Mikre érdemes odafigyelni vezetés közben, hogy az autónk minél ritkábban hibásodjon meg?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hidegen ne nyomd neki, kicsit talán melegítsd olyan 1 percig.
Dinamikusan vezess
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Olasz Francia Román márka felejtő,pláne mai gyártású,-illetve páréves.
Kb ennyire egyszerü
Ja,Seat,Rover veszélyes hulladék
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__98..
A többi választ szerintem hagyd figyelmen kívül...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mit akarsz "rendszeresen megnézetni" ?
Ha eljött az olajcsere ideje, akkor cseréltetni kell (ha 30 van előírva, akkor is cseréld ki 15, max. 20 ezernél), futómű lógást észreveszed (kopog), a fékbetét kopást jelzi, bármi mást is jelez, csak úgy megnézetni felesleges.
Mire figyelj? Olajcsere időben és jó minőségű olajra.
Ne nyomd neki ész nélkül, de ne is így akarj spórolni, hogy 1500-on felkapcsolsz, és 1200-as fordulaton kínzod a motort, hanem vezess dinamikusan.
Minél kevesebbet használd rövid utakra, amikor nem tud bemelegedni a motor.
Amikor lehet, használd a motorféket, kevésbé kopik a fékbetét.
Ha turbós autó, és meg volt hajtva, akkor ha megállsz, leállítás előtt járassad még egy percig, hogy ne kokszosodjon a turbóban az olaj.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hidegen óvatosan a gyorsításokkal. Kis terhelést (nyomatékot) kapjon a motor. Ehhez kell egy kis műszaki érzék, nálunk az asszonykám pl. nem érti, nem akarja megérteni. HA 2-esben 20-nál félig benyomod a gázpedált, akkor nagy lesz a nyomaték, mert a motor minden erejével küzd, ugyanebben a pedállállásban 2-esben 40-nél meg már nem is gyorsul tovább a kocsi, kvázi nem ad le nyomatékot a motor.
Szóval hidegen komótos gyorsítások, 3000 fölé nem forgatva.
Alapvetően 2000 fordulat alatt nem érdemes tartani, mert akkor nagyon megnő a terhelés a motoron, az olajkeringetés viszont lassú. Melegen (minimum 10-15 perc közlekedés után) meg rendszeresen nyomjad neki, pörgesd a motort rendesen. Előzésnél 3-ba rakd vissza, nyugodtan küldd el 5-6000 fordulatig.
Kuplungon ne tartsd a lábad ha nem akarsz váltani, váltás után ésszel engedd fel, ne ugorj le ról.
kátyúkat kerülgesd, és ha már elkerülni nem tudod, ne fékezz bele :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!