Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mi a repülésben a transpoder kód?

Mi a repülésben a transpoder kód?

Figyelt kérdés
2010. ápr. 29. 21:18
 1/4 anonim ***** válasza:

Az egyes repülési objektumok (repülőterek, légiirányítási pontok) meghatározott rádiófrekvenciájának beállítására szolgáló kódok. Általában a repülőgép a legközelebbi reptérrel tart rádiókapcsolatot, ezért amikor "átadja" az egyik légiirányítás a másiknak, új kódot ütnek a transzporderbe. Ez a gép pozícióját is jelzi a légiirányításnak.

[link]

2010. ápr. 29. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

A transponder kódot mindig a gép indulasa elott adjak a gépnek, amely egy 7es szamrendszerben kifejezett 4 jegyu szam. A felszallas sorrendjében osztjak ki a gépeknek. A kód számjegyeit 0-tól 7-ig lehet állítani, így

0000-tól 7777-ig 4096 darab különböző kód használható. Akkor szoktak ilyent cserélni, ha pl eltéritik a gepet, vagy meghibasodik a radio, vagy iranyitatlan legterben repul a gép. Erre megvan, h mikor mi a procedura. Többit elottemszolo megirta. Nagyjabol ez a lenyege. Egy fajta regisztracios szam, amivel szamontartjak a legiiranyitok, h mi is az, amit iranyitanak.

2010. ápr. 30. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Habár egyszerubb, ha bemasolom ide neked:


Transzponder

A legtöbb repülőgép fel van szerelve egy azonosító berendezéssel (transponder =

transmitter-responder), mely jeleket kap az irányítástól, és egy négy számjegyű kóddal válaszol,

így téve lehetővé a járat azonosítását a radaron. A kód számjegyeit 0-tól 7-ig lehet állítani, így

0000-tól 7777-ig 4096 darab különböző kód használható.

A Magyarország területén használatos transzponder kódok:

2601-2677 – Budapest Ferihegyről induló IFR forgalom (a 2601-es kód kiosztásával

kezdődik, majd az újabb gépek a következő számot kapják a sorban. Vigyázzunk, mert a

számjegyek csak 0 és 7 közt vannak, például 2607 után 2610 következik. 2677 kiosztása

után a következő gép ismét 2601-et kap)

4201-4277 – Egyéb magyar repterekről induló forgalom, illetve olyan átrepülő és érkező

gépek, melyeknek előzőleg nem osztottak IFR kódot

2000 – IFR szerinti repülés nem ellenőrzött légtérben

5001-5077 – VFR szerinti repülés ellenőrzött légtérben (például TMA-ban)

7000 – VFR szerinti repülés nem ellenőrzött légtérben (squawk VFR)

A következőek egyezményes, speciális kódok, melyeket a pilóta saját döntés alapján állít

be, ha a helyzet megköveteli:

7500 – repülőgép-eltérítés (szimulálása tilos az IVAO-n!)

7600 – rádiókapcsolat elvesztése. A pilóta ilyenkor nem hallja utasításainkat, és az ilyen

helyzetben használandó procedúrák szerint fog eljárni

7700 – kényszerhelyzet

A transzponder a következő módokban üzemelhet:

STANDBY (készenléti), ekkor a radar képernyőn csak egy pont jelzi a gép helyzetét,

nincsenek mellette adatok. A gépek a földön teszik a transzpondert ebbe a módba

CHARLIE (aktív). A gép mellett ilyenkor egy adat címke is megjelenik (hívójel,

magasság, sebesség, célreptér, esetleg egyéb adatok). A levegőben levő gépeknek mindig

aktív módban kell legyen a transzponderük

IDENT (azonosítás). Ilyenkor a radaron villogni fog a gép jele, és az ATC rögtön

azonosítani tudja

2010. ápr. 30. 13:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim válasza:

Itt egy részletes cikk róla:


[link]

2013. márc. 17. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!