Mi értelme van a víz-olaj hőcserélőnek?
Ha hideg a víz és az olaj, akkor kb nem csinál semmit vagy max nehezebben melegszik fel a víz. Ha meleg az olaj is meg a víz is, akkor a vizet feleslegesen melegíti a motorolaj és érdemben nem hűti a víz az olajat🤷♂️
Több értelme lenne szerintem, ha az olajat a levegő hűtené, magyarul csak egy sima olajhűtő lenne rajta.
Hülyeséget beszélek? Érthető egyáltalán hogy mit akarok mondani ezzel?
Verseny vagy hétköznapi használatban kérdezed?
Közlekedésre gyártott autóknál nagyon hasznos. Nehezebben melegszik fel a víz? Ez akár igaz is lehet, de szerinted melyik a fontosabb a motor szempontjából a hűtővíz vagy az olaj hőmérséklete? Együtt melegszik pl egy kis köbcentis dízelnél a motorolaj a hűtővízzel, ott minden fok számít, mert nincs sok hőveszteség.
Nyáron vagy pályás használatnál növeli a motor termodinamikai stabilitását azzal, hogy nem engedi a motorolajat túlságosan felmelegedni, mert a vízkör segítségével kiküldi a meleget a hűtőre (az autó orrában lévő hűtőre).
Van ezekben is termosztát, meg van, amikor másként melegszik az olaj, mint a blokk, ezért kell hűteni.
Ez így közel állandó üzemi hőmérsékletet állít be, ami a motornak a legjobb.
Lehetne léghűtés is, van bordázott alumínium karter, bordázott hőcserélő léghűtéssel, de ezeket csak a menetszél hűti.
Pl egy 0/20-as olajjal dugóban tötyögve, tűzforró olajjal, ami olyan már mint a víz, egy meredek emelkedő előtt, elég végzetes lehet egy dízelnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!