Mi értelme az euro NCAP teszteknek manapság?
1. A Suzuki Swift 4 csillagos, sőt, alapfelszereltséggel 3.
2. Aznos számú csillag nem jelent azonos biztonságot különböző járműkategóriákban.
3. A tesztet folyamatosan szigorítják, így a mostani 5 csillag nem azonos a 10 évvel ezelőtti 5 csillaggal.
Egy tesztnek pont az a lényege, hogy könnyen tervezhető legyen, mert akkor lesz reprodukálható és összehasonlítható. Ha bonyolult eseteket találnának ki (pl. az autó 70 km/h-s sebességgel haladva 45°-os szögben elkap egy rámpát, majd a levegőben 12-szer megfordul a tengelye körül és végül egy frissen szántott krumpliföldön tetőre érkezve landol), akkor nagyon nehéz, kvázi lehetetlen lenne kétszer ugyanazt az ütközést végrehajtani, s onnantól kezdve nem lenne mérvadó.
De az észrevételed alapvetően igaz, csak nem jogos. Nem azért kap sok jármű 5 csillagot, mert rossz a teszt, hanem mert megtanultak az autógyárak jól törő autókat tervezni, sokkal biztonságosabbak, ma mint amikor a tesztelést bevezették. Épp ezért van, hogy a végeredménynek ma már csak fele jár a fizikai töréstesztre, a másikat már az aktív biztonsági berendezésekre (ütközésmegelőző, ESC, stb.) adják.
Azért ha belédmennek, nem mindegy, hogy egy indai Tataban ülsz, ami csillagot se kap, vagy egy olyanban, ami 3 kapott.
Az életed lesz a különbség.
Volvo XC90-t nézd meg. Bevezetése óta, ami majdnem 20 év, egyetlen egy ember se halt meg benne.
Biztonságilag és statisztikailag a legjobb autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!