Miért kell lestrapált, sokéves, használt szarokat venni?
Tonna számra olvasni kérdéseket, 2000 év körüli "márkás" kocsikról (audi, bmw, stb.). Bennük van sok százezer kilométer, kitudja hány tulaj volt előtte, ők hogyan kezelték, szervizelték a kocsit. Értem én, hogy nem telik mindenkinek új 10 milliós audira, de akkor ha kevés pénze van, mért egy 20 éves "luxus" márkás kocsit vesz?...
És ezek miatt szólják le ezeket a márkákat. BMW szar, merci szar, audi szar, és sorra lehet ezeket olvasni, amikor ha egy új, szalonból vett kocsija lenne, akkor évekig még csak hozzá se kéne nyúlni, kötelező szervizt leszámítva. Nekem sincs pénzem ilyen kocsikra, de akkor nem állok neki egy régebbi, agyon használt darabot keresni. Ha van 4 millióm egy új kocsira, nem fogok 2010 körüli audit/BMW-t venni, hanem veszek egy új opel Corsát, vagy Suzukit. (Most csak mondtam egy példát.)
És jó, elismerem, hogy sokaknak ennyi pénze sincs kocsira, de akkor is mi a bánatért kell A6os audit venni 1,5 millióért, ami 20 éves? Csak arra jó, hogy első szerviznél kapjon egy milliós számlát, aztán rendes alkatrészek helyett valami utángyártott szart belerakjon, ami kibír fél évet, és kezdődhet elölről.. 1,5 millióért lehet venni, egy 5-6 éves, viszonylag jó állapotú kocsit.
Magyarországon az autó státsuz szimbólum(a hülyék szemében, hülye meg sok van)
ezért vesznek párszáz ezres békemvét ajudit meg mercédeszt, hogy a szomszéd suzukiját opeljét, stb... leszólhassák.
Ez amugy a Budapestiek tulajdonsága főleg, vidéken inkább a cigány hülyegyerekek vesznek 200 ezres béjemvét amivel aztán bemennek az árokba vagy elütnek valakit a zebrán.
a nyugaton kidobott prémium autókat sok agyas magyar megveszi és azt hiszi mennyire nagy bizniszt csínált.
Pedig nem, mert ezen kocsik életben tartása viszi a pénzt, az autó 2 havonta 1 hetet a szerelőnél van
...De a hülye elmondhatja hogy béjemvéje van:D
Egyrészt azért mert erre van pénz.
Másrészt miért vesznek sokan ( nem mindenki erőn felül ) üreg prémiumot? Mert jobb. Normálisabb anyagok vannak benne, jól felszerelt, kényelmes,csendesebb...
"Csak arra jó, hogy első szerviznél kapjon egy milliós számlát, aztán rendes alkatrészek helyett valami utángyártott szart belerakjon, ami kibír fél évet, és kezdődhet elölről"
Az utángyártott nem azt jelenti, hogy szar. X gyártó beszállítója az Audinak, legyártja a terméket egy részébe beleütik az audis cikkszámot és jelölést, audis zacskóba teszik,a másik részébe a saját márkanevét üti bele és a saját logós zacskójába teszi. Az egyik zacsiban origi van a másikban aftermarket, amik ugyanarról a gyártósorról jönnek.. :D Persze vannak gagyibb utángyártott termékek is, de csak azért mert annak is van piaca, az embereknek erre van pénzük.
1,5 millióért milyen 5-6 éves Audi A6 méterű és felszereltségű kocsit veszel? Erre azért kíváncsi lennék :D
"de azér' csak hadd lássa mán a szomszéd, hogy gyön a lóvé a bizniszelésbű'"
Na, de ezt egy 20 éves Audiból látja??? :O Én ezerszer inkább vennék egy új Fordot, Opelt, hasonló kaliberű autót. Sokkal büszkébb lennék rá, mint egy lerúgott, öreg ex-prémiumra.
Szerintem eléggé kettős dolog ez is.
Nekem zsír új céges Ford van. Használtan 2-3 millióért megy. De annyira fapados, mint egy légitársaság. És egy 10+ éves egykori prémium autó kevesebbet fogyaszt, erősebb a motorja és több kényelmi extrával van tele.
Abból a pénzből, amennyibe egy 20 év körüli német presztízsbatár kerül, sokszor nem lehet új autót venni. Vagy ha mégis, az bizony nem Ford vagy Opel lesz, hanem Dacia, Lada vagy bármi más olcsó kisautó.
Az ilyen ezeréves presztízsautókkal menőző arcok általában nem keresnek olyan jól, mint ahogy azt mutatni szeretnék. Hét közben nyomnak valami nem túlfizetett melót (papíron minimálbér, többi a zsebbe, a garantált bérminimum mindig látótávolságon belül marad), hétvégén meg megy az okosítás, de csak kicsiben. Elpasszolnak óccsóér' egy szett lepadkázott alufelnit, amit Miska bá' meghegesztett, munkahelyről kihoznak két zsák cementet, az eladják szintén óccsóér' a betonozó szomszédnak, munkaidőben, fusiba' esztergálnak perselyt Jenő bácsi kapagépébe a kuplunghoz - igaz, közben úgy adják elő magukat, mintha Al Capone csak ipari tanuló lenne hozzájuk képest. Ehhez kell a jó nagy, de nem túl drága autó is: azt a látszatot kelti, hogy van pénz lóvéra, holott erről szó sincs. Az új Opel és Ford árszintje rettenetesen messze van tőlük, ez nem az a világ.
4Millióból kb 7 éves benzines bmw-t tudnál venni, és új Suzuki vagy Opel, összehasonlíthatatlanok... Attól függ mire kell az autó, ha szabályokat betartva, boltba járni, 10km-re dolgozni, arra jó egy Corsa is, és még se a tömegközlekedéssel kötsz kompromisszumot.
De nézzük a dolgokat máshogy, szeret az ember gyorsan menni, dinamikusan vezetni, ehhez már autó is kell, ha komfortosan és jó technikával szeretné kivitelezni ezeket az ember.
1,5M-ért én nem tudok olyan autót ami ne lenne hat másik embernek is, és ezek csak "közlekedő edények" ahogy a nagyok mondják.
3M-ért is mit kapsz? downsizing turbós szarokat, amik vélhetően 20 évet nem bírnak ki jelentősebb ráfordítás nélkül, és ezek javításán elgondolkodik egy normális ember, a csóró meg rákölti az autó értékének a negyedét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!