Mi értelme itthon a turbó benzines autóknak?
"Állítólag a rövid távokat ugyanúgy nem tolerálja, mint a dízel, ugyanannyi hibalehetőség"
A dízel azért nem toleárlja a rövid távokat, mert a részecskeszűrű (DPF) eltömődik korommal és nem tud kiégni, mert ahhoz állandó magas fordulat kell. A benzineseknél ilyen probléma nincs mert nem képződik korom, tehát a (ma még nem annyira elterjedt) részecskeszűrős benzinmotorok esetében akkor sem kell három havonta látogatni a szervizt, még akkor sem, ha csak a gyereket hordod a 3km-re lévő óvodába.
"viszont a dízel fogyasztása még mindig kedvezőbb"
Nem feltétlenül. Részterhelésen a turbós benzinesek gykorlatilag utolérték a dízeleket. A dízel fogyasztásbeli előnye pályán jön ki leginkább, de amit ezen megspórolsz, sokszor kifizeted a drágább üzemanyagra és a szervizekre (kettőstömegű lendkerék, DPF tisztítás stb.).
- Szélesebb fordulatszám-tartomány.
- Kedvezőbb károsanyag-kibocsátás.
- Alacsonyabb ár.
Ma már a SUV-okban, és népszerű dzsipókban is háromhengeres 1.2-es turbós benzinesek dolgoznak Euro VI-os minősítéssel. Én nem olvastam a gépkönyven, hogy nem tanácsos rövid távra használni. semmi utalás nincs.
Ez a rövidtávos, háromhengeres turbós iszony csak városi legenda. Itt az utcában most néhányan ilyent vettek, és büszkék is rá. Mondjuk meglepő, 1.2-es turbós motorral is tépi az aszfaltot az ezerháromszáz kilós járgány. A szalonvezető elvitt egy körre, és a szívem majdnem megállt a bemutató alatt.
Szóval a technika erős fejlődésben van.
Azt itt kevesen tudják, hogy a Japán szigetországban teljesen normális a hatszáz-nyolcszáz köbcentis nyolcsebességes automata váltós kocsi. Félelmetes ahogy mennek, a turbó csodát tesz. Ott a segédmotoros kerékpar megengedett hengerűrtartalma max 28 köbcenti lehet. Nos a japók ezt is turbózzák, és hat lóerővel tépik az aszfaltot. Kivinni az országból tilos,(mint annyi más csodát)
Rövid táv: mivel egy turbó benzines motor általában kisebb (ezért könnyebb) mint egy hasonló teljesítményű szívó, sokkal hamarabb bemelegszik, tehát ettől jobban kellene hogy bírja a rövid távot (ráadásul ezekben a sima termosztát helyett már mindenféle okosság van meg vezérelt vízpumpa hogy még hamarabb bemelegedjenek).
Ami megárt nekik gyakori rövid használatnál (szelep kokszosodás) annak nincs a turbóhoz köze.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!