Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A pilóták MIT élveznek a...

A pilóták MIT élveznek a repülésben?

Figyelt kérdés
Úgy értem, a repülőgépek(elsősorban a kicsikre és NEM az utasszállítókra gondolok)nagyon nagy sebességgel haladnak,gondolom a pilótának több kilométerrel kell előre gondolkodnia és figyelnie +a műszereket is....tehát így LAIKUSKÉNT elég nagyfokú figyelmet igényelhet egy repülőgép vezetése.... gondolom ilyenkor nem tudnak hátradölni és csak élvezni a szabadság érzését...vagy akár csak összevissza száguldozni a levegőben.Szerintetek MI az amiért ennyire imádják a repülést?
2010. aug. 15. 18:18
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
A redbull air race-s repcsikre gondolsz ugye?
2010. aug. 15. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
Azért mert kevés van belőlük! Amiből meg kevés van, drágán adják! Ami meg drága, az kell a csajoknak.
2010. aug. 15. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 A kérdező kommentje:

Igen pl a redbullos gépekre gondolok.De nem konkrétan azokra hanem "olyanokra".

És pl az olyan pilótákra mint aki volt az "Aviátor" c. filmben.

2010. aug. 15. 21:50
 14/24 anonim ***** válasza:
Ténylegesen nem tudom, de a kis gépek amiket te látsz csak 200-300 körül hasítanak, amíg a nagy gépek 800-900km/h a menetsebességük. Nagy figyelmet nem igényel.. mindent a fedélzeti számítógép vezényel. Amit figyelni kell az a magasság, koordináták, hogy ne repüljön ki az engedélyezett légtérből,és a gázkar... a többit csak bekapcsolja és a robotpilóta szól, ha gáz van. Alacsony szinteken szerintem nincsenek légi folyosók...a légi irányító közli, hogy merre ne menj mert össze fogtok ütközni, de összességében ennyi.
2010. aug. 15. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
Ill kihagytam, hogy mit élvezhetnek? A szabadságot és kötetlenséget, hogy nem egy maghatározott úton kell menniük, mint a motorosoknak, hanem amerre akarnak...A motorosok ugyan ezt vallják csak ők a földön jobban szeretnek. Na meg akinek van pénze végigcsinálni egy pilótaképzést az már tényleg nagyon unatkozik... Feltéve, ha nem ez a munkája. Azt hiszem több, mint 4 millió.
2010. aug. 15. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 A kérdező kommentje:
Igen az nagyon drága,én néztem régebben itt a neten( pilóta tanfolyamokat).És ha jól emlékszem nem is úgy van mint az autónál h egybe leteszed és akkor vezetheted őket,hanem (ha jól emlékszem!)akkor géptípusonként lehetett lerakni,és voltak ilyen kiegészítő vizsgák hogy "éjjeli repülés".... és persze mindegyik etap 1millió ft felett volt... Hát igen...elég egy úrisport :)))és akkor még járgányt nem is vettél :D
2010. aug. 15. 22:29
 17/24 anonim válasza:
Hát ha nagy gépet akarsz vezetni kedves előttem hozzászóló akkor elárulom 10 millió alatt nem jössz ki, de az is igaz hogy kezdő 600 ezres fizetéssel megtérül.
2010. aug. 15. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:

én néha járok repülgetni, így elmondom, bár szavakkal nem lehet leírni, ki kell próbálni :)


Egyrészt maga az érzés, hogy elrugaszkodsz a földtől, szállsz a levegőben. Maga az érzés hogy Te vezeted a gépet egy olyan közegben, ami alapvetően nem arra lett kitalálva hogy az ember legyen benne. A vezetés élménye hogy arra megy a gép, amerre Te akarod (mint az autónál). Azaz hogy éppen hogy nem arra megy. A szél sokszor elsodor, így mindig ellen kell kormányozni, figyelni a gép és a levegő minden apró rezdülését, rögtön reagálni rá. Amit messziről látsz hogy szépen egyenesen repül, nehéz megcsinálni, sokat kell hozzá gyakorolni. A levegő nagyon fura közeg. Pillantról pillanatra, méterről méterre úgy változik, hogy valójában nem teljesen látod előre. Csak érezni lehet.


Élvezetes felhőben/felhő szélénél repülni. Belemenni a felhőbe, mintha madár lennél. A tájat fentről láthatod. A dunakanyar szép fentről, sokkal jobb mint a föld szintjéről.


A repüléskor nem csak a gépre kell figyelni. Tájékozódni is kell. Sokan nem gondolnák, de ez is nehéz. Ott fent nincsenek táblák, meg kereszteződések. Elindulsz valahonnan és utána végig figyelned kell, a főbb támpontokat, ami alapján tudod most merre lehetsz (folyó, tó, vasút, faluk alaprajza alapján). Ha eltévedsz, akkor nagy kihívás, hogy rágyere hol lehetsz.


És akkor még nem beszéltünk a repüléskor fellépő erőkre. Vagy pl. a súlytalanságra. Azt megtapasztalni nagyon állat érzés. Vagy amikor hat rád 1-2 G erő. Ezt nem lehet leírni, érezni kell.

2010. aug. 16. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:

előző vok.

folyt: szóval autót vezetni is nagyon jó érzés, de repülőt mégjobb. Az hogy eleve 3D-ben tudsz mozogni... hihetetlen.


Ahogy a gyorshajtáskor is termelődik adrenalin, úgy repüléskor is elég rendesen...


Repülőt vezetni tök más mint autót.


Sajnos itthon nagyon drága, bár ez a sok mesterségesen magasan tartott árnak is köszönhető (biztosítás, tárolás, fenntartás, üzemeltetés,stb...). Amerikában pl. absz. nem nagyon drága, kicsit drágább mint az autózás de azért nem horribilis. A legalapabb motoros tanf. esetében kb 40 órát kell repülni, utána kaphatsz engedélyt az adott gépre. És jól tudod, valóban típusonként külön jogsi kell. Ennek az az oka, hogy bár alapjában minden gép hasonló, de vannak eltérések. Ezek az eltérések éppen elegendőek ahhoz, hogyha ezeket nem ismered akkor nem fogod tudni mikor hogy viselkedik, esetleg vészhelyzet esetén nem tudsz vele leszállni. Ha már van egy típusra SZAKSZÓ-d (így hívják a repülős jogsit) (szakszolg. engedély) akkor másra átképezni elég pár óra (5-10) ahol már csak azon típus sajátosságaid tanulod meg.

2010. aug. 16. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:

A repülésben nagyon sokat kell tanulni, mert ott fent minden csakis rajtad és a gépen múlik. Így tudni kell minden olyan dolgot, ami a repüléssel kapcsolatos (rep. gép szerkezettan, motorral kapcsolatos dolgok, meteorológia, navigáció, stb, stb, stb...) A képzésben nagy hangsúly van a vész esetekre is. Egy autóval ha para van, max. félreállsz. Fent ha para van, le kell jönnöd. Így vagy úgy, de le kell jönni. Akik meghalnak azok általában vagizni akarnak, csak nem jön össze.


A kis gépes repüléshez is sokat kell tanulni, de a nagy gépeshez még többet. Baromi sok cucc van, amit mind betéve kell tudniuk a pilótáknak minden vészeseti eljárást is fejből (leszállás ilyen körülmény, olyan körülmény, ilyen időjárás, olyan időjárás esetében, stb...) Ezért a tanfolyam hosszú, és sok órányi repülést kíván. Csak azokat engedik oda, akik már vágják. Bár a nagy gépeket szám. gép vezérli, az ember azért van ott, mert ha bármi para van, azt csak az ember tudja megoldani, és ott nagyon gyorsan kell kapcsolni. Normál esetben is dolgoznak, mert bár "köldökzsinóron vezetik a gépet" az irányítók azért észnél kell lenni és nem mindent csak a gép csinál.

2010. aug. 16. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!