymásra, nem fognak ütközni. Nekifutás közben lehetne súlyos baleset (sajnos volt is), de sok dolognak kellett hozzá összejönnie.
A nagyobb gépeken van TCAS, ami a levegőben való ütközést hivatott kivédeni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!