Jogosan buktatott meg a vizsgabiztos?
Szerintem igen. Bizonytalan, mozgó közúti akadály voltál. Nem tudtad a forgalom tempóját tartani. Nem tudtál dombon felfelé gyorsítani.
Értem hogy vizsga előtt nem sokkal másik autót kaptál és ez egy kezdőnek nagyon sokat számít, de a vizsgabiztos nem vizsgáztathat ez alapján.
Nekem gyakorlás alatt rendszeresen jelezte az oktatóm, hogy ha 50-el lehet menni és semmi nem indokolja (csúszós út, jobbkezesek, dugó, gyalogos, kanyar stb), akkor igenis kell menni legalább 47-48-cal, mert indokolatlanul lassúnak lenni ugyanúgy hiba. Nyilván túllépni nem szabad, vizsgán még egy picit sem, de a 40, pláne 35 az szándékos feltartása a forgalomnak. Vizsgán a vizsgabiztos is megjegyezte, hogy jobbkezes, fekvőrendőr ide vagy oda, 30-as táblánál nem döcögünk 18-20-al konstansan, igenis tessék gyorsítani és fékezni, ahol kell. Ha lesz jogsid, nyilván nem muszáj így csinálnod, de főúton 35-40-el menni tényleg nagyon kevés, szarrá fognak dudálni meg anyázni. Az oktatódnak illett volna szólnia erről, nem hagyni megyegetni szép komótosan. És igen, 50-nél nem 3-asban szokás menni, mondjuk igaz, ha neked a 40 volt a csúcs, akkor valóban indokolatlan lett volna a felváltás nagyrészt, de akkor meg a lassúság a probléma...
Mindenesetre ezek nem azonnali bukást jelentő okok, tehát kellett ott lennie még hibavonalaknak bőven.
Tanulmányozd a vizsgalapot, a sikertelenséget okozó hibák között ott van "nem képes felvenni a forgalom ritmusát, akadályozza a forgalmat, vagy a vizsga időtartalma alatt túlnyomórészt indokolatlanul lassan halad."
A leírásodban a lassan haladás részleteit mesélted el, a vizsgabiztos többszö9r is figyelmeztetett, még azt nem mondhatod, rá, hogy rosszindulatú volt.
Egy vénasszony nem tud ennyit pletykálni.
Semmi értelme ennek, miért nem a lényeget írod le.
Ja igen, mondjuk az nekem is szemet szúrt, hogy miért felváltott, mikor alig bírt menni a kocsi még 1-esben is...
Kérdező, ha ez véletlen baki volt, az egy dolog, vizsgadrukk, izgultál, előfordul. Na de bocs, ha rosszul látom, de nekem úgy jön le, hogy szerinted ez teljesen jó megoldás, hogy a sebességen nem vagy alig változtatsz, ellenben feljebb váltasz, miközben alacsonyabb fokozatban is majdnem megállsz, mert olyan lassan mész. Csoda, hogy ekkor nem fulladtál le. Ez az eljárás viszont nagy baj, az meg pláne, hogy el se gondolkodsz a vizsgabiztos tanácsán. Alapvető hiányosságok vannak ezek szerint a tudásodban az autókezelést illetően. Az oktató ezeket sosem említette? Rákérdeztél, hogy szerinte mi lett volna a helyes módszer?
Nem lett volna kötelező megbuktatnia, kis jóindulattal átenged, de viszonylag friss, fél éves jogsival is azt gondolom, hogy 50-es zónában 35-tel menni az őrjítően lassú. Pont egy ilyenbe futottam bele a minap. Nem volt rajta T betű, de kb. 35-tel ment, amikor mehetett volna 50-nel, és semmi nem indokolta ezt a tötymörgést - tiszta idő volt, nem csúszott az út, előtte sem volt senki. Kezdőként én nem nagyon előzgetek, inkább "kivárok", de 5-6 km döcögés után úgy döntöttem, hogy ezt már én sem bírom, megelőztem.
Gondolom azért vitt el a vizsgabiztos még egy plusz körre, hátha megmutatod, hogy tudsz gyorsabban is menni, és talán akkor átengedett volna.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!