Hogy érdemes használni a motorféket? És mikor váltani benzines autónál?
"...kinyomott kuplungal üresbe rakva gurulok addig amíg tudom hogy meg kell állnom vagy lelassítani de olvastam nem rég hogy ez tilos..."
Dehogy tilos. Csak így kb. 0,5 decivel többet eszik az autód városban.
Megálláshoz visszaváltani szerintem felesleges, nem sokat ér a motorfék sem. Csak hamarabb elkopnak az alkatrészek. Elég ha az adott fokozatban használod a motorféket. Azaz elkezdesz fékezni, majd miután annyit lassult az autó hogy a motor fordulatszáma leesett alapjárat közelébe akkor benyomod a kuplungot és kész.
De ha tényleg szeretnéd kihasználni a motor fékező erejét akkor akár vissza is válthatsz. Ezt vagy úgy célszerű hogy visszakapcsolsz kisebb fokozatba és lassan felengeded a kuplungot hogy ne rántson nagyon az autó, vagy kuplung felengedés előtt adsz egy kis gázt fékezés közben (igen, egyszerre 3 pedált kell nyomni, általában jobb sarokkal át lehet lépni a gázra) és akkor gyorsabban is lehet engedni a kuplungot. Első opciónál a kuplung használódik jobban, másodiknál meg nem lesz fogyasztáscsökkenés.
Akkor lehet érdemes visszaváltani, ha például 4. sebességfokozatban mész és tudod hogy a következő kereszteződésben el kell fordulnod jobbra és nem jön senki (ergo nem kell megállni), ekkor elkezdesz fékezni, majd kuplung, vissza kettő, kuplung felenged és amire odaérsz a kereszteződésbe már a megfelelő fokozatban is van az autó és a "motorfék" is volt használva.
Ilyen kis benzin motoroknak a 2000-es fordulat már szenvedés. Ez alá ne essen a fordulat. Inkább 2500 fölötti tartományt célozd meg.
Motorfék: ha van hely hosszan kigurulnia az autónak, akkor magasabb fokozatban használd a motor fékező hatását. Lejtőn olyan fokozatban illik használni amilyenben felfelé is haladnál az adott úton. A motor fék kb 3000 fordulaszám felett lesz hatásos lassító eszköz.
Kinyomott kuplungal gurulni? Milyen oktatód volt neked?
Megálláshoz nem kell vissza váltani. Elég a 3. fokozatban a motorfék, majd üzemifék.
4.-ből 2.-ba váltáskor fékezned kell az biztos. De jobb előre gondolkodni.
4.-ben motorfék, vissza 3.-ba, motorfék, vissza 2.-be motorfék...
Jól ütemezett fel és visszaváltásokkal, hosszan kiguruló autóval, lendületes gyorsításokkal a motort sem terheled és a fogyasztásod is jobb lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!