Az autóba érdemes télre alacsonyabb viszkozitású motorolajat cserélni ha nincs időm a hideg motort megvárni míg eléri az üzemi hőmérsékletet?
Ez egy 2002-es Ford Mondeo 1.8 szívóbenzin, 5W30-as olajat ír elő a kézikönyv, ezt kevesebb mint 2 hónapja kapta Ford Formula F gyári motorolajjal. Viszont már az olajcsere előtt nekem az olajboltban mondták, hogy alacsonyabb viszkozitásút töltsek bele mindenképpen a motorkopás miatt.
Én nem hallgattam rájuk mert úgy voltam vele, hogy az autót nálam okosabb mérnökök tervezték akik csak tudják mi jó az autójuknak, a kézikönyvben a gyártó által előírt olajat használva gond nem lehet.
Mivel viszont dolgozok az autóval, ezért télen nem lesz időm minden alkalommal melegíteni pár percig a motort, így emiatt fontolóra vettem, hogy esetleg 0W30 olajat cseréljek majd bele.
Sajnos nem opció és az én türelmetlenségem hanem ha menni kell akkor menni kell vele.
Hamarabb eljut az olaj a kenési helyekre viszont azt nem tudom, hogy a hígabb olaj milyen módokon viselkedik másként a motorban mint a sürűbb és milyen módon befolyásolhatja a kopást és a működést, az olaj hatékonyságát.
Többet ártanék vele mint használna vagy érdemes télre hígabb olajat rakni az autóba?
267.000km van benne.
Ennek a motornak nagyon nem való a 0W30. 5W30 és 5W40 tökéletes lesz bele. Ne izgulj már ezen, ez egy 20+ éves konstrukció, minek parázol? :))
Amúgy meg évtizedek óta nem cserélgetünk már téli-nyári olajakat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!