Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A pilóták MIT élveznek a...

A pilóták MIT élveznek a repülésben?

Figyelt kérdés
Úgy értem, a repülőgépek(elsősorban a kicsikre és NEM az utasszállítókra gondolok)nagyon nagy sebességgel haladnak,gondolom a pilótának több kilométerrel kell előre gondolkodnia és figyelnie +a műszereket is....tehát így LAIKUSKÉNT elég nagyfokú figyelmet igényelhet egy repülőgép vezetése.... gondolom ilyenkor nem tudnak hátradölni és csak élvezni a szabadság érzését...vagy akár csak összevissza száguldozni a levegőben.Szerintetek MI az amiért ennyire imádják a repülést?
2010. aug. 15. 18:18
1 2 3
 21/24 anonim ***** válasza:

szóval a kisgépes meg a nagygépes repülés más világ.


A kisgépesek figyelem megosztással tudnak mindenre figyelni, mint Te az autóvezetésnél. Vannak azért rutin dolgok, amiket majdnem hogy gondolkodás nélkül csinálnak, mint amikor Te bezárod reggel az ajtót. Repülés közben ők is gyönyörködnek a tájban és élvezik a repülést.


De mindezt ténleg nem lehet így leírni. Kb olyan mintha azt akarnád valaki írja le milyen sexelni. Lehet pornót nézni, de az közelébe sem ér annak, mint amikor csinálod. Ugyanez van itt is. Egyszer szánjál rá 10 e. Ft-ot, annyiből már bőven meg tudod tapasztalni milyen érzés, és utána tudni fogod... Ha érdekel, írj priviben adok bővebb infot.


Bármi kérdésed lenne még, írj

2010. aug. 16. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/24 anonim ***** válasza:

ja és igen a kisgépekben nincsen számgép. Némelyik gép 50 éves! csak a hagyományos analóg műszerek vannak benne, esetleg GPS. De pont ez adja a szépségét, hogy nem csak bepötyögöd és mész, hanem figyelned kell, merre jársz, hol vagy, stb..


Az is szép még a repülésben, amikor mondjuk egy leszállást szépen csinálsz, mondhatni mesterien...


Amikor repülsz, közvetlenül érzed a levegőt, azt a közeget amelyben vagy. Ténleg mintha madár lennél, tök más mint a nagygéppel. Pláne ha Te vezetsz :)

2010. aug. 16. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/24 anonim ***** válasza:

A legtöbb pilóta nem vesz gépet, mert mégha pénze is lenne rá, baromi macerás, főleg Mo-n, ahol annyira megnehezítik a dolgot, amennyire csak lehet. Kb több papír kell egy géphez mint egy atomerőműhöz :) Így viszonylag kevés gép van, amiket bérbe adnak és mindenki bérli. Ez mindenkinek megéri, mert a gépek így kihasználtak, fajlagosan olcsóbbak.


A légtér fel van osztva, és meg van adva, hogy a kisgépek hol repülhetnek és hol a nagyok. A kicsik csak a saját területükön repülnek (X méter alatt X méter felett, Ferihegy reptér környékén nem, az a nagyok játszótere). Az átlag repülési magasság olyan 400-1000-2000 méter és max. 200km/h-val szoktak menni, ennél gyorsabban nem nagyon. Hagyományos légcsavaros gép nem is nagyon bír ennél nagyobb seb.-et. De egyébként ez elég is. A reptér környékén pedig van egy rádiózási, illetve besorolási rend, amit mindenki követ. Bemondják hogy most én fogok leszállni, utána pedig ez, utána meg az és jelzik hogy reptér köryékén hol vannak. Sima távrepülés esetén pedig figyelsz a levegőben nem-e látsz másik gépet. Ezért van rajtuk a villogó, hogy messziről is lehessen látni őket. Persze ez nem mindig segít, egy kis apró pontot észrevenni azért nehéz, de a legtöbb baleset nem is ebből van.


Hogy a csajok mit esznek a pilótákban azt nem tudom, ezt talán tőlük kéne megkérdezni...


Egyébként a repülés egy szertartásos esemény is, nem csak olyan mint az autózás, hogy beülsz mész aztán jóvan. Kimész a reptérre, kémleled az eget, beszélgetsz a többi pilótával, felkészíted a gépet a repülésre, magadat is (lélekben, agyban, ráhangolódsz). Repülés után pedig ugyanez visszafele: gép eltesz, élményeket feldolgoz, tapasztalatokat megbeszél a többiekkel, stb...


Mivel a kisgép lassan megy, több km-el azért nem, de az tény hogy előre kell gondolkozni, de ez már csak az autónál is így van. Itt ugyan nem mész neki a padkának ha elb*od, de azért érdekes szitukba lehet kerülni, szóval figyelni kell. Ami nagyon nagy koncentrációt igényel az a leszállás. Ott ténleg nagyon kell figyelni.


A kisgépeknek olyan értelemben nincs légifolyosójuk, hogy csak XY irányba repülhet. Az előírt korlátozásokon belül lényegében bármerre lehet repülni. Elvileg repülés előtt illik leadni egy rep. tervet az irányítás fele, hogy tudják milyen gép mikor hol lesz. Ebben megadod mikor, honnan, hova, milyen útvonalon fogsz repülni. Ők nem fognak irányítani, csak tudni fogják hogy elvileg valamikor arra fele fogsz járni. Esetleges baleset esetén ez segítség lehet. Szóval leegyszerűsítve: mindenki arra repül amerre akar bizonyos feltételek mellett.


A gyakorlottabb pilóták egyébként már nem nagyon lesik árgus szemekkel a műszereket, csak néha rápillantanak, mint ahogy Te sem lesed a km órát. A segükkel érzik a gépet, és a horizont alapján látják is merre mozog a gép, illetve kb. milyen gyorsan megy. Nagyjából azért lehet érezni mennyivel mész, mm pontosságnak meg nincs értelme, de a levegő miatt egyébként is lehetetlen mm pontosággal repülni.


A red bull air race egy tök más műfaj, és tök más világ.


Nem írok többet, szerintem már mindenre válaszoltam.

2010. aug. 16. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/24 anonim ***** válasza:
Nem tudom par szoban elmondani. En pilota vagyok, mindig is ezt szerettem volna csinalni. :)
2011. ápr. 10. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!