Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Nem drágult a kötelezőm? Musz...

Nem drágult a kötelezőm? Muszáj vagyok bejelenteni a biztosítónak a károkozásomat?

Figyelt kérdés

Éppcsak összementünk egy autóval, én voltam a hibás, egyik autón sem lett semmi, csak egy kis festék pattant le.

Elektronikus kárbejelentőt töltöttünk ki a károsult mobiljáról. Meg is kaptam szinte rögtön az e-mailt az elektronikus kárbejelentőtől a bejelentő lappal együtt, hogy nekem nincs semmi teendőm.

Így én be sem jelentettem a biztosítónak. Ez kb. 2 hónapja volt.

Most fog lejárni a kötelezőm, lekérdeztem, mennyi lesz az idei ugyanannál a biztosítónál (nem kalkulátorral, hanem a hivatalos honlapon kötvényszámmal, rendszámmal), de nem estem vissza kategóriát sem, nem drágult semmit szinte.

Lehetséges ez?

Vagy be kellett volna mennem a biztosítóhoz lejelenteni nekem is a károkozást?


2023. jan. 31. 22:52
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Ha megtörtént a bejelentés,mivel visszaigazolták, a kérdésed érvénytelen.
2023. febr. 1. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Az oké, hogy elvileg megtörtént a bejelentés, mailt is kaptunk róla.

De a biztosításnál a bonus-malus besorolás nem csökkent (szokásosan nőtt, ahogy baleset nélkül kellene),

illetve ügyfélkapun lekérdezve is azt írja az én autómhoz és a károsultéhoz is, hogy nem történt káresemény 2019 óta

2023. febr. 1. 00:46
 3/8 anonim ***** válasza:
55%

A biztosító oldalán is csak kalkulátor van. A tényleges ajánlatukban majd látod a változást.

Csökkenni fog a bónusz, de legjobban a károkozói pótdíj fog fájni.

2023. febr. 1. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

De már kellett volna valami mail/levelet küldeniük arról, hogy értesültek, balesetem volt. Nem?

Már 2 hónapja, hogy történt, azóta semmit nem kaptam. Egyedül az ekar bejelentő mailje érkezett meg még akkor rögtön, ahogy kitöltöttük a kárbejelentőt.


Legutóbb, mikor balesetem volt, kaptam nem sokra rá értesítést, hogy mennyibe került a károsult autója, stb

2023. febr. 1. 11:05
 5/8 anonim ***** válasza:
55%

Nem vagyok jártas az e-kárbejelentő működésében, csak a „fapados” eljárást ismerem.

┌─ • A károkozó köteles a káreseményt - a kárrendezéshez szükséges adatok megadásával és a lényeges körülmények leírásával, valamint a káreseménnyel kapcsolatos hatósági (rendőrségi) eljárást lefolytató szerv megjelölésével - 5 munkanapon belül a biztosítójánál írásban bejelenteni.

• A károsult a káreseményt - annak bekövetkeztétől, illetve a tudomásszerzéstől számított - 30 napon belül köteles bejelenteni a károkozó biztosítójának. Amennyiben a károkozó nem ismert, vagy a károkozó gépjárműnek nincs fedezetet nyújtó érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása, akkor a bejelentést a Kártalanítási Számla kezelőjéhez kell megtenni; a biztosítónál tett bejelentést a biztosító haladéktalanul továbbítja a Kártalanítási Számla kezelőjéhez.

• A biztosító, ennek kárrendezési megbízottja, levelezője, a kárképviselő, a Kártalanítási Számla kezelője vagy a Nemzeti Iroda köteles a kárrendezéshez nélkülözhetetlen dokumentumok beérkezésétől számított 15 napon belül, de ezek beérkezésének hiányában is legkésőbb a kártérítési igény benyújtásától számított három hónapon belül a károsultnak kellően megindokolt kártérítési javaslatot tenni azokban az esetekben, amelyekben a felelősség nem vitás.

• A biztosítónak, a Kártalanítási Számla kezelőjének vagy a Nemzeti Irodának tájékoztatnia kell a károkozót a megállapított kárösszegről, és tájékoztatónak tartalmaznia kell, hogy nyilatkozhat a kárösszeg biztosító számára 45 napon belül történő megfizetéséről. Ha az üzembentartó a kártérítés teljes összegét a biztosítónak megfizette, azt a bonus-malus besorolást illetően úgy kell figyelembe venni, mintha a biztosító részéről kártérítési kötelezettség nem keletkezett volna. ─┘

↑ A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló 2009. évi LXII. törvényből, és a bonus-malus rendszer, az abba való besorolás, illetve a kártörténeti igazolások kiadásának szabályairól szóló 21/2011. (VI. 10.) NGM rendeletből.


Ha az e-kárbejelentő kiváltja a károsult kárbejelentését (az mindegy, hogy a tiédet is, vagy nem) akkor már másfél hónapja meg kellett történnie a kárbecslésnek, neked néhány nap múlva meg kellett volna kapnod az erről szóló értesítést, és nyilatkozati lehetőséget a kár megfizetésére. Hacsak nem az van, hogy nem megfelelő, illetve elégtelen a kárrendezéshez a benyújtott dokumentum, mert akkor három hónapig is elhúzódhat az ügy. Arról nem írtál hogy vitás lett volna a felelősség, mert ha az lenne, akkor a három hónap sem lenne határidő.


Valami igencsak elakadt.


A nyilatkozatod nélkül nem lehet a káreseményt látni, hiszen attól függ, hogy a káresemény hogyan kerül be a nyilvántartásokba, és jár-e bonus-malus visszasorolással.

2023. febr. 1. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Milyen esetben nem jár bonus-malus átsorolással?
2023. febr. 1. 22:55
 7/8 anonim ***** válasza:
55%
#6 Ha zsebből fizeted a kárt.
2023. febr. 2. 03:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
55%

„nyilatkozhat a kárösszeg biztosító számára 45 napon belül történő megfizetéséről. Ha az üzembentartó a kártérítés teljes összegét a biztosítónak megfizette, azt a bonus-malus besorolást illetően úgy kell figyelembe venni, mintha a biztosító részéről kártérítési kötelezettség nem keletkezett volna.”

Félórával a kérdezői kommented előtti válaszban jelent meg.

2023. febr. 2. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!