Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A nagygépes repülésben miért...

A nagygépes repülésben miért a légnyomás alapján mért magasságot használják?

Figyelt kérdés
Mikor ott van a gps ami pontosabb mert a légnyomás időjárás következtében is változhat és a domborzat is jobban rajta lehet. És pl elkerülhetők lennének az olyan balesetek mint az Aeroperu 603-as járata. Ez az én elgondolásom kíváncsi vagyok az okokra .
2011. ápr. 12. 20:15
 1/10 anonim ***** válasza:
Mert a felhajtóerő abból származik, hogy a levegőhöz képest milyen gyorsan megy.
2011. ápr. 12. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim válasza:

Meg az sem egy utolsó szempont, hogy a gps nem 100%, levegő meg mindenhol van...

Egyébként ha utánna olvasol, akkor látod, hogy használnak ők azt is....

2011. ápr. 16. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
A légnyomás az időjárásfüggő! Akkor hogy lehet azzal (nagyjából) pontosan mérni?
2011. ápr. 25. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Na és miért rádióhullámmal mérnek. (a földfelszínről visszavert jel pontosabb lenne, mint a légnyomás)
2011. ápr. 25. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Mármint miért nem rádióhullámmal mérnek?
2011. ápr. 25. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Hányszor írjam még le, hogy a lényeg az, hogy a LEVEGŐHÖZ KÉPEST mennyivel mennek. Ha 100-al megy a gép egyik irányba és ugyanabba az irányba is fúj a szél 100-al akkor leesik mert nincs felhajtóerő. Hiába megy 100-al a földhöz képest. Nem az a lényeg.
2011. ápr. 25. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Valóban,az utolsónak van igaza.Ha pedig a sebességre vagy kíváncsi,olvass utána a Pitot-csőnek.
2011. ápr. 26. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Bocs, de ha a magasságmérés volt a kérdés, akkor a válaszoló miért a sebességről ír?
2011. ápr. 26. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 Lindbergh válasza:

Nem csak a nagygépes repülésben mérik nyomás alapján a magasságot, hanem még a vitorlázórepülésben is. Mondjuk egy távfeladatnál.


Elég összetett és hosszú lenne leírni, hogy mit és miként mérnek, no és miért. De a fő cél az, hogy az egy légtérben lévő repcsik azonos magasságon legyenek bárhonnan is szálltak fel. Mondjuk Pipishegy magasabban van mint Budaörs s kell egy standard ami alapján a két helyről felszálló gépet egy magasságon lehet kezelni. A repterek viszonyítási szintje erre alkalmatlan, az max helyi repülésnél jó. Ezért a úgynevezett QNH értéket és magasságot használják, ami az adott nap/óra/perc légnyomásának megfelelő. Mindenki arra tekeri a magasságmérőt, amin van egy kis ablak a légnyomásérték beállításra. Ha változik, akkor az irányítás jelzi, és mindenki korrigál.

A nagygép egy kicsit még másabb... de azt nem részletezném most.

2011. júl. 7. 01:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 Lindbergh válasza:
Még egy info, a QNH érték, Balti tenger szintjéhez mérik, ebben a körzetben az az abszolút nulla:)
2011. júl. 8. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!