Miért kell lestrapált, sokéves, használt szarokat venni?
Tonna számra olvasni kérdéseket, 2000 év körüli "márkás" kocsikról (audi, bmw, stb.). Bennük van sok százezer kilométer, kitudja hány tulaj volt előtte, ők hogyan kezelték, szervizelték a kocsit. Értem én, hogy nem telik mindenkinek új 10 milliós audira, de akkor ha kevés pénze van, mért egy 20 éves "luxus" márkás kocsit vesz?...
És ezek miatt szólják le ezeket a márkákat. BMW szar, merci szar, audi szar, és sorra lehet ezeket olvasni, amikor ha egy új, szalonból vett kocsija lenne, akkor évekig még csak hozzá se kéne nyúlni, kötelező szervizt leszámítva. Nekem sincs pénzem ilyen kocsikra, de akkor nem állok neki egy régebbi, agyon használt darabot keresni. Ha van 4 millióm egy új kocsira, nem fogok 2010 körüli audit/BMW-t venni, hanem veszek egy új opel Corsát, vagy Suzukit. (Most csak mondtam egy példát.)
És jó, elismerem, hogy sokaknak ennyi pénze sincs kocsira, de akkor is mi a bánatért kell A6os audit venni 1,5 millióért, ami 20 éves? Csak arra jó, hogy első szerviznél kapjon egy milliós számlát, aztán rendes alkatrészek helyett valami utángyártott szart belerakjon, ami kibír fél évet, és kezdődhet elölről.. 1,5 millióért lehet venni, egy 5-6 éves, viszonylag jó állapotú kocsit.
#7 igazad van, egy vadi új autó, amit előtted senki nem vezetett (max a tesztelős, szalonos emberke), és egy használt az összehasonlíthatatlan..
Egy Opellel vagy Suzukival mért ne lehetne normálisan közlekedni? Ebbe a drága országba 130 km/h a max sebesség, amit autópályán tehetsz meg. Erre a legfapadosabb Suzuki is képes.
" Ebbe a drága országba 130 km/h a max sebesség, amit autópályán tehetsz meg. Erre a legfapadosabb Suzuki is képes."
Van a funkcionalitás és van a kényelem. 130-cal el tudsz rohangálni bármivel,de az utazás minősége teljesen más. Az én idén 20 éves Volvomban 10+ cm vastag a padlószigetelés, mindenhol rendes hangszigetelés van, két rétegű laminált üvegezése van ( UV szűrővel ). 200km/h-s tempónál halkabb, mint a 10 évvel fiatalabb Mondeom 130-nál :)
A retek 20 éves 3-as BMWket komolyabb és kényelmesebb ülésekkel gyártották, mint amit ma tudsz rendelni egy Suzukihoz vagy Corsahoz.
Ha szigorúan a funkcionalitást nézzük akkor valóban hülyeség ilyen öreg lomokat venni. Ha a kényelmet is figyelembe vesszük akkor már más a helyzet, nagyon más. Egy Corsa vagy egy Suzuki sosem fogja tudni azt a kényelmet biztosítani, mint egy két generációval idősebb A6.
Egy 20 éves Fordom van, amit anno prémiumnak szántak. Pont azért szeretem, mert érezni rajta: van benne anyag, jól felszerelt, és amúgy a beltere minőségibb, mint apám 2010-es Insignia-ja. Jól megy, nem fogyaszt sokat, jó a hangszigetelése... Tesómék majdnem ugyanilyen évjáratú G Astra-t vettek, kb. ugyanennyiért. Hát az olyan fapad, hogy autópályán már kiabálni kell, hogy halljuk egymást.
De egyébként sokszor felmerül bennem: miért fontos ennyire, hogy más mit csinál a pénzével? Nem a tiédet költi!
A kérdező miért ne tehetné fel ezt a kérdést egy nyílvános fórumon?
Ez itt Magyarországon eléggé jellemző, persze sokan örülnek is neki nyugaton, hogy pénzt kapnak a szarért, hagy vigye a magyar meg a román kifelé minél gyorsabban!
Ez a divat meg a hülyegyerek hangos kipufogója autón, motoron
25 éve járok tizenéves prémiumkategóriás autóval, nyilván nem azért, mert ez akkora szopás nekem. Jót kell venni, karban kell tartani, és nagy meglepetést nem fog okozni, esetleg annak, aki beleül a pár éves, 4 millióért vásárolt kisautójából.
Nem vagyunk egyformák, van akinek az jön be, ha ő finghat először az olcsó szövetülésbe, és van aki más szempontok alapján választ. Nincs ezzel gond.
"Egy 20 éves Fordom van, amit anno prémiumnak szántak. "
Ez valami Scorpio lenne?
@John_McClane
Ford Cougar. 2000-es benzines.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!