5. sikertelen forgalmi vizsgan vagyok tul. Lejart a kresz vizsgan. Ujra kell mindent kezdenem de elotte PAVra kell mennem. Jart mar valaki igy?
Elmész a pav-ra, ott kiderül, hogy alkalmas vagy-e a vezetésre.
Ha igen, akkor elölről elkezded az egészet. Át kell gondolni, hogy miért nem sikerült, miben kell változtatni.
Nyilván többen jártak így, ezért is vezették be a PAV vizsgát.
Érdemes azon elgondolkodni, hogy te erőltetted-e a vizsgákat attól félve, hogy kifutsz az időből, vagy az oktató szerint felkészült voltál. Nem mindegy, hogy az első sarkig jutottál a vizsgákon, vagy mindig valami hülyeségen csúsztál el. A harmadik vizsga után már a teljesítménykényszer sokkal jobban rányomja a bélyegét a vezetésre. Továbbá azon, hogy mennyi vezetés után vizsgáztál.
Van több olyan ismerősöm, aki PAV után szerzett jogosítványt és gond nélkül vezet azóta is.
De azt, hogy téged mi gátol, neked kell tudnod.
PÁV... ha ott találnak valamit, akkor fölösleges tovább erőlködni, az azt jelenti, hogy a képesség nincs meg a biztonságos vezetéshez.
Olyan elő szokott fordulni, hogy PÁV után sikeresen levizsgázik az illető, és a vezetéssel sem lesz később különösebb gond.
Azt csak te tudod, hogy nálad hogy is jött össze az öt bukás, és közben a határidőből is kifutottál... nem akarok teóriákat gyártani, a lényeg, hogy a PÁV megkerülhetetlen, a bukások nem évülnek el.
Ha „lejárt a KRESZ vizsgád”, azaz több mint 2 év telt el a sikeres elméleti vizsga óta, és nincs sikeres gyakorlati vizsgád, akkor a sikeres elméleti vizsgád valóban érvényét veszti, és újabb elméleti vizsga csak újabb tanfolyam elvégzése után tehető.{¹}
Nem feltétlen kell PÁV-ra menned.
Nem tudom, mikor volt az első gyakorlati vizsgád, de azóta is eltelhetett 2 év, vagy nemsokára eltelhet. A sikertelen vizsgák számába (ami 5-nél PÁV kötelezettséget jelent) csak a megelőző 2 éven belül, azonos kategóriában tett forgalmi vizsgákat kell figyelembe venni.{²}
Tehát, ha az első gyakorlati vizsgádtól eltelt, vagy eltelik 2 év, akkor az már kiesik, csak 4 marad. És idővel, így csökken a számuk.
Ha még van is idő az első vizsgától eltelt 2 évből, az elméleti tanfolyamot elkezdheted, csak az elméleti vizsgához kell megfelelni a közlekedésbiztonsági és PÁV feltételeknek.{³} Ha addigra csak 1 is kieseik a 2 év eltelte miatt, akkor elméleti vizsgát tehetsz. Ráadásul, az elméleti vizsgával várhatsz is, mert annyi a követelmény, hogy az elsőig, a tanfolyam kezdetétől, ne teljen el több mint 9 hónap.{⁴}
A gyakorlati képzés alatt újabb(ak) eshet(nek) ki, és akkor – PÁV nélkül – 2, 3 vagy több dobásod is a megmarad az 5-ig.
A másik lehetőség, ha elmész, lehet, hogy a PÁV vizsgán „járművezetésre pszichológiailag alkalmas” minősítést szerzel, és akkor a továbbiakban közúti járművezetői vizsgához kapcsolódóan rendkívüli pályaalkalmassági vizsgálatra nem leszel kötelezhető.{⁵} Akkor, nem kell aggódnod az esetleges sikertelen vizsgák száma miatt.
Sajnos, újra sok pénzbe kerül a tanfolyam, de nem tudom, miért húzódtak el ennyire a gyakorlati vizsgáid. 5 miatt nem kellett volna kifutni a 2 évből, és akkor csak a gyakorlati vizsgát kéne ismételni, esetleg néhány vezetési órát venni.
┌─ A vonatkozó jogszabályi helyek ───
{¹} 24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának részletes szabályairól [a továbbiakban: 24/2005 r.] 14. § (1) és (3)
{²} 24/2005 r. 14. § (4)
{³} 24/2005 r. 4. § (4) és 10. § (1) b)
{⁴} 24/2005 r. 10. § (1) a)
{⁵} 24/2005 r. 14. § (4)
A GKM rendelet hatályos teljes szövege elolvasható, például, itt: [link] , vagy itt: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!