Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van ennyi turbó motoros...

Miért van ennyi turbó motoros autó?

Figyelt kérdés
Sokat járok rövid távon így nem akarok tubó motoros kocsit mert az állitólag nem tesz jót neki de alig van már szívó motor mi ennek az oka?

#autó #motor #benhin
2019. márc. 16. 13:27
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
Kb. 2012-től megint trendi lett ez a széria. Annak idején a FIAT UNO kezdte ezt a 1980-as években, és mivel mostanában annyit fejlődött a technika (közvetlen benzinbefecskendezés, stb.), így újra előtérbe került a téma.
2019. márc. 16. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 A kérdező kommentje:
Néha azért használom hosszabb távra is de pl én már amiatt se vennék turbós autót hogy perceket várjak vele leállítás előtt még visszahűl..
2019. márc. 16. 21:26
 13/23 anonim ***** válasza:

"én már amiatt se vennék turbós autót hogy perceket várjak vele leállítás előtt még visszahűl.."


Én se szoktam várni, mert nem nagyon szoktam autópályán megállni. Városi forgalomban, pedig teljesen felesleges hűtőgetni. Pedig én is ismerek olyat, aki megrögzötten hűtöget akkor is ha csak az utca végéig 30-cal elgurult. Hűtésnek akkor van értelme, ha nagy terhelés (autópálya, emelkedő) után hirtelen leállítanád a motort.

2019. márc. 16. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:

"Ja a motorélettartam és megbízhatóság rovására most képzelj el egy 1000-1200cm3 3 hengeres turbo motort egy 1500kilos ford mondeoba vagy a passatba szerintetek hol lesznek 20 évesen?"


Elképzeltem. Valószinüleg ugyanott, ahol a most 20 éves Mondeok (a bontóban), illetve Passatok (az utakon).

2019. márc. 16. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 anonim ***** válasza:
A hengerűrtartalom miben determinalja az élettartamot ?
2019. márc. 16. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:

"Ja a motorélettartam és megbízhatóság rovására most képzelj el egy 1000-1200cm3 3 hengeres turbo motort egy 1500kilos ford mondeoba"


Várj elképzelem. Leírsz kis és nagy számokat, meg egy rakás baromságot.


" Én inkább vennék egy v6 szívót mint egy 3 hengeres hokimotort.."


Te inkább vennél.. szóval nincs, nem is vettél de inkább vennél, ha..

Nekem van 2.8 twin turbom és 3.0 szívóm is. Simán megvenném az 1,2 turbot is ha olyan autó kellene :D


"Ja a motorélettartam és megbízhatóság rovására most képzelj el egy 1000-1200cm3 3 hengeres turbo motort egy 1500kilos ford mondeoba vagy a passatba"


Anno 20 éve ezt mondták az 1.8T-ről is ha jól emlékszem. :)


" pl én már amiatt se vennék turbós autót hogy perceket várjak vele leállítás előtt még visszahűl.."

Nem kell várni perceket amíg visszahűl.


Szoktam írni fél oldalas rizsákat, most nem fogok. Hallottál egy rakás fasságot és most ezek alapján írsz még nagyobbakat kérdésnek álcázva :D

2019. márc. 17. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 A kérdező kommentje:
Nekem szívó v6 van ami 200 lovas és nem vennék újabbat főleg nem 3 hengerest turbóval.
2019. márc. 17. 00:59
 18/23 anonim ***** válasza:

Ha 200 lovas szívó V6-od van és hasonlót akarsz akkor nem is a literes sor3 turbók között fogsz keresgélni, nem ? Ilyen alapon számodra teljesen irreleváns mi van abban a kategóriában, mivel most sem olyan autód van és vélhetően később sem olyan lesz.

Mondjuk azért egy klasszik 300 lovas sor4 turbó és a 200 lovas szívó rettenet között kellene választanod akkor már.. vagy esetleg az ilyen Lancer EVO.k meg Imprezák is komolytalan dolgok? :D


A 3 hengeres turbós mákdarálók az 1.4-1.6 szívók helyére jönnek a 95-140 lóerős tartományba. Nagyon rég óta futnak már Ázsiában a 600-as turbós motorok, ezek az 1.0-1,2 helyett kerültek a kasztnikba és teljesen jól megvannak velük.

Én nem tervezem kis autó vásárlását, de ha választanom kellene egy hoki szívó és egy kisebb turbós közül akkor biztosan a turbósat választanám.


A korábbi kommentekhez még annyit:


"Ja a motorélettartam és megbízhatóság rovására most képzelj el egy 1000-1200cm3 3 hengeres turbo motort egy 1500kilos ford mondeoba vagy a passatba"


A Mondeoba szerelt sor3-as Ecoboost az 125 lovas. Ha visszalapozunk kicsit az autós történelemben, akkor:


Passat B5:

1.6 benzin 100LE

1.9TDI 90LE és 110LE

1.9PDTDI 100LE és 115LE


Passat B6

1.6benzin 102LE

1.6FSI 115LE

1.6CR TDI és 1.9PD TDI 105LE

2.0PD TDI 110LE


Felsorolhatnám a Mondeokat is meg a többi lomot is, mindet szerelték 125 lóerővel gyengébb benzines és dízelé motorral az emberek mégis vették, mint a cukrot. Akkor a 125 lóerős benzines az nem lesz jó, nem lesz tartós, az széthullik, bár a korábbi gyengébb benzinesek és dízelek a világból kimentek, de ez szét fog hullni.


Ha literteljesítményt számolsz akkor a 2 liter turbóbenzin 250lóerő az nem nagy valami. Ha erőkarokat számolsz, akkor az én 6 hengeres 272 lovas benzinesemben nagyobb az egy hajtórúdra jutó teljesítmény, mint az 1.0 Ecoboostban, pedig egy klasszik 20+ éves régi iskola szerinti Volvo turbóbenzin. Egy sima 20 éves 6 hengeres szívóbenzines BMW motorban van akkor hajtórudankénti teljesítmény, mint az 1.0 turbós mákdarálóban. Ha a szívó BMW motorok kibírtak 20 évet akkor ez is ki fog.


Persze lehet mondani, hogy az egyik (nem a legkisebbet, talán a 2.3-as? ) Ecoboostmál valamit elrontottak és szeretnek szétesni, de láttunk már ilyet máshol is szívó motoroknál ( pl BMW V10..).

2019. márc. 17. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 Szecessziós Vájling ***** válasza:
Konyhanyelven a turbó nem több, mint egy sima ventilátor, amit a kipufogógáz "szele" hajt meg, hogy a hengerbe tolja az amúgy csak atmoszférikus nyomáson belépő levegőt. Ha belegondolsz, gyakorlatilag mára az egész világgazdaságot turbómotoros járművek mozgatják, ami szerintem elég jó bizonyítvány arra vonatkozóan, hogy a technológia megbízható.
2019. márc. 18. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 A kérdező kommentje:
Amerikában még mindig a szívó motorok a gyakoribbak.
2019. márc. 18. 23:03
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!