Túltöltésem van?
Figyelt kérdés
Adott egy 1.4-es Abarth 595 típusú autó. Kölcsönbe kaptam csak, míg az enyém szervizben van. Ma rámértem az aksira és közvetlen leállítás után 14,37 Voltot mértem benne. Az nem sok egy kicsit? Pedig az utolsó kb. 10 percet városban tettem meg vele, ahol olyan sok töltés nem is lehetett a kis fordulatszám miatt.2019. jún. 3. 09:03
1/14 anonim válasza:
Nincs.
Teljesen normális ez az érték. A generátor kb. 14,4 V-tal tölti az akkut, a leállítás után 10-20 perccel kell beállnia ilyen 12,7-12,8 V-ra.
"Pedig az utolsó kb. 10 percet városban tettem meg vele, ahol olyan sok töltés nem is lehetett a kis fordulatszám miatt."
A fordulatszám nem nagyon befolyásolja a töltést.
3/14 anonim válasza:
Ez így lehet teljesen normális. A nyugalmi feszültségét mérd meg! Azaz mondjuk leállítás után egy órával, vagy pl másnap reggel indulás előtt! Biztosan kevesebb lesz.
4/14 anonim válasza:
Az egyes jól válaszolt.De tudod mit?Ha megint mégy vele és közvetlen utána mérjél rá úgy ahogy legutóbb és tartsd rajta a multimétert és figyeld a kijelzőt.Meglátod hogyan ,milyen gyorsan esik vissza a század feszültség,mikor leállítottad a motort.Emelt, kb 2 500-3 000 fordulaton mérjél rá a töltésre is, és ha nem megy 14.4 volt fölé,akkor jó a töltő feszültség.
5/14 anonim válasza:
Ezt lehagytam:Ez így teljes:A minimális töltési fesz terhelés nélkül ,járó motornál min 14,2 ,a max 14,4V.De egy teljesen lemerült aksi esetén,ami 11,8V a kezdő töltőfeszültség lemehet 14V alá is ,addig még az aksi el nem éri a 12,3V nyugalmi kapocsfeszültségét.Ez nem azt jelentheti,hogy gyenge a töltés,ha nem azt,hogy az aksi még túl sok áramot vesz fel,mert alacsony a töltési szintje.
6/14 A kérdező kommentje:
Kb. 2 órája áll az autó, most 13,74 Volt van benne.
2019. jún. 4. 00:16
7/14 anonim válasza:
Kapcsolj rá terhelést (pl. kapcsold fel a fényszórót). Azonnal le fog menni 12,8 V környékére.
Ha túltöltésed lenne, akkor meg nem az akkut kéne méregetned, hanem a generátort. Ha járó motornál 14,4 V körüli értéket mérsz, akkor tökéletesen működik.
8/14 anonim válasza:
Persze hogy fent van a fesz,ha a felületi fesz még nem lett kivéve az aksiból. Leállítás után terhelni kell minimum 2 percig világítással,majd ezt követően minimum tízenöt perc pihi után megmérni és csak így kapsz helyes értéket.
9/14 anonim válasza:
Járó motornál mérj rá az akkusarura! 13,8-14,4V közötti érték tökéletes hagyományos ólom-savas akkus rendszernél. Az újabb start-stopos, AGM akkus autóknál ez felmehet 15V-ig is.
10/14 A kérdező kommentje:
Megmértem járó motornál alapjáraton: 14,49 Volt.
Megoldottam hogy menet közben is tudjam mérni, ekkor magasabb fordulaton felment 14,66 Voltig.
Sima régi típusú aksi van benne.
2019. jún. 4. 10:23
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!