Nem vagyok műszaki ember. El tudná nekem valaki magyarázni szabatosan, hogy mi a lényeg különbség a dízelmotorok és petróleummotorok között?
A dízel motor tiszta levegőt szív be. Ezt összesűríti (adiabatikusan) vagyis sűrítés közben a levegő hőmérséklete nagyon megnő, annyira, hogy a felső holtponton befecskendezett gázolaj öngyulladással meggyullad. Berobban, és ebből lesz a munkaütem.
A petróleum vagy benzin motor alapvetően másként működik. Ott a benzint az égéshez szükséges levegővel összekeverik, vagyis összeporlasztják még a hengeren kívül, és ezt a keveréket szívja be a motor. Összesűríti ezt is, de csak annyira, hogy éppen ne gyulladjon meg magától, aztán a felső holtponton a gyújtógyertya (amelyik benyúlik a hengerbe, vagyis a keverékbe) ad egy szikrát, amitől meggyullad a benzin levegő keverék, és így lesz munkaütem.
Előre szólok az akadékoskodóknak, hogy persze tudom mi a turbó, meg a benzin befecskendezés, de a kérdező alapdolgokra kíváncsi csak, nem kell túlokoskodni.
Ha még az elsőnél is egyszerűbben akarod akkor az a lényeg, hogy:
A dízel az összesűrített levegő hőmérsékletétől öngyullad, míg a benzin alapú járművek a benzin+levegő keveréket egy szikrával gyújtják meg indításkor.
Petróleummotor?
Az a gázturbina.
Petróleum, kerozin, ugyanaz.
A gázolajok csoportjába tartozó, dízelhez szokták keverni a parafin kiválás miatt.
4-es: Alapvetően a régi petróleummotorokra vagyok kíváncsi. Konkrétan arra ami I. világháború alatt a U-4-es és a hozzá hasonló K.u.K. tengeralattjárókat működtette.
( [link] )
Nem hiszem, hogy az gázturbina lett volna...
A Köszönöm a válaszokat, mennek e pontok. Az már világos, hogy mi a petróleummotor és a dízel között a különbség, most akkor a petróleummotor és a benzinmotor közötti különbség kellene...bocsánat bölcsész vagyok csak alapfokon értek a gépekhez.
Ilyenkor érdemes keresgélni a motorral azonos korú források között. Ha az ember túlteszi magát a nehézkes, körülményes nyelvezeten, egész jól olvasható anyagok vannak:
Röviden: a régi petróleummotorok rettentő körülményesek voltak, külső (benzines) forrasztólámpával melegített gyújtó cső (valszeg nem pont ez a szakszerű neve), stb...
A korabeli források is a gőzgépekkel szembeni előnyét ecsetelik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!