Mit tehetek ha friss jogsissal ütkoztem?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Épp neztem is hogy vezet, mindenkire tapad majd ha villan a fék lampa besatul.. "
Ha ilyen embereket látok az úton, alapvető, hogy igyekszem minél távolabb kerülni tőle.
Te is láttad előre, hogy balesetveszélyesen vezet a szerencsétlen, szépen le kellett volna maradnod tőle, nem pedig a közvetlen közelében manőverezni.
Nem te voltál a hibás, de vezetni úgy kell (szerintem), hogy feltételezed, hogy az utakon mindenki elmeháborodott. Főleg, ha előre látod is, hogy az.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Tuti keüvöltöm ugy hogy beszarik behugyozik."
Igen, úgy tudom, a KRESZ is pont ezt javasolja az adott helyzetben... vagyis, várj csak, mégsem!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Vegyél meg néhány leckét!
Mindenki biztonsága érdekében.
És az oktatót kérdezd meg ezekről..... Mert nincs valós képed a közlekedési szabályokról.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Engem azért ugattak le nemrég az úton mert menni mertem és kint van a T betű, szép világ ez :) (le is fogom venni valszeg)
Nahmost:
1. Te nem tudhatod, hogy ő miért fékezgetett, lehet, hogy előtte is szarul haladtak, úgy észlelte, hogy szar az út, vagy bármi. Nem mondom, hogy nem szabálysértés, de ezért eléggé ritkán büntet a rendőr.
2. Követési távolság. Magyarázzam? Akkor is belemész ha egy gyerek ugrik ki elé és hirtelen fékeznie kell.
3. A kamera nagyon jó dolog, én is használom, de ebben az esetben csak azt bizonyította volna, hogy te többször is hibáztál, és ha rendőrt hívtok, akkor még jól meg is csesznek téged.
4. Nem fogom fel. A kocsid bal elejével az ő jobb hátulját? Ez hogy sikerült? Vagy ő hajtott ki előtted bal irányba, vagy te hajtottál bele jobbról. Egyik se tűnik logikus lépésnek.
És akkor útmutató az ilyen helyzetekhez:
Ha valaki fékezget előtted, meg lassítgat, akkor nem tapadunk a seggére. Amúgy se, de ilyen esetben főleg nem. Tisztes távolból követjük és ha adódik rá lehetőség, akkor előzzük ki. Előzés esetén se 10cm-es távolságból ugrunk ki mellé, hanem ha lehetséges, már korábban, távolabbról, hisz onnan gyorsítunk fel. Persze előfordul, hogy ez nem teljesül mindig, de igyekszünk a szabályos előzésre.
Mivel már elismerted a hibádat, nem tudsz mit tenni. Ha pedig nem ismerted volna el, és rendőrt hívtok, akkor te szívtál volna, még a perköltséget és a rendőri kivonulást is te fizethetted volna.
A hátulról ütközést nagyon ritka esetben ússza meg a hátsó autós. Akkor ha az előtte lévő beletolatott (kamera erre jó), vagy pl ahogy más is írta, bevágtak eléd féktávon belül.
Szűrd le a tanulságot inkább, és ne kibúvót keress a saját hibád elől.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
1. A kresz szerint akkor tartod a MEGFELELÖ követési távolságot, ha a másik HIRTELEN fékezésekor is meg tudsz állni idöben. Ezt nem tartottad be.
2. Ha látod, hogy valaki indokolatlanul sokat és túl hirtelen fékez, akkor miért mentél annyira közel hozzá, hogy belecsússz az elsö adandó alkalmommal? Ez a te hibád.
3. Hiába van kamerád, azzal csak annyit bizonyítasz, hogy nem tartottál kellö követési távolságot, azaz magadat húzod a csöbe!
4. Ha nem agresszív, rátapadós sítusban vezetnél, hanem betartottad volna a kresz és a józan ész szabályait, akkor most nem lenne problémád.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!