Corsa B (X10XE) nehezebben indul (talán a hideg miatt? ), az akkun 12,54V mérhető. Cserélni kellene? Csere után érdemes megtartani a régi akkut egy okos töltőn "bikázni"?
Egy 15 kilométeres úton már a generátor elég sokat vissza tud tölteni.
A leggyengébb az akksi a hideg éjszaka utáni első inditás előtt.
Használt autók esetében nem kizárt, hogy döglődő akkumlátorral, szétkoptatott gumikkal adja a kedves nepper.
Terhelve (reflektor, fűtés fullon, hátsó ablakfűtés, más nemigen tud enni) 13,9V, terheletlenül 14,2V, mindkettő 3000-es fordulaton, pár másodpercen át figyelve, míg beáll valami végsőnek mondható. Időnként voltak pillanatnyi zuhanások, de az lehet a túl apró csipeszeim miatt is. Indításkor is bámultam a kis piaci multimétert, nem nagyon sikerült hihetőt leolvasni róla néhányszor pár tizedmásodperc alatt, de ha minden igaz, egyik se volt 10V alatt, más kérdés, mennyire igaz, amit ilyenkor lát vagy látni vél az ember az LCD-n. Lehet begorombulok, szerzek egy "kicsit mutatósabb" műszert, vagy hónapnyi szállítási határidővel egy szélsőkínai adatgyűjtős dobozt, amin lehet szépen grafikonokat bámulni, csak hogy ne legyen már ennyire fekete doboz már egy akku is. Tudom, ide pont a terhelve mérő okosság kellene, meg egy viszonylag jó minőségű, mindentudó töltő, csak ugye az meg eléggé egycélú lenne kb ugyanannyiért. :)
Nem is említettem, ilyen kék Varta 45Ah akku van benne (lehet az Ah picit eltér, lusta vagyok kimenni...)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!