Euro ncap törésteszt mennyire mutat reális képet?
"The test car is propelled at 50 km/h (31 mph) into a moving deformable barrier mounted on an oncoming 1400 kg trolley, also travelling at 50 km/h at a 50% overlap. This represents hitting a mid-size family car. "
Vagyis egy közepes családi autóval való ütközést tesztelnek, ez van az értékelésben. Ha az autó ennél nagyobb, erősebb, akkor arról nincs infó, hogy ott hogy teljesít.
100-as tempónál és felette már szerencse és egy őrangyal is szükséges, hogy te élve kiszállj az autóból.
Ezek a töréstesztek kb annyit érnek, mint a gyári üzemanyag fogyasztási értékek, amiket a gyártók közzétesznek. Vicces, amikor egy majd 2 tonnás, 300 lóerő feletti SUV-ra azt írják, hogy 3L-ert fogyaszt... :D :D :D
Egy balesetben ha nem pont olyan szögben csattan az autó, ahogy a szimulált, laboratóriumi körülmények között, akkor már nem is biztos, hogy ugyanolyan biztonságos - a sebesség növekedésével pedig természetesen nagyobb ennek a kockázata.
Mennyire reális egy autó típusból ezer darabot ripityára törni minden évben, hogy megvizsgálják, hogy minden centiméteren ugyanolyan biztonságos-e?
Azért egy 64 km/órás ütközés elég jó képed ad arról, hogy mennyire véd az autó, és egyre több ember éli túl a baleseteket, tehát nem lehet akkora hülyeség egy törésteszt, és a gyártóknak sem éri meg a biztonsággal spórolni szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!