Melyik autó kapta meg elsőként törésteszten az 5 csillagos értékelést?
Így van, jól tudod.
Még annyit tennék hozzá érdekességként, hogy az idő során ez a "csillagos rendszer" is változott. A mai 5 csillag már sokkal szigorúbb.
Én ezért járok Volvóval. Nem nagy autó, mégis 1.6 tonna...
A te keretedből is azt vennék.
A töréstesztekkel nagyon kell vigyázni, mert több gyártó szándékosan a megfelelségre törekedve tervezte, tervezi az autóit. Mert lehet tudni, hogy milyen ütközéseket szimulálnak és azokat a részeket külön megerősítik.
Sokan félreértelmezik a töréstesztek eredményeit. A töréstesztek során az autónak úgy kell tudnia elnyelni és elvezetni a saját mozgási energiáját, hogy a benne ülők túlélik. Ezt ma már bármelyik új autó teljesíti ami jó.
A valóságban pedig történnek olyan események ahol az autó karosszériájának a sajátja mellett egy másik - akár nagyobb mozgási energiájú - járműtől is meg kell mentenie az utasokat és ez az energiamennyíség külön külön is lehet nagyobb, mint amit a karosszériának el kell tudnia viselnie, összeadódva meg akár többszöröse is...
Hiába 5 csillagos a Fiat500, ha egy bekokózott Berki egy G Mercivel simán kettébaxxa, míg egy XC90-et már nem.
Egy Lagunába is simán becsapódhat úgy egy másik jármű, hogy esélyed sem lesz túlélni benne és nem azért mert a Laguna sz@r, hanem azért mert mindentől nem lehet megvédeni a bennülőt, fizikailag nem lehetséges.
Az 5 csillagos autó a saját hülyeségeidtől jó eséllyel meg tud védeni, másétól csak valószínűleg.
A Volvokban van egy rakás olyan biztonsági fejlesztés amivel korábban jelentősen megelőzték a többi gyártót, ez azért valamivel több esélyt jelent egy közúti balesetnél, mint egy korabeli Renault esetében.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!