Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik autó kapta meg elsőként...

Melyik autó kapta meg elsőként törésteszten az 5 csillagos értékelést?

Figyelt kérdés
Ha jól rémlik, akkor a Laguna II, maga mögé szorítva az akkori S60-as Volvót is.
2021. szept. 21. 18:56
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
In June 2001, a further milestone was reached when the Renault Laguna became the first car to be awarded 5 stars for occupant protection.
2021. szept. 21. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
38%
TRABANT.
2021. szept. 21. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
0%
T-34
2021. szept. 21. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Így van, jól tudod.

Még annyit tennék hozzá érdekességként, hogy az idő során ez a "csillagos rendszer" is változott. A mai 5 csillag már sokkal szigorúbb.

2021. szept. 21. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
4. Igen, ma már nincs is akkora különbség biztonság terén a márkák között. De ez engem is meglepett, pedig annyian fikázzák a Laguna II-t. Nem tudom, nekem fontosabb lenne, hogy nagy eséllyel élve szálljak ki a kocsiból, mint az, hogy rakoncátlankodik néha az elektronikája. Sajnos a Swiftben néha eléggé halálfélelmem van a sok barom miatt. A büdzsé szűkös 1-1.5 millió körül, ezért nézelődök 15-20 éves kocsik között.
2021. szept. 21. 21:42
 6/10 anonim ***** válasza:
83%

Én ezért járok Volvóval. Nem nagy autó, mégis 1.6 tonna...

A te keretedből is azt vennék.

A töréstesztekkel nagyon kell vigyázni, mert több gyártó szándékosan a megfelelségre törekedve tervezte, tervezi az autóit. Mert lehet tudni, hogy milyen ütközéseket szimulálnak és azokat a részeket külön megerősítik.

2021. szept. 21. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Tehát akkor lehet a való életben mégis biztonságosabb az akkori S60 a Laguna II-nél?
2021. szept. 21. 22:22
 8/10 anonim ***** válasza:

Sokan félreértelmezik a töréstesztek eredményeit. A töréstesztek során az autónak úgy kell tudnia elnyelni és elvezetni a saját mozgási energiáját, hogy a benne ülők túlélik. Ezt ma már bármelyik új autó teljesíti ami jó.


A valóságban pedig történnek olyan események ahol az autó karosszériájának a sajátja mellett egy másik - akár nagyobb mozgási energiájú - járműtől is meg kell mentenie az utasokat és ez az energiamennyíség külön külön is lehet nagyobb, mint amit a karosszériának el kell tudnia viselnie, összeadódva meg akár többszöröse is...

Hiába 5 csillagos a Fiat500, ha egy bekokózott Berki egy G Mercivel simán kettébaxxa, míg egy XC90-et már nem.


Egy Lagunába is simán becsapódhat úgy egy másik jármű, hogy esélyed sem lesz túlélni benne és nem azért mert a Laguna sz@r, hanem azért mert mindentől nem lehet megvédeni a bennülőt, fizikailag nem lehetséges.


Az 5 csillagos autó a saját hülyeségeidtől jó eséllyel meg tud védeni, másétól csak valószínűleg.


A Volvokban van egy rakás olyan biztonsági fejlesztés amivel korábban jelentősen megelőzték a többi gyártót, ez azért valamivel több esélyt jelent egy közúti balesetnél, mint egy korabeli Renault esetében.

2021. szept. 25. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
8. Na jó, de én pont ezért hasonlítottam a Lagunát egy hasonló, középkategóriás S60-hoz. Tisztasor, hogy egy hátulról belém rohanó nyergestől se a Volvo, se a Renault LAGUNA nem ment meg, viszont jellemzően nem is a kamionok okozzák a bajt. Inkább az öreg, német prémiumos önjelölt "Nikilaudák", személyes tapasztalatom alapján. 2 gyerekkel ez is lényeges szempont.
2021. szept. 25. 17:27
 10/10 anonim ***** válasza:
100%
Ami 2001-ben 5 csillagos volt, az ma talán eléri a 2 csillagos szintet. Ma már olyanokat is pontoznak, mint az isofixes gyerekülés bekötési pont, adaptív tempomat, sávelhagyás figyelő rendszer, stb... Viszont törésteszten is sokat fejlődött az autóipar, ma már az új miniautókban kevésbé sérül meg az ember, mint egy 20 éves kompaktban.
2021. szept. 25. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!