Mit érdemes, mit szoktatok tenni télen a hűtőmaszkra, hogy fel tudjon melegedni a hűtővíz?
Termosztátnak semmi baja. Csak 3km rövid idő télen.
Valami házilagos megoldás érdekel vagy ami 4 sörből kijön.
Az autó hűtőrendszere úgy van kialakítva, hogy -50 és +50 fokban is egy üzemi hőmérsékleten (nagyjából 80-100 fok) között üzemeljen a motor, ugyanis a motorolaj ezen a hőmérsékleten ken a leghatásosabban, és a fogyasztás is ilyenkor a legoptimálisabb. A hideg motor többet fogyaszt és durván kopik!
Az üzemi hőmérsékletet nagyobb tempónál (ezáltal magas menetszélnél) a termosztát szabályozza. Amikor a hőmérséklet üzemi alatt van (ez valahol 92-95 szokott lenni), akkor a termosztát ZÁRVA marad és a hűtőbe egyáltalán NEM JUT víz. (Ennek feltétele, hogy a termosztát megfelelően működjön.)
Elérve az üzemi hőmérsékletet a termosztát nyitni kezd és folyamatos szabályozással a motor hőmérsékletét 90 fok körül tartja.
Tehát
- Hideg motorral semmiképpen ne hajtsd meg a kocsit. Fokozatosan gyorsítva melegítsd a motort.
- Ha nem mész vele annyit, hogy a motor bemelegedjen, akkor hiába takarod le a hűtőt, adsz egy pofont a ...-nak.
- Ha dízeles, akkor cseréld le inkább szívóbenzines autóra. Ilyen használat mellett sokkal tartósabb, egyszerűbb felépítésű motorok.
- Egy átlagos benzinmotor nagyjából 1 km után már 60 fok körüli víz hőmérsékletre melegszik 0 fok körüli hőmérsékletnél, 2-3 km alatt eléri a 90 fokot.
- Az olaj sokkal lassabban melegszik, mint a víz, így érdemes sűrű városi rövidtávok mellett meghajtani városon kívül a kocsit, elkerülve a kokszolódást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!