Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Benzines autót érdemes indulás...

Benzines autót érdemes indulás előtt járatni?

Figyelt kérdés

2017. jan. 3. 16:59
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
67%
Maximum akkor ha egész éjszakát volt szabadban kemény mínuszokban, de azt is elég max 1 percig. A dízelt illik mínuszokba járatni 3-5 percig indulás előtt, de akkor is ha nem lesz üzem meleg a motor nem nagyon szabad 2000 fordulat felett terhelni főleg ha turbó dízelről van szó, arra is csak azért érdemes vigyázni mert akkor a motorolaj még nem biztosít megfelelő kenést a motornak és a turbónak ami előbb roncsolja.
2017. jan. 3. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Nem.


A járatással annyit érsz el,hogy a normális melegedési időhöz hozzátevődik az az idő,amíg alapjáraton járt.

Előbb nem melegszik be tőle,cserébe jóval több időt tölt az autó hidegüzemben.

2017. jan. 3. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Ezekben a hidegekben illik, én ha 10 másodperc után indulok vele hideg motorral, akkor fulladozik, meg csúnya a hangja, de ha hagyom ketyegni 1-2 percet, máris sokkal selymesebben és finomabban megy.
2017. jan. 3. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:
Hmm, érdekes. Kb. 1 percet szokott járni az autó, míg elindulok.
2017. jan. 3. 17:20
 5/11 anonim ***** válasza:
Nem érdemes az autót helyben jaratni. A legjobb azonnal elindulni kis terhelésen.
2017. jan. 3. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

#1 dízel autót 3-5percig járatni, minek? semmit nem fog melegedni alapjáraton. El kell vele szépen indulni 1500-2000fordulat között tartani a fordulatot és kész. Olajnyomás van -> kenés van, ilyenkor nem kell padlózgatni mert akkor tényleg leesik a turbó, de az se jobb hogy alapjárat körül használják a dízelt míg nem üzemmeleg.


Szerintem a benzinesnél is hasonló a helyzet. Indítás után várni kell egy pár másodpercet míg az olaj eljut mindenhová és utána finoman elindulni.

2017. jan. 3. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

dízelt nagy hidegben picit azért kell járatni, mert a hengerfején nehezebben alakul ki az egyenletes melegedés minimális terhelésen is!

Benzinesnél nincs ilyen gond.

Legjob minél leőbb elindulni és finoman terhelni épphogy ésszel, hogy hamar melegedjen a benzines.

Ha a dízellel is egyből elindulsz ugyan ugy jó mindennek kivéve a hengerfej tömbnek, sajnos a dízelek hengerfejnél sokkal másabb a hőterhelés!Benzinesek egyenletesebben feltudják melegíteni.

2017. jan. 3. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Nekem dízelem van, de 1 percnél tovább nem szoktam ketyegtetni álló helyzetben. Utána közepes 1800-2000-es fordulaton használom, a kigyorsításokat kis gázpedálállással elnyújtva oldom meg, amíg be nem melegszik. Így használom 265.000km óta, a motor, turbó bontatlan.

Egyébként itt egy cikk, pont erről: [link]

2017. jan. 3. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Sose melegítem, beindítom, indulok egyből.

Nem is érdemes, csak a benzin megy vele.

2017. jan. 3. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
76%
Ez a dizeles hengerfej-elmélet szimplán butaság, semmiféle műszaki alapja nincs. Nyugodtan el lehet azzal is indulni, csak nem kell padlógázzal közlekedni.
2017. jan. 3. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!