Ha megszereztem a C jogsit, de még nincs PÁV se GKI
vizsgám, addig érdemes B kategóriás sofőr állást
vállalni, hogy ne jöjjek ki a rutinból és legyen pénzem
a továbbiakra?
Figyelt kérdés
Önköltségesen rakom le, mert nem akarok szerződni semmilyen céggel, hanem a magam ura akarok lenni, és nem akarok kényszerből olyan helyen dolgozni utána X évig, ha nem tetszik a munkahely meg stb. Illetve nem tervezek kamionozni se, mert csak teherautóban gondolkodom egyenlőre belföldön egyszerű áruszállító munkakörben, tudom hogy így kevés a fizetés, de nem akarok külföldre menni sem hetekig távol lenni, mert az nekem nem fekszik. Viszont vezetni szeretek, csak még nem tudok elhelyezkedni hivatásosként addig meg mást dolgozok, hogy a jövőm biztos legyen a továbblépés szempontjából. Autóra is gyűjtenem kéne, mert az sincs, csak alkalmanként jutok kocsihoz gyakorolni vezetni, viszont a teherautó vezetés az jól megy meglepő módon eddig és vannak sikerélményeim legalább benne. Csak ameddig nincs meg a PÁV meg a GKI, és ha addig B-vel szereznék rutint évek alatt szerintetek akkor lenne e érdemes letenni a további vizsgákat csak, hogy mégse nulla vezetéssel kezdjek egy cégnél, vagy amint meg van a PÁV meg a GKI egyből pattanjak volán mögé full kezdőként, úgy hogy alig van B-s rutinom? Szerintetek?
B-vel szereznél rutint, de a teherautó vezetés az jól megy.
Hm, ezt csak én nem értem?
2018. nov. 30. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
A saját érdekedben jobb ha gyakorolsz , még ha kisebb autón is.
Mert a nagy autó vezetés az már egy más kategőria, mind vezetési szempontból , mint munka szempontból is.
Plusz ha minél több helyismereted lesz az is előnyödre fog válni.
Régen volt olyan szabály hogy szóló teher autóval kellett bizonyos gyakorlat, azt hiszem 2 év, és csak aztán lehetett letenni a nehéz pótra vizsgát .
Erre szükség is volt, minden szempontból.
Én azt mondom ha szeretsz vezetni, meg találsz is munkát akkor menj el és legyen minél nagyobb gyakorlatod.
2018. nov. 30. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 A kérdező kommentje:
Alapjáraton a vezetési tapasztalatra értettem, mert a legtöbb helyre rutinos sofőröket keresnek, és ugyebár a vezetési rutin hogy most B vagy C, de fent kéne valamilyen formában tartani, hogy ne jöjjek ki belőle. Mert pályakezdőként nehéz érvényesülni, kivéve olyan helyen ahol van betanulási időszak és tapasztalt sofőr mellett van az ember 1 hónapig kb a teherautózásnál pl.
2018. nov. 30. 20:48
4/7 A kérdező kommentje:
Összesítve akkor, az a lényeg hogy legyen az kisebb egyszerű személyautó, akár kisteherautó, vagy kisbusz, de legyen meg a kellő gyakorlat és akkor a teherautó sem lesz akadály annyira, kivéve hogy ott a méretre meg a kanyar ívekre kell odafigyelni jobban.
2018. nov. 30. 20:54
5/7 imnard válasza:
Jó a gyakorlás, mégjobb ha tudsz mondjuk furgonnal, vagy valami dobozossal, hogy szokd a méretet. De azt javaslom neked, minél hamarabb ess túl a PAV-on, mert ha az nem sikerül, 1 vagy 2 év múlva próbálhatod meg újra, úgy tudom.
Nem biztos, hogy ez lesz neked is, de nem árt kicsit felkészülni rá.
2018. dec. 1. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 gabesz147 válasza:
Szakmailag nem tudok hozzászólni, de úgy látom a kérdésedben a válasz is benne volt :-). Szerezz igazolt, km--et, időt, és fizetésed is lesz, folyamatosan, mert írod, hogy most is dolgozol vakamit.
Sok sikert! (Én is önköltségen tanultam, albérlőkkel szenvedtem a 90-es években, de megérte, most, pár hónap múlva elég jó kis nyugdíjjal teszem majd le a lantot:-).)
2018. dec. 3. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat :) Igyekszem ahogy tudok, sőt még kormányt, pedált meg váltót is akarok venni a számítógéphez szimulátoros játékhoz gyakorláshoz, tudom hogy nem a valóság, meg nem 100%-os a realitása, mert csak egy egyszerű PC játék (Euro Truck 2), de a reflexekre és a figyelmességre jó gyakorlat lesz :) És mindenképp megszeretném tartani a való életben is a gyakorlatomat vezetés terén, így ha lesz rá lehetőségem nézek B-s állást is a továbbiakban.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!