Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan érdemes vezetni?

Hogyan érdemes vezetni?

Figyelt kérdés

Nekem úgy tanították, hogy mindig váltsak vissza, sose kuplunggal fékezzek, hanem motorfékkel vagy ha megvan a fordulat, akkor üzemivel.

Ez mindig rángatózást eredményezett és mikor megkérdeztem másokat, hogy hogyan tudnak ilyen simán, egyenletesen vezetni mind azt mondta, hogy kuplung fékkel.

Legutóbb az egyik ismerősöm azt mondta, hogy orbitális butaság visszaváltani a lassuláshoz + úgy több üzemanyagot is használ és a váltót is hamarább kinyírom. Találtam benne igazságot, de nem tudom eldönteni, hogy most akkor friss jogsisként hogyan vezessek?



2018. aug. 18. 13:34
 1/7 anonim ***** válasza:
92%

"orbitális butaság visszaváltani a lassuláshoz"

Az ismerősöd az orbitális...


"+ úgy több üzemanyagot is használ"

Motorféknél a modern autók nem fecskendeznek be üzemanyagot, így SEMENNYIT nem használ. Még annyit sem, mint kinyomott kuplunggal alapjáraton.


"és a váltót is hamarább kinyírom."

Valóban. Körülbelül 600-800 év után lenne kimutatható egy váltóban az emiatti extra kopás.


Az, hogy rángat neked visszaváltáskor, a gyakorlat hiánya miatt van.

Az autó úgy van megtervezve, hogy visszaválts, ne kinyomott kuplunggal meg üresben gurulgass. Teljesen megváltozik az autó stabilitása ilyenkor.

Gyakorolj és menni fog a helyes módon is.


Olyan ez az inkább kinyomod a kuplungot, mintha nem akarnál megtanulni kormányozni, inkább mindig kiszállnál kanyar előtt és kézzel fordítanád be a kereket a megfelelő szögbe.

2018. aug. 18. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Az autóváltójának bírnia kell a motor élettartamát. Ritka esetben előfordul hogy hamarabb kifekszik, de a hibás váltók nagyrészét a felhasználók okozzák (olajcsere hiánya, stb). Szóval nem fogod hamarabb kinyírni a váltót.


Kb 30 éve (ha nem több) az autók egyáltalán nem fogyasztanak üzemanyagot motorfék során.

Amíg sebességben van az autó, sokkal stabilabban irányítható.

Ha motorfékezel, akkor kevesebb üzemi féket használsz, kevésbé koptatod.

A visszaváltásokkal jobban kopik a kuplung.


Tehát előnye: stabilabb autó, kevesebb üzemanyag, kevésbé kopik a fék

Hátránya: jobban kopik a kuplung.


Én mindig visszaváltogatok, de a kuplungcsere óta elmentem 100ezret és még semmi baja, tehát nem kell a folyamatos cseréktől tartani.


Nem mellesleg, a csak a váltás idejére benyomott kuplung kevesebbet kopik mintha folyamatosan nyomnád (pl ahogy az ismerősöd csinálja és azon sem lepődnék meg, ha benyomott kuplunggal 1esben állna a lámpánál)

2018. aug. 18. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Az arany középutat válaszd: tegyük fel, 5-ben még 100-al, le kell lassíts 10-re. Akkor azt csinálod, hogy elveszed a gázt, ha kell fékezel is, kb 50 km/h-nál benyomod a kuplungot is, mert akkor már nagyon alacsony lesz a fordulat. De nem zongorázol végig minden sebességet, hanem gurulsz még egy kicsit üresben, vagy kuplunggal, és közben behúzod kettesbe, ha be akarsz térni valahova. Vagy ha meg kell állj, akkor üresben gurulsz, és fékkel megállsz. A sok visszaváltogatás tényleg nem túl ajánlott és elég értelmetlen egy átlagos utcai autóba, nem is a váltót nyírod vele, hanem a kuplungtárcsa élettartamát rövidíti jelentősen, ráadásul fokozott koncentrációt igényel a részedről, hogy finoman kezeld a pedált, ne bólogasson az autó minden váltásnál (ez a technikának is rosszat tesz). Elvonja a figyelmet fontosabb dolgokról, illetve fárasztó. Az üresben gurulás + fékezés pedig semminek sem árt, picit a betétek kopnak jobban, ami úgyis kopó-fogyó alkatrész.
2018. aug. 18. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Már ne haragudjon a világ, de ha valakinél komoly koncentrációt igényel, hogy visszaváltson egyet, az inkább ne vezessen autót. Vagy menjen NAGYON SOKAT gyakorolni.

Akinek kihívást jelent ötből háromba, majd kettőbe visszaváltani lassítás közben, annak ugyanolyan nehéz lesz üresben gurulva megtalálni a helyes fokozatot, ha közben mégis megindul a sor.

Ne akarjuk már baromságokra tanítani a kérdezőt! Ha nem megy még a rendes módon a vezetés, akkor AZT GYAKOROLJA, AMI NEM MEGY - ne neveljünk bele hülye, sőt veszélyes rossz szokásokat.

(Zárójeles megjegyzés: micsoda érv már, hogy a váltogatás koptatja a kuplungot, miközben ellenérvként felhozzuk, hogy bezzeg üresben gurulva jobban kopik a fék? Az egyik kopása rossz, a másiké jó?!)

2018. aug. 18. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

4-es


Látom nagyon leszóltál, de lemerek fogadni, hogy te sem zongorázol végig minden egyes fokozatot minden lassításnál. Egyszerűen értelmetlen.

2018. aug. 18. 20:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Attól függ. De nem mondtam, hog y mindet zongorázza végig. Olvastad amit írtam? Ötből háromba, aztán kettőbe. Ugye ez nem mind? Nem. Viszont sokkal több, mint az ötből üresbe. Nem csak több, de biztonságosabb is, meg az autónak is jobb. Azért, mert Így van kitalálva, erre van tervezve.
2018. aug. 18. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Mindenki csak ossza az észt..


Miért kell ebből is problémát csinálni?


Mindenki vezessen úgy, ahogy neki kényelmes. Biztonság ide vagy oda nem attól fog meghalni valaki, hogy 10km/h-nál nem tette egyesbe hanem kuplung fékezett.


Tök mindegy hogyan csinálod kérdező. Nem kell senkire hallgatnod. Csináld úgy,ahogy neked kényelmesebb.

2018. aug. 18. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!